شمانیوز
شما نیوز

ممنوعیت هوایی تازه‌ترین تحریم اتحادیه اروپا علیه سوریه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):وزیران امورخارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی راعلیه سوریه به تصویب رساندند.  

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از ریانووستی، منابع دیپلماتیک در اتحادیه اروپا اعلام کردند که روسای این اتحادیه در لوگزامبورگ حرکت هواپیماهای سوری برفراز کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ممنوع کرده‌اند و 28 تن از مقامات این کشور نیز در لیست سیاه قرار گرفتند.

از سال 2011 تاکنون که تحولات در سوریه آغاز شده است و طی چند ماه اخیر خشونت در این کشور افزایش یافته اتحادیه اروپا به همراه آمریکا محدویت هایی را برای مقامات این کشور در نظر گرفته‌‌اند و اتحادیه اروپا تحریم نفتی و اقتصادی را نیز علیه سوریه در پیش گرفته‌ است.

این در حالیست که ترکیه پس از توقف هواپیمای سوری در فرودگاه استانبول تصمیم گرفته حرکت هواپیماهای سوری برفراز آسمان کشورش را منع کند و این اقدام در واکنش مقامات سوریه در ممنوعیت هوایی برای ترکیه، صورت گرفته است.

براساس این گزارش، اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و اتحادیه عرب طی این روزها در مورد بحران سوریه به ترکیه و عربستان سفر کرده بود و در تهران با مقامات ایرانی بر سر طرح پیشنهادی برای ادامه اصلاحات اسد بحث و تبادل نظر کرده است.

ابراهیمی بارها تاکید کرده که راه حل درگیری‌های سوریه مذاکره است و سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در تازه ترین اظهارنظر خود اذعان داشت که پایبندی به نشست ژنو می تواند بحران سوریه راحل و فصل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied