شمانیوز
شما نیوز

ماجرای دستگیری «قاضی قلابی» در مشهد

در بازرسی از منزل این متهم همچنین مدارکی به دست آمد که نشان می دهد وی در حالی که هیچ گاه تحصیلات حوزوی نداشته و پرونده ای نیز در حوزه ندارد از لباس مقدس روحانیت استفاده کرده است!

به گزارش مشرق، جواني که با جعل عناوين قضايي و با همراه داشتن سلاح، منازل مردم را بازرسي مي کرد و با توسل به ترفندهاي متقلبانه با عنوان همکاري با نيروهاي انتظامي و نظامي وارد مجالس خانوادگي يا مراسم عروسي شهروندان مي شد و برخي اتهامات مجرمانه را نيز در محل رتق و فتق مي کرد با صدور دستورات ويژه قضايي دستگير و براي انجام بازجويي در اختيار حفاظت اطلاعات دادگستري خراسان رضوي قرار گرفت. چند روز قبل قاضي موحدي راد (سرپرست مجتمع ناحيه 4 قضايي مشهد) از طريق ماموران انتظامي در جريان پرونده بازرسي از منزل يکي از شهروندان قرار گرفت که عنوان مي شد «جانشين مجتمع ناحيه 4 قضايي مشهد نيز هنگام بازرسي در محل مذکور حضور داشته است!» اين جمله اي بود که بلافاصله ظن معاون دادستان را برانگيخت چرا که فردي با چنين مشخصاتي در دستگاه قضايي وجود خارجي نداشت و از سوي ديگر نيز حضور مقام قضايي در محل ارتکاب جرم تحت شرايط خاصي تحقق مي يابد و قبل از هرگونه اقدامي مسئولان قضايي در جريان موضوع قرار مي گيرند. اين گونه بود که قاضي «موحدي راد» ضمن صدور دستورات محرمانه براي پيگيري جدي ماجرا و انجام تحقيقات ويژه نامحسوس، از نيروهاي بسيجي نيز خواست تا وارد عمل شده و اقدامات قاضي قلابي را زيرنظر بگيرند. رصدهاي اطلاعاتي ماموران انتظامي و نظامي که با راهنمايي هاي مستقيم معاون دادستان همراه بود نشان مي داد که جوان 26ساله با ترفندهاي خاص و همچنين رفت و آمد به حوزه هاي قضايي با عناوين و اسامي برخي از قضات آشنا شده و با جعل اين عناوين خود را به نيروهاي انتظامي و نظامي نزديک کرده است تا در صورت لزوم از اين موارد نيز استفاده کند. ادامه تحقيقات غيرمحسوس بيانگر آن بود که وي با شناسايي برخي افراد متخلف و کسب اطلاعاتي درباره خرده فروشان مواد مخدر و يا جرايم ديگري مانند روابط نامشروع، برگزاري مراسم جشن عروسي و يا مجالس خانوادگي وارد عمل مي شد و با جعل عنوان قاضي «س» و جانشين سرپرست ناحيه 4 قضايي مشهد منازل و اماکن مردم را مورد بازرسي قرار مي داد. اين درحالي است که طبق تحقيقات مقدماتي وي هنگام حضور در صحنه هاي مذکور سلاح نيز به همراه داشته است. گزارش خراسان حاکي است: پس از جمع آوري اطلاعات تکميلي در اين باره، بلافاصله قاضي موحدي راد دستور دستگيري جوان 26ساله را در حالي صادر کرد که نيروهاي بسيجي در اقدامي ضربتي و هماهنگ موفق شدند او را در يک قرار صوري به دام اندازند.

در بازرسي از منزل اين متهم همچنين مدارکي به دست آمد که نشان مي دهد وي در حالي که هيچ گاه تحصيلات حوزوي نداشته و پرونده اي نيز در حوزه ندارد از لباس مقدس روحانيت استفاده کرده است!

معاون دادستان مشهد در تماس خبرنگار خراسان با تاييد اين موضوع گفت: متهم هم اکنون با صدور دستور قضايي در اختيار حفاظت اطلاعات دادگستري خراسان رضوي قرار دارد تا بررسي هاي دقيق و تحقيقات ويژه اي درباره اتهامات وي انجام شود.

قاضي «علي موحدي راد» افزود: در بررسي هاي مقدماتي همراه داشتن سلاح توسط اين فرد عنوان شده است که تحقيقات درباره چگونگي به دست آوردن سلاح و اين که چه کساني اسلحه در اختيار وي قرار داده اند، ادامه دارد.

منبع: خراسان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied