شمانیوز
شما نیوز

جزئیات طرح ترور محمد مرسی در اسکندریه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):یک پایگاه خبری مصری در گزارشی از جزئیات طرح ترور رئیس جمهور این کشور در اسکندریه توسط یک جوان ۲۸ ساله خبر داد.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):پایگاه خبری "بوابه الاهرام" در گزارشی اعلام کرد که دادستانی اسکندریه در مصر تحقیقات گسترده ای را در رابطه با طرح ترور محمد مرسی رئیس جمهور مصر در جریان سفر وی به اسکندریه آغاز کرده است.

گفته می شود قرار بود مرسی که جمعه گذشته به اسکندریه سفر کرده بود و پس از اقامه نماز برای شهروندان مصری سخنرانی کرده بود هدف ترور قرار بگیرد که تلاش ها در این زمینه با همکاری سرویس های امنیتی ناکام ماند.

تحقیقات دادستانی اسکندریه در این رابطه کاملا محرمانه انجام می شود. سرویس های امنیتی مصر توانسته اند فردی را بازداشت کنند که طراح اصلی ترور محمد مرسی بوده است. وی ساعاتی پیش از ورود رئیس جمهور به اسکندریه بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، فرد بازداشت شده "محب فوزی" نام دارد و دارای ۲۸ سال سن است. وی در تماس تلفنی با اعضای حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر نسبت به طرح ترور محمد مرسی در جریان سفر وی به اسکندریه هشدار داده است.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی در بازرسی از منزل وی نقشه مکان احتمالی حضور محمد مرسی و خیابان هایی که احتمال می رفت مرسی از آنها عبور کند را پیدا کردند.

دستگاه های شنود و سیستم های ایجاد پارازیت در دستگاه های بی سیم از دیگر وسایلی بود که در منزل فوزی کشف و ضبط شد که وی قصد داشت با آنها تماس بین محافظان رئیس جمهور را در جریان انجام ماموریت قطع کند.

در منزل این متهم همچنین مقادیر زیادی فلش، سی دی، کوکتل مولوتف و سیم های کوچک سیاه برای تولید بمب های ساعتی کشف و ضبط شد.

محب فوزی همچنین تعدادی کتب ممنوعه تحت عنوان قتل حرفه ای به روش های معین و جاسوسی را در منزل خود نگهداری می کرد که توسط نیروهای امنیتی به دادستانی اسکندریه تحویل داده شد.

گفته می شود محب فوزی مسیحی و از اهالی منطقه "محرم بک" در اسکندریه است که در زمینه فنی و الکتریکی شاغل است و پس از انقلاب ۲۵ ژانویه مصر مسلمان شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied