شمانیوز
شما نیوز

ارسال پیامکهای بی هویت در کرج

اخلاق مداری و توجه به حفظ حرمت افراد همواره در آموزه های دینی ما مورد تاکید فراوان قرار گرفته و از این حیث در روزهای اخیر شاهد مفقود شدن حلقه های زنجیره اخلاق در فضای البرز هستیم.

اخلاق مداري و توجه به حفظ حرمت افراد همواره در آموزه هاي ديني ما مورد تاكيد فراوان قرار گرفته و از اين حيث در روزهاي اخير شاهد مفقود شدن حلقه هاي زنجيره اخلاق در فضاي البرز هستيم. پروراندن سخن در ذهن و گردش قلم رسالت عظيمي است كه بايد ما را به خويشتن خويش نزديك كرده و خودخواهي ها و زياده طلبي ها را از ما دور كند موضوعي كه اين روزها معضل تنفس حيات شهرمان شده و آلودگي هايش حرمت ها و حريم ها را نشانه رفته است.

آلودگي كه در صورت پاك نشدن مي تواند تك تك افراد را مورد هجمه قرار داده و اخلاق مداري را به بوته فراموشي بسپرد. در اين ميان آنچه بيش از همه خودنمايي مي كند سوء استفاده برخي افراد از فضاي اطلاع رساني به شيوه پيامكي است كه سمت و سوي اطلاع رساني حرفه اي را به سمت استفاده ابزاري از اين فناوري كشانده و جرياني مخرب را در اين استان به راه انداخته است جرياني كه هر روز مطابق افكار اين افراد برخي از مسئولان را نشانه گرفته و بدون هيچ افكار سازنده اي به دنبال ايجاد وقفه در امور مختلف است.

به واقع فضاي اين روزهاي البرز شاهد ارسال ميهمانان ناخوانده اي است كه تخریب علیه برخی شخصیت های استان را مورد هدف قرار داده و نشان از جریانی خزنده برای تخریب چهره ها و تلاشی ابتر برای تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن وحدت مسئولان و مردم را دارد. اين پيامک هاي تخريبي در حالي از سوي برخي جريان هاي فاقد هويت سياسي و شناسنامه ارسال مي شود كه اين افراد ابايي از ايراد اتهام بر عليه اصحاب رسانه و مسئولین استان ندارد و با این حرکات ضرباتی بس سنگین به پیکره رسانه ایی استان وارد می کند و رسانه ها را بیش از پیش تضعیف می نماید.

این معدود افراد ناآگاه و بدون هویت که سعی در گل آلود کردن فضاي رسانه ایی استان دارند و از طریق چند خط تلفن همراه و سامانه ارسال پیامک اقدام به تشویش اذهان عمومی، تهمت و افترا كرده و سعی دارند با انتصاب خود به اصحاب رسانه از اعتبار اين قشر زحمت کش سوء استفاده نموده و خود را در پشت این هویت جعلی پنهان نمایند.

زنده شدن شايعات در فضاي سياسي استان در حال رشد و تغییر و تحولات صورت گرفته در سطح مدیران استان گویا ابزاری شده جهت سوء استفاده افراد سودجو تا رشد استان نوپای البرز و طعم استان شدن را به نااميدي تبدیل نمایند و در این بین عده ای ناآگاه را با بی اخلاقی به اهداف، آرمان و مطامع شخصي خود نزديكتر كنند. در ابتداي امر به نظر می رسید سمت و سوی این پیامک های بی هویت استاندار جدید را نشانه رفته باشد ولی ادامه دار شدن این پیامک ها نارضایتی همگانی اصحاب رسانه را بهمراه داشت بطوریکه مهدی کریمایی رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان البرز با انتشار بیانیه ایی خواستار پیگیری این پیامکها از مسئولین مربوطه شد.

خبرنگاران حاضر در اولین نشست با استاندار نیز خواستار برخورد قاطع با باند بازي ها و ارسال پيامك هاي بي هويت تخريبي عليه برخي خبرنگاران و مسئولان استان شدند. اين افراد فراموش کرده اند که بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی فرمودند: پذيرش مسئوليتها در نظام اسلامي قبول رسالتي الهي و ملي براي تحقق آرمانهاي اسلامي و خدمت به مردم است . بنابراين چارچوبها و ضوابط ديني اخلاقي اجتماعي و فرهنگي بايد مورد توجه قرار گيرد و به هيچ عنوان نبايد شخصيت حيثيت و آبروي افراد دستخوش تمايلات و خواسته ها و اغراض دنيايي ديگران قرار گيرد.

بی شک تخريب چهره هاي خدمتگزار به آساني صورت مي پذيرد؛ ولي به آساني از ذهن و دل آنها که بر اثر اين تخريب تاثير پذيرفته اند، برون نمي شود.البته همواره رهبر معظم انقلاب با هوشمندي بارها به اين نکته اشاره کرده اند که: «حتي اگر هدف، مقابله با خطي انحرافي باشد، روش هاي تخريبي اين هدف را محقق نخواهد کرد؛ بنابراين بايد از تخريب و اتهام با هر انگيزه اي دوري کرد.» (ديدار با خبرگان ملت ـ 9/6/1385)

تخريب مسئولین و شخصیت ها از ديدگاه رهبري معظم انقلاب امري غير شرعي و غير عقلاني توصيف شده است، با اين حال متاسفانه برخي افراد شيوه تخريب را به ويژه در آستانه انتخابات در پيش مي گيرند و تلاش مي کنند با تخريب اقدامات ارزنده مدیران خدوم و زحمت کش و با بی انصافی تمام، خود را به آستانه انتخاب مردم نزديک سازند.

اساسا تخريب در آموزه هاي ديني ما که حفظ عرض و آبروي افراد مانند جان و مالشان محترم است، مورد نکوهش جدي قرار گرفته است. اگر بنا باشد مسئولین استانی و شهری مورد بي مهري و تخريب عده انگشت شماری قرار گيرند، ديگر چگونه مي توان انتظار اعتماد عمومي مردم را داشت؟ متاسفانه آنها که تخريب چهره ها را در پيش گرفته اند،نه تنها جرات معرفی خود بلکه توانايي نگاه به آينده را ندارند و صرفا همه چيز را براي امروز هزينه مي کنند و تأثير خزنده اي که اقدامات تخريبي مي تواند بر باور عمومي وارد سازد را ناديده مي گيرند.

هرچند که مردم آگاه و با بصیرت هیچ گاه تحت تاثیر اقدامات غیر اخلاقی و ناپخته آنها قرار نمی گیرند ولی باید قبول کرد ضربات وارده به رسانه های استان به سختی جبران می شود امید است با توجه به تاکید رئيس قوه قضاييه که طی سخنانی در جلسه مسئولان عالی قضایی ابراز امیدواری کرد که هر کسی در هر شان و مقامی که هست بايد به نکات مد نظر در سخنان اخیر مقام معظم رهبری توجه کند و با پرهیز از سیاه نمایی، کارهای بسیار بزرگ و مثبتی را که انجام شده و می شود نیز منعکس کند.در این بین خواست همه مردم شریف و شهید پرور استان و اصحاب رسانه و مسئولین از دستگاه های امنیتی و قضایی اینست که این موضوعات در استان سرافراز پیگیری شوند تا دیگر شاهد این گونه بی اخلاقی ها در استان البرز نباشیم .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied