شمانیوز
شما نیوز

در گزارش مغرضانه وزارت امور خارجه آمریکا مطرح شد

ادعاهای امریکا درخصوص نقض حقوق بشر در ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود بار دیگر مدعی شد وضع حقوق بشر در ایران بهبود چندانی نداشته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از بی بی سی، ایران از جمله کشورهایی است که گزارش سالانه حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا به طور مفصل به آن پرداخته و رویکرد مغرضانه ای نسبت به آن داشته است.

به ادعای این گزارش، یکی از بارزترین موارد نقض حقوق بشر در ایران روند برگزاری انتخابات است این ادعا در حالی مطرح می شود که انتخابات ایران همواره سالم و مردمی بوده و الگویی برای دیگر کشورهاست.
در این گزارش ضدایرانی، همچنین به اعدام ها در ایران در سال ۲۰۱۳ اشاره شده است.
از جمله دیگر موارد اشاره شده، ادامه بازداشت خانگی موسوی، کروبی و رهنورد، از سران فتنه در سال ۸۸ است.
ادامه بازداشت سعید عابدینی از دیگر موارد ادعایی فهرست شده نقض حقوق بشر در ایران است.
احمد شهید، دیگر دستاویز ادعایی حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکا بود.
پیش از سخنان ضیا، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با حضور در میان خبرنگاران مهم ترین یافته های گزارش سالانه حقوق بشر آمریکا را ارائه کرد.
این گزارش که به دستور کنگره آمریکا همه ساله تهیه می شود، وضع حقوق بشر در همه کشورهای جهان را از دوربین آمریکایی؛ بررسی می کند.
در گزارش امسال وزارت امور خارجه آمریکا، همه کشورها در یک کفه ترازو گذاشته شدند و به موارد نقض حقوق بشر به وسیله نیروهای نظامی در کشور های سوریه، اوکراین، ترکیه، ویتنام و مصر اشاره شده است.
انتهای پیام/
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied