شمانیوز
شما نیوز

مردوخ بالاخره استعفا کرد/ یک گام تا فروپاشی امپراطوری رسانه‌ای

شمانیوز: بالاخره پس از کش‌مکش‌های فراوان "رابرت مردوخ" از مدیریت شرکت‌های رسانه‌ای خود استعفا داده و یک گام به فروپاشی امپراطوری رسانه‌ای خود نزدیک‌تر شد.  

به گزارش شمانيوز به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، "رابرت مردوخ" که به مالک امپراطوری رسانه‌ای مشهور است، و مدیریت مجموعه‌ای از گروه‌های رسانه‌ای غرب را بر عهده دارد، بالاخره از سمت خود استعفا داد.

مردوخ 81 ساله از مدیریت شرکت‌های رسانه‌ای "نیوز اینترنشنال"، "نیوز کورپوریشن"، و نشریه "تایمز" استعفا داده است.

پیش از این هم اعلام شده بود که قرار است شرکت گنیوزکورپوریشن" به دو شرکت مجزا تقسیم شده و بخش مکتوب و بخش بصری آن جدا از هم فعالیت کند.

پیش از این تصور می‌شد که مردوخ مدیریت هر دو بخش را بر عهده بگیرد، اما قرار است وی تنها به عنوان مدیر اجرایی بخش فیلم و تلویزیون این شرکت ادامه فعالیت دهد.

سخنگوی مردوخ اعلام کرده است که وی هفته گذشته از چندین سمت خود استعفا داده است، و البته مدعی شده است که این تنها گامی در جهت تسهیل تقسیم این شرکت است.

رابرت مردوخ که از نفوذ بسیار بالایی در میان سیاستمداران غربی برخوردار است، بیش از یکسال است که درگیر پرونده رسوایی شنود مکالمات تلفنی و تخلفات رسانه‌ای است. مطرح شدن این پرونده موجب شد تا بسیاری از روابط پشت پرده وی با سیاسیون و مقامات غربی و به خصوص انگلیسی افشا شود، که این ضربه‌ای سخت به اعتبار وی و شرکت‌های تحت کنترل وی بود.

بررسی پرونده رسوایی رسانه‌ای مردوخ همچنان ادامه دارد و قرار است به زودی احکام این پرونده صادر شود. "دیلی‌تلگراف" نوشته است که به نظر می‌رسد مردوخ با کناره‌گیری از این سمت‌ها و تجزیه شرکت‌ها، خود را برای فروش آن‌ها آماده می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied