شمانیوز
شما نیوز

نظر مراجع تقلید درباره نامه نگاری محمود احمدی نژاد با قوه قضاییه چه بود؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):در حالی که این روزها ماجرای نامه نگاری رئیس جمهور به قوه قضاییه و اصرار وی بر قانونی بودن بازدید رئیس جمهور از زندان اوین بدون هماهنگی قوه قضاییه ادامه دارد و مورد توجه رسانه ها و سیاسیون قرار گرفته، مشکلات اقتصادی در پس پرده این جنجال سیاسی همچنان زیر پوست شهرهای کشور احساس می شود.

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):این مشکلات تا حدی است که بار دیگر مراجع تقلید را به انتقاد از وضع اقتصادی موجود واداشته است.

سه مرجع تقليد در آخرین اظهارات خود با تاكيد بر لزوم تقويت اتحاد و همدلي ميان سه قوه، خطاب به مسئولان تاكيد كردند كه به سراغ مشکلات اصلی مردم از جمله گرانی، تورم و تحریم ها و تنگناهای اقتصادی و مشکلات اخلاقی بروید و برای حل آنها اقدام کنید.
البته این اولین باری نیست که مراجع تقلید به دولتی ها درباره موج گرانی تذکر می دهند و پيش از اين هم برخي از مراجع تقليد و علماي قم از گراني و تورم به عنوان مشكلات اساسي جامعه ياد كرده بودند و از دولت و مجلس خواسته بودند این مشکلات را در اولویت رار دهند.
تذکر مراجع امااین بار بيشتر بر موضوع نامه رئيس جمهور به آيت الله آملي لاريجاني و همچنين بر رسيدگي به مسائل و مشكلات اقتصادي تاكيد دارد تا جايي كه آيت الله ناصر مكارم شيرازي با انتقاد از نامه نگاری های اخیر در کشور از سوی مسئولان، ایجاد تنش در جامعه را حرام عنوان کرد.
آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی روز گذشته در درس خارج فقه خود، به نامه نگاری های اخیر در کشور از سوی برخی مسئولان واکنش نشان و نسبت به عواقب هرگونه تنش آفرینی هشدار داد. به گفته وی اخیرا در سطح جراید نامه هایی رد و بدل می شود که تنش آفرین است، بنده عرض می کنم در شرایطی زندگی می کنیم که ایجاد تنش در جامعه حرام است و مشکلاتی در کشور هست که باید به آن بپردازیم، رهبر معظم انقلاب هم با تاکید، کارهای تنش آفرین را نهی کردند، اما متأسفانه باز شاهد مسائل تنش زا آن هم برای مسائل غیر مهم در کشور هستیم.
وی خطاب به مسئولان تاكيد كرد كه مسائل غیراصلی و فرعی را رها کنید، نامه رد و بدل نفرمایید، به سراغ مشکلات اصلی مردم از جمله گرانی، تورم و تحریم ها و تنگناهای اقتصادی و مشکلات اخلاقی بروید و برای حل آنها اقدام کنید.
آیت الله نوري همداني نيز با انتقاد از نامه پراکنی روسای قوا، بيان كرد كه چرا اختلافات را به روزنامه ها و رسانه ها می کشید تا دشمن از آن سوءاستفاده کند.
آیت الله حسین نوري همداني در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به برخی از نامه پراکنی های تنش آفرین بین روسای قوا، تاكيد كرد كه امروز نظامی در این مملکت به وجود آمده که حفظ آن از اوجب واجبات است و مردم به رهبری و مسئولان آن علاقه دارند و نمونه آن سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی بود که با استقبال پرشور مردم مواجه شد.
به گفته وي سران قوا باید وحدت، همدلی و صمیمیت داشته باشند و بسیار ناپسند است که در نظام اسلامی میان قوا اختلاف وجود داشته باشد، ما از سران سه قوه می خواهیم که همدلی و صمیمیت خود را اعلام کنند و اتحاد قوای سه گانه را نشان دهند.
در همين حال آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب با اشاره به اینکه اوضاع اقتصادی و اجتماعی اسباب نگرانی مردم شده است گفت: اگر انتقادی می کنیم که بجاست، نقاط مثبتی را هم در نظر داریم که مثبت ترین این نقاط، همین عنوان جمهوری اسلامی است.
وی در اين ديدار تاكيد كرد كه هدف این است که نقاط ضعف برطرف شود و همان هدفی که از اول همه می خواستند که برنامه ها بر اساس دین باشد، باید همان برقرار شود.
آیت الله صافی با اشاره به اینکه باید مسائل براساس قانون باشد و نباید استبداد پیش بیاید اضافه کرد: اگر کسی بخواهد بگوید من می خواهم استبداد داشته باشم و فلان قانون را درست نمی دانم، باید برود.
تا به این ترتیب نوار انتقاد مراجع نسبت به وضعیت موجود کامل شود و همگام با بسیاری از سیاسیون مراجع تقلید نیز به این نامه پراکنی ها اعتراض کنند.
حالا باید منتظر واکنش دولت و قوه قضاییه نسبت به این انتقادهای مراجع تقلید بود .
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied