شمانیوز
شما نیوز

سخنگوی قوه قضائیه در جمع خبرنگاران

مهدی هاشمی در اوین/ تحقیقات توسط بازپرس انجام می‌شود

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):سخنگوی قوه قضائیه گفت: مهدی هاشمی در زندان اوین است و زیر نظر بازپرس دستگاه قضائی از او تحقیق می‌شود.

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): غلامحسین محسنی اژه‌‌ای سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه نشست دادستان‌های مراکز استان‌ها درباره دستگیری فردی به اسم جمشید بسم الله از اخلال گران بازار سکه و ارز و نقش این فرد در تخلفات به وقوع پیوسته، گفت: از آنجا که شما از این فرد اسم بردید من نمی‌توانم پاسخی به شما بدهم و این موضوع را نمی‌توانم تایید یا رد کنم.

محسنی اژه‌ای گفت: اینکه خیلی اشتباه است اگر ما بخواهیم کل اتفاقات پیش آمده را به یک فرد نسبت بدهیم و فکر کنیم که تمام این تخلف ناشی از فعالیت‌های متخلفانه یک نفر بوده است.

وی گفت: اگر قرار باشد اقتصاد با بالا و پایین رفتن یک فرد از یک چهارپایه دچار مشکل شود باید به مدیریت شک کرد و اصلا این موضوع صورت خوشی نخواهد داشت.

یکی از خبرنگاران به مطالبی که رئیس دستگاه قضا در نامه‌ خود به آن اشاره کرده بود اشاره کرد و گفت: رئیس قوه قضائیه گفته است که قرار است به برخی از همکاران رئیس جمهور و تخلفات آنها رسیدگی شود. نظر شما در این رابطه چیست.

محسنی اژه‌ای گفت: شما از نقل قول از قوه قضائیه کردید و برای ما جای پاسخ نگذاشتید.

یکی دیگر از خبرنگاران خطاب به سخنگوی دستگاه قضا گفت: به نظر شما چرا نامه رئیس دستگاه قضا رسانه‌ای شد و به نظر شما رسانه‌ای شدن این موضوع درست بود.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: بخشی از نامه دوم رئیس جمهور حاوی مطالبی بود که نیاز پاسخ حقوقی داشت.

وی گفت: اگر قرار بود این پاسخ‌های حقوقی به صورت محرمانه داده می‌شد برای بخشی از جامعه ابهام باقی می‌ماند که چرا به آنها پاسخ داده نشده است.

محسنی اژه‌ای گفت: این در حالی است که خود رئیس جمهور نیز نسبت به محرمانه بودن پاسخ نامه اول گلایه داشتند.

یکی دیگر از خبرنگاران خطاب به محسنی اژه‌ای گفت: بر اساس آنچه که شنیده شده برخی از کارخانه‌ها و صنایع ارزاق مورد نیاز مردم را احتکار کردند آیا دادستانی به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد؟

سخنگوی قوه قضائیه گفت: موضوع احتکار و کنترل بازار به عهده سازمان تعزیرات کشور است.

وی گفت: اما اگر جایی احساس شود که شرایط بازار به گونه‌ای است که احتمال دارد عده‌ای بخواهند اخلال به وجود بیاورند به طور قطع دادستانی ورود پیدا خواهد کرد.

یکی از خبرنگاران گفت شنیده شده که جریمه‌ها بازدارندگی ندارند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر اطمینان حاصل شود که جریمه‌ها بازدارندگی ندارد توسط مسئولان ذیربط موضوع رسیدگی خواهد شد و در مجلس یا دولت برای آن راهکاری اندیشیده خواهد شد.

یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی اژه‌ای گفت: آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی چیست و ایشان در اختیار دستگاه قضائی است یا خیر؟

محسنی اژه‌ای گفت: مهدی هاشمی در زندان اوین به سر می‌برد و زیر نظر قوه قضائیه توسط بازپرس از او تحقیقات به عمل می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied