شمانیوز
شما نیوز

اخبار ویژه روزنامه های صبح سه شنبه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):آدم عاقل که حماقت نمی کند! ماجرای لغو تصمیم 2 سال پیش نتانیاهو / هشدار درباره نحوه نقد کردن چک های دولتی درخواست استرالیا برای جمع‌آوری یک داروی ضدسرطان در ایران، شریعتمداری: نامزدی‌ام در انتخابات 92 به شرایط بستگی دارد ، راه اندازی شبکه ضد ایرانی، اصلاح طلبان که هیچی اپوزیسیون هم به جنبش سبز بی اعتنا شده، اصلاح‌طلب واقعی به‌ روایت موسوی‌لاری، خودسوزی منافقین در اردوگاه لیبرتی، دعا می‌کنیم احمدی‌نژاد عاقبت بخیر شود، تذکر در مورد فیلم ضدایرانی، عیادت هاشمی از فرزند و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه است.

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):اخبار ویژه روزنامه های امروز سه شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

آدم عاقل كه حماقت نمي كند! ماجراي لغو تصميم 2 سال پيش نتانياهو

تلويزيون رژيم صهيونيستي اذغان كرد ارتش اين رژيم ناتوان از درگيري نظامي با ايران است و به همين دليل نيز 2 سال پيش با خواسته بنيامين نتانياهو و ايهود باراك مخالفت كرده است.

شبكه 2 تلويزيون اسرائيل در گزارشي گفت نتانياهو و وزير دفاع وي در سال 2010 دستور خود براي حمله به تأسيسات هسته اي ايران را لغو كردند. لغو اين خواسته به دليل مخالفت ژنرال گابي اشكنازي فرمانده وقت ارتش و داگان رئيس وقت سازمان موساد صورت گرفت.

اين گزارش مي افزايد: در نشست عالي وزيران كابينه اسرائيل، بنيامين نتانياهو تصميم گرفت تا ميزان آمادگي نيروهاي ارتش را به سطح «اف مثبت» برساند كه علامتي بود براي اينكه نيروهاي مسلح بايستي آماده اقدام نظامي باشند. مئيرداگان با اين اقدام مخالفت كرد و گفت كه چنين تصميمي تنها بايد از سوي كابينه امنيتي اسرائيل كه متشكل از 15 وزير است اتخاذ شود.ژنرال اشكنازي نيز از اين نگران بود كه افزايش سطح هشدار، زنجيره اي از حوادث به دنبال داشته باشد كه مي تواند اوضاع را از كنترل خارج كرده و به يك درگيري گسترده منجر شود.

ايهود باراك، وزير دفاع اسرائيل، در گفت وگو با شبكه دو تلويزيون خصوصي اسرائيل اظهار داشت اشكنازي به نتانياهو گفته بود كه ارتش اسرائيل آماده نيست و تجهيزات عملياتي لازم براي حمله موفقيت آميز به تاسيسات هسته اي ايران را در اختيار ندارد.

براساس اين گزارش «اشكنازي پس از واگذاري سمت خود، به دستياران نزديكش گفته بود به اين نتيجه رسيدم كه چنين حمله اي يك خطاي استراتژيك است. داگان رئيس موساد، نيز بعدها اعلام كرد ايده حمله به ايران «احمقانه» است».

يادآور مي شود همان زمان بسياري از مقامات صهيونيستي و حتي كساني چون ايهود باراك اعلام كردند جنگ با ايران، جهنم واقعي را براي اسرائيل درست مي كند.

فيگارو: ايران نيروي هوايي اسرائيل را به چالش كشيد

با وجود سپري شدن چند هفته از افشاي نفوذ پهپادهاي تجسسي حزب الله به عمق آسمان فلسطين اشغالي و منطقه استراتژيك نقب، اين موضوع مهم همچنان موضوع مورد توجه محافل رسانه اي غرب است.

روزنامه فرانسوي فيگارو در اين باره نوشت: مشكل جديد اسرائيل با پهپادهاي ايران است كه گفته مي شود تصاويري را از مناطق حساس مخابره كرده اند. اين هواپيماي بدون سرنشين 6 اكتبر (15 مهرماه) حدود 30 دقيقه در آسمان منطقه نقب كه مركز اتمي ديمونا در آن قرار دارد، حركت كرد. گفته مي شود پهپاد مذكور از لبنان به مديترانه رفته و از طريق آسمان غزه وارد نقب شده است. اين پهپادها معمولاً به روش كنترل از راه دور يا پيروي از نقاط از قبل تعيين شده در مسير موقعيت ياب (جي پي اس) عمل مي كنند.

فيگارو مي افزايد: مهم تر از اين موضوع كه آيا پهپاد مورد اشاره تصاوير را به مركز مخابره كرده يا نه، اصل پرواز يك پهپاد در آسمان اسرائيل است و اين امر يك پيروزي براي حزب الله و ايران محسوب مي شود. اسرائيل كه از زمان جنگ اكتبر 1973 داراي نيروي هوايي كارآزموده و زبانزدي در خاورميانه است، اكنون شاهد آن است كه آسمان اش در يك مدت زمان نسبتاً طولاني توسط يك پهپاد دشمن مورد رصد قرار گرفته. بدين ترتيب ايراني ها نشان داده اند كه آنها نيز توان پرواز در آسمان اسرائيل را دارند.

روزنامه فرانسوي در پايان گزارش خود نوشت: ايراني ها مي گويند هواپيماهاي بدون سرنشيني در اختيار دارند كه قادر به ريختن بمب با شليك موشك هستند. اسرائيل بيم آن دارد كه پهپاد حامل مواد منفجره مي تواند به اهداف داخل قلمرو آن ضربه بزند. استفاده از اين پهپادها كه به دليل پرواز در ارتفاع پايين به سختي قابل شناسايي و رديابي اند، طي دهه اخير بسيار افزايش يافته. اسرائيل به عنوان يكي از اولين سازندگان هواپيماهاي بدون سرنشين، اكنون خود با تهديد جديدي از طرف پهپادها مواجه شده است.

ايستادگي مقابل ديكتاتوري آمريكا علت اصلي دشمني با ايران است

يك مجله آمريكايي در گزارشي تصريح كرد ايران چون مقابل ديكتاتوري كاخ سفيد ايستاده، مورد دشمني و فشار واشنگتن است.

نشريه نيشن در اين تحليل كه به قلم اريك والبرگ و تحت عنوان «ايران در مقابل ابرقدرت جهاني» منتشر شده، با اشاره به تروريسم اقتصادي آمريكا عليه ايران مي نويسد: سؤال اين است كه دليل اعمال تحريم ها چيست؟ آيا واقعاً دليل تحريم ها نگراني هاي مربوط به احتمال دستيابي به سلاح هسته اي عليرغم اعلام عدم تمايل ايران به ساخت سلاح هسته اي و عضويت ايران در آژانس بين المللي انرژي هسته اي است؟ خير. علاوه بر نقش ايران در انگيزش بيدارسازي اسلامي در خاورميانه، دليل مهم ديگري نيز وجود دارد و آن اينكه آمريكا مي گويد ديكتاتوري ما و ديكتاتوري دلار را بپذيريد! از سال 2008 ايران تلاش مي كند تا نفت خود را با ارزي به غير از دلار آمريكا از زمان افتتاح بورس نفت به فروش برساند.

اين نشريه از قول استيو هانك استاد اقتصاد دانشگاه جان هاپكينز نوشت: اما لزومي ندارد ايران ديكتاتوري دلار را بپذيرد و آن را جايگزين كند. اين امر مضحك است. دليلي ندارد ايران در فروش نفت صرفاً دلار بگيرد.

نشريه نيشن در بخش ديگري از تحليل خود مواضع خارجي دولت آمريكا را مجرمانه توصيف كرد و نوشت: مسئله مهم آمريكا اين است كه ايران به ديكتاتوري امپراطوري دلار ملحق شود. اما ايرانيان ملتي غيرتمند هستند و آن چنان كه تاريخ گواهي مي دهد تا آخرين نفس براي سرنوشت خود خواهند جنگيد.

والبرگ نويسنده اين تحليل درباره سرانجام فشارها و دشمني هاي آمريكا عليه ايران نوشت: آمريكا با انتقام خواهي تاريخ در قبال اقدامات مجرمانه خود روبرو مي شود. هم اكنون كشورهايي مانند هند، روسيه و چين از حوزه اطاعت آمريكا خارج شده اند. اين امكان وجود دارد كه كشورهايي كه بهار عربي در آنها اتفاق افتاد با ايران در زمينه اتخاذ سياست عدالتجويانه در منطقه خاورميانه همراه شده و با يكديگر به منظور حذف سلطه امپرياليستي در منطقه همكاري نمايند. شايد يك روز از «دلاري شدن» تنها اسمي باقي مانده باشد و دلار به زباله دان تاريخ بپيوندد.

يادآور مي شود اريك والبرگ متخصص رشته اقتصاد از دانشگاه هاي كمبريج انگليس و تورنتوي كانادا مي باشد و در نشرياتي چون گلوبال ريسرچ قلم زده است. وي همچنين مشاور سازمان ملل است.

اصلاح طلبان كه هيچي اپوزيسيون هم به جنبش سبز بي اعتنا شده

عناصر گروهكي فعال در فتنه سبز نسبت به جدايي راه اصلاح طلبان از جنبش سبز در انتخابات ابراز نگراني مي كنند. اين طيف معتقدند جمع ميان «حمايت فتنه و عوامل» با «حضور در انتخابات جمهوري اسلامي طبق روند جاري» ممكن نيست و بنابراين قرباني شدن فتنه سبز اولين ارمغان نقد تمايل اصلاح طلبان به پذيرش ساختار موجود است.

دراين باره «مرتضي-ك» از اعضاي متواري گروهك ملي-مذهبي كه در پاريس پناهندگي گرفته، در تحليلي با عنوان «انتخابات يا جنبش سبز» نوشت: ظاهرا اين پرسش به جا نيست و كساني خواهند گفت وقتي جنبشي در كار نيست، انتخابات وسيله اي است براي تكان دادن جنبش. حساب افراد خوش بين مشاركت به كنار؛ اما آيا آنها كه ضمن همدلي با جنبش سبز عزم سياست ورزي انتخاباتي دارند به لوازم كنش خود واقفند؟ اكنون موسوي و كروبي در حبس خانگي به سر مي برند چنان كه تعداد قابل توجهي از چهره هاي ارشد ستادهاي آنان ياهمراهانشان يا زنداني اند يا زيرتهديد. مشاركت در انتخابات مي تواند با تاكيد و اصرار بر لزوم آزادي موسوي و كروبي و نيز ديگر زندانيان جنبش سبز، آغاز شود. بسته به واكنش اقتدارگرايان حاكم- كه چندان غيرقابل پيش بيني نيست- مي توان سياست ورزي واقع بينانه و عيني را تعقيب كرد.

وي در سايت نداي سبز آزادي مي افزايد:اما اگر نقطه عزيمت مشاركت در انتخابات آتي، آزادي رهبران و زندانيان جنبش سبز نيست، نامزد مدعي اصلاح طلبي و حمايت از جنبش سبز، دست كم بايد از همان ابتدا، و در كنار ديگر برنامه ها و شعارها و وعده هاي خود، اصرار و تاكيد بر تغيير روش حاكميت در قبال زندانيان جنبش سبز را مطرح كند. واكنش نهادهاي مسلط و بازوهاي اجرايي مركز ثقل قدرت، باز تكليف بسياري از كنشگران را براي تنظيم نسبت سياست ورزي خود در متن انتخابات آتي را مشخص خواهد ساخت. در اين حوزه نيز پيش بيني چگونگي مواجهه حاكميت، كار سختي نيست.

اين عضو گروهك ملي-مذهبي در ادامه تصريح بر موضع روشن حاكميت نسبت به فتنه گران، درباره تقلاي اصلاح طلبان براي بازگشت به فضاي سياست و انتخابات و بي اعتنايي به جنبش سبز هشدار داد و نوشت: اگر قرار بر شركت در هر انتخاباتي و با هر كيفيتي باشد؛ اگر قرار بر فعال شدن در انتخابات باشد، بي اعتنا به وضع سران و زندانيان جنبش؛ اگر قصد از مشاركت در انتخابات، حضور در ساختار سياسي قدرت باشد به اميد و آرزوي اصلاحات تدريجي؛ اگر فعال شدن در انتخابات، بي توجه به ماهيت اقتدارگراي حاكميت، صورت گيرد؛ اگر حضور در انتخابات بي تحليل دقيق از ساختار سياسي قدرت باشد و بي اعتنا به نقش مركز ثقل قدرت؛ به نظر مي رسد كه در اين موقعيت ها و اوضاع، «انتخابات» مفهومي قابل جمع با «جنبش سبز» نخواهد بود. جنبش سبز خاطره اي از ياد رفته و متعلق به دهه هاي پيش نيست.

در همين حال پايگاه اينترنتي روز آن لاين كه از پاريس به روز رساني مي شود، در تحليل مشابهي به نشست چندي پيش گروهك موسوم به اتحاد جمهوري خواهان با برخي اعضاي حزب مشاركت (در كلن آلمان) نسبت به عقب نشيني هشدار داده و خاطر نشان كرد: در همين همايش، يكي از اعضاي اتحاد جمهوري خواهان ايران گفته است كه در انتخابات رياست جمهوري سال آينده اگر يك «اصولگراي معتدل» نامزد شود، در انتخابات شركت خواهند كرد. اين اظهارنظر از زبان سران يكي از ائتلاف ها در اپوزيسيون جمهوري اسلامي، قابل تامل است. اگر اين گفته را به عنوان خواسته بخشي از اپوزيسيون به شمار آورده و آن را با خواسته هاي جريانات تشكيل دهنده اين ائتلاف در گذشته مقايسه كنيم، خواهيم ديد كه سطح اين خواسته ها چه اندازه كاهش يافته است. در واقع نوعي عقب نشيني مشاهده مي شود.

نويسنده مي افزايد: اين تغيير سطح مطالبات و بازتعريف اين بخش از اپوزيسيون تنها به دليل خلا استراتژي و ضعف تشكيلاتي آنان است. اپوزيسيوني كه بيش از سه دهه از فضاي داخل جداست، فاقد هرگونه تشكيلات منسجم بوده و خاصيت بسيج نمودن خود را از دست داده، هيچ اميدي به تاثيرگذاري ندارد. به همين دليل به اين استراتژي روي آورده كه «در شرايط خفگي، هر نوع مجراي تنفس غنيمت است».

روز آن لاين در ادامه تحليل خود نوشت: تكيه بر اين اصل نشان مي دهد كه اپوزيسيون هنوز تحليل درستي از كانون هاي قدرت و توزيع قدرت در ايران ندارد. روي آوردن به اصلاح طلبان نشان از عدم شناخت از جامعه و عرصه سياسي ايران است. در واقع آنان به دنبال خلأ استراتژي خود، به دنبال استراتژي اي هستند كه خيلي وقت است ابداع كنندگان آن اعلام شكست كرده اند. اگر اپوزيسيون به ضعف خود پي برده، بهتر است كه ضعف هاي خود را جبران كند و در پي سازماندهي و متشكل كردن خود باشد، نه اينكه از مطالبات خود عقب نشيني كند و سطح آنها را كاهش دهد. كاهش سطح مطالبات، و تغيير تاكتيك و استراتژي براساس ضعف خود، يك بازي سياسي قلمداد نمي شود؛ اين امر تنها به از دست دادن جايگاه اپوزيسيون مي انجامد، و اين يعني تضعيف هرچه بيشتر آنان در آينده.

يادآور مي شود استدلال اصلاح طلبان درباره فتنه سبز و آشوب 3 سال پيش اين است كه اين امر باعث اخراج اختياري و خود خواسته آنها از حوزه فعاليت سياست مشروع و قانوني شد و در عمل اين طيف را در صف گروهك هاي برانداز تابلودار قرار داد، حال آن كه ورشكستگي اغلب آنها آشكار بود.

رهنمود منافقين به اپوزيسيون از فرصت انشقاق استفاده كنيد!

عضو مركزيت گروهك منافقين از گروه هاي ضدانقلاب خواست از اختلافات ميان اصولگرايان و به ويژه نامه نگاري هاي اخير سران قوا در ايران عليه يكديگر استفاده كنند.

«حسين-ب» كه مدتي است دموكرات شده و به گروهك هايي نظير اتحاد جمهوري خواهان نزديك شده، مي نويسد: چرا اپوزيسيون از انشقاق درون رژيم و نامه نگاري هاي اخير احمدي نژاد و صادق لاريجاني بهره نمي گيرد؟ نامه احمدي نژاد به لاريجاني به لحاظ محتوا و زبان به كار گرفته شده، يكي از اسناد بي نظير جمهوري اسلامي است. پاسخ صريح لاريجاني به او نيز اين شكاف را عميق تر كرد. اپوزيسيون بايد از اين شكاف بهره برداري كند.

وي در ادامه اين مطلب كه يك روز قبل از تذكر رهبر معظم انقلاب به سران 3قوه- و نامه بعدي سران قوا به محضر ايشان درباره كنار گذاشتن اختلاف ها- در يكي از سايت هاي اپوزيسيون منتشر شده، تصريح مي كند: برخي سخنان احمدي نژاد را حتي خاتمي هم نگفت. بسياري اين مواضع را جسارت و شجاعت او مي دانند و برخي به انتخابات آينده ربط مي دهند و فرار از مسئوليت مي دانند اما انگيزه ها هر چه باشد اپوزيسيون بايد از اين انشقاق بهره گيرد. بهره گيري از كوچك ترين اختلاف درون يك حاكميت، يكي از عادي ترين حربه هاي هرگروه اپوزيسيون است. چرا هيچ گروهي از اپوزيسيون با خطاب قرار دادن احمدي نژاد از او نخواست وعده رعايت حقوق اساسي ملت را به مرحله اجرا درآورد؟ كمترين نتيجه طرح چنين خواست هايي دامن زدن به انشقاق درون حاكميت و تحكيم مواضع طرفين در برابر يكديگر است. علاوه بر اين، ادعاهاي او را به محك مي زند و كساني را كه فريفته شده اند، پراكنده مي كند. واقعيت اين است كه ما احمدي نژاد را همواره غاصب دانسته و هيچ به بازي نگرفته ايم. اما براي خطاب قرار دادن وي لازم نيست ادعاي كسب اكثريت قاطع آرا توسط وي را به رسميت بشناسيم. وقت آن است كه اپوزيسيون اين نگاه خود را تغيير دهد تا شايد بتواند از شكاف موجود بهره برداري كند.

گفتني است نامه سران 3 قوه به محضر رهبر انقلاب و لبيك به رهنمود ايشان درباره كنار گذاشتن اختلافات، باعث تلخكامي محافل ضدانقلاب و رسانه هاي آنان شد.

روزنامه وطن امروز :

شریعتمداری: نامزدی‌ام در انتخابات 92 به شرایط بستگی دارد

وزیر دولت اصلاحات گفت: کاندیداتوری‌ام در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 به شرایط سیاسی کشور بستگی دارد.

محمد شریعتمداری وزیر دولت خاتمی درباره نامزدی‌‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اظهار داشت: برای این موضوع تصمیم‌گیری قطعی نکرده‌ام اما اگر در صحنه‌های سیاسی‌‌ـ‌اجتماعی و بویژه ریاست‌جمهوری وظیفه‌ای بر عهده‌ام قرار گیرد اظهارات خود را پیش می‌برم.

شریعتمداری تاکید کرد: نامزدی‌ام در انتخابات 92 به شرایط سیاسی کشور بستگی دارد. گفتنی است محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی در دولت اول و دوم محمد خاتمی بوده ‌است.

وی عضو جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

انتقال مهدی هاشمی به بیمارستان

وکیل مهدی هاشمی از انتقال موکلش به بیمارستان خبر داد. سیدمحمود علیزاده طباطبایی اعلام کرد: در پی گزارش سرپرست دادسرای امنیت درباره درخواست انتقال مهدی هاشمی به بیمارستان به دلیل بیماری قلبی با انتقال موکلم موافقت شد.

وی افزود: مهدی هاشمی به بیمارستان منتقل شده و پزشکان در حال معاینه و مداوای او هستند و هاشمی رفسنجانی هم براي ملاقات فرزندش به بیمارستان آمده است. علیزاده طباطبایی با بیان اینکه مهدی برای انجام این عمل بستری شده است، گفت: بعد از پایان آنژیوگرافی مهدی هاشمی به زندان بازمی‌گردد.

پزشک مهدی هاشمی روز يكشنبه در گزارشی که به سرپرست دادسرای امنیت فرستاده بود، درخواست انتقال مهدی به بیمارستان را مطرح کرده بود.

اگر التماس کنند در انتخابات شرکت می‌کنیم!

مشارکت و نقش فعال اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده، تنها یا مهم‌ترین برگ برنده برای غلبه بر وضع موجود است.

اكبر اعلمي با اعلام مطلب فوق، ضمن باز کردن نوشابه برای اصلاح‌طلبان گفت: اگر با دوراندیشی به مسائل بنگریم، در وضعیت امروز کشور و فشارهای بین‌المللی علیه ایران و از همه مهم‌تر شکست سیاست‌ها و عملکرد اصولگرایان به نظر می‌رسد مشارکت و نقش فعال اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده، تنها یا مهم‌ترین برگ برنده برای غلبه بر وضع موجود است.

پس باید از اصلاح‌طلبان برای نجات کشور خاضعانه دعوت به عمل آید(!)

روزنامه خراسان:

درخواست استراليا براي جمع‌آوري يک داروي ضدسرطان در ايران

بر اساس نامه اي که سفارت استراليا در ايران براي مسئولان وزارت بهداشت کشورمان ارسال کرده، از آن ها خواسته است با توجه به بررسي هاي وزارت بهداشت و سالمندان استراليا، مصرف يک نوع داروي مقابله با سرطان روده که در داروخانه هاي ايران نيز عرضه و توسط مردم کشورمان نيز استفاده مي شود به علت مضرات کشف شده و آثار نامناسب آن بر روي ديگر اعضاي بدن بيمار، بايد هرچه سريع تر جمع آوري شود.

هشدار درباره نحوه نقد کردن چک هاي دولتي

بر اساس نامه اي که يک مسئول اقتصادي براي تعدادي از ادارات و دستگاه هاي دولتي کشور ارسال کرده، برخي افراد فرصت طلب با استفاده از شلوغي بانک ها و پرداخت نقدي چک هاي دولتي، اين چک‌ها را از کارمندان دستگاه هاي اجرايي تحويل مي گيرند و سپس با تغيير ماهرانه مبلغ چک، آن را در شعبه اي ديگر وصول مي کنند. اين مسئول تاکيد کرده که در صورت بروز چنين اتفاقي، افراد خاطي بايد خسارت وارده را جبران کنند.

روزنامه تهران امروز:

اندازه چند وانت اعلامیه تخریب شدم

علی لاریجانی ، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا شما قبل از انتخابات با عنوان رهروان وارد عرصه نشدید؟

گفت: ما لزومی نمی‌دیدیم که وارد شویم؛ چرا که نظر ما این بود که کارها با وحدت انجام شود و الان هم نظرم همین است. ولی باید ببینیم که چه کسی این بازی را به هم زد، مگر ما در مجلس هشتم یک فراکسیون نداشتیم؟ چه کسانی جدا شدند و چه کسانی مشکل ایجاد کردند؟ ما که می‌گفتیم هیات رئیسه رای بگیرد و هر اتفاقی که می‌افتاد قبول می‌کردیم؛ بر این اساس ما جدا نشدیم.

لاریجانی در خصوص تشکیل جبهه متحد اصولگرایان در ایام قبل از انتخابات نیز اظهار داشت: نظر من این بود که اگر علما محور باشند همه می‌توانند زیر چتر آنها قرار گیرند و آیت‌الله مهدوی کنی هم نظرشان را اعلام کردند تا بنده هم نماینده‌ای داشته باشم؛ ولی بعد از آن یک سر و صدایی راه افتاد که چرا من در جبهه متحد هستم‌ یا در آنجا نماینده دارم؛ من اعتراضی نداشتم و می‌گفتم که باید وحدت داشته باشیم.

من اصرار نداشتم و حتی به آيت‌الله مهدوی کنی هم گفتم که اگر دوستان اصرار دارند ما کنار می‌کشیم ولی ایشان فرمودند که نه این چه حرفی است. لاریجانی در خصوص تشکیل فراکسیون رهروان هم اظهار داشت: بعد از شکل‌گیری مجلس همه گفتند که ما پیروز شدیم ولی باید به این نکته توجه کرد که 48 درصد از نمایندگان مجلس که اصولگرا هم هستند در هیچ لیستی نبودند، آقایانی که می‌گویند لیست ما پیروز شده باید به این نکته توجه کنند.

بنده هم که از قم کاندیدا شدم هیچ لیستی از من حمایت نکرد. هر چند که اندازه چند وانت اعلامیه تخریب علیه من صورت گرفت‌ ولی کسی برای من اطلاعیه‌ای نداد که البته من از این موضوع گل های هم ندارم؛ البته آقایان مراجع و علمای قم و جامعه مدرسین ابراز لطف همیشگی داشته‌اند و از آنها تشکر می‌کنم.

اصلاح‌طلب واقعی به‌ روایت موسوی‌لاری

عبدالواحد موسوی لاری، وزير كشور دولت اصلاحات که بارها از مواضع برخی مسئولین مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان باید از فتنه اعلام برائت کنند واکنش های قابل تاملی را از خود نشان داده بود از اصلاح‌طلبی و هدایت برخی بی قانونی‌ها زير چتر نظام جمهوري اسلامي سخن به میان آورد و گفت: منظور از اصلاح‌طلبي حركت جهت تغيير پاره‌اي روش‌ها، كاركردها و شرايطي كه با تفسيرهاي غلط از قانون اساسي يا تخلف از قانون اساسي يا ناديده انگاشتن بخشي از قانون اساسي بر كشور حاكم شده است؛ بايد توجه داشته باشيد كه همه اين مسائل زير چتر جمهوري اسلامي و مبتني بر اصول قانون اساسي است.

موسوی لاری معاون حقوقی -پارلمانی محمد خاتمی در ادامه گفت: اصلاح‌طلب كسي است كه در چارچوب نظام با رعايت اصول قانون اساسي خواستار بهبود شرايط اداره كشور هست.

اجراي اصول قانون اساسي با تمام ويژگي‌هاي آن خواسته اين جريان است. معاون حقوقی -پارلمانی محمد خاتمی که موضعی در خصوص وقایع متعدد سال 88 و بی قانونی گری های برخی عناصر جریان اصلاحات تاکنون نداشته است، پیش از این گفته بود: راجع به گذشته نمی‌توانم صحبت کنم.

موسوی لاری با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبی حركت در بستر قانون اساسي است گفت: آنچه ما به عنوان اصلاحات تعريف مي‌كنيم دقيقا در يك تعريف كلي، حركت در بستر قانون اساسي است كه گروه‌ها و احزاب مختلف حضور دارند اما ممكن است روش‌ها و رويكردهاي متضادي در رابطه با اصلاح و تغيير درپيش گيرند.

دعا مي‌کنيم احمدي‌نژاد عاقبت بخير شود

سردار رمضان شريف، مسئول روابط‌عمومي کل سپاه درباره آينده سياسي احمدي‌نژاد گفت: دعايي که مي‌شود کرد اين است که ان‌شاء‌الله ايشان عاقبت بخير شود.

وي افزود:همه دولت‌هايي که در نظام جمهوري اسلامي روي کار آمده‌اند علاوه بر آنکه مشکلاتي داشته‌اند قطعا منشأ کارهاي خوبي بوده اند؛ بنابراين مناسب نيست مسئله را صفر يا صدي کنيم در واقع نمي‌توانيم بگوييم آقاي احمدي‌نژاد بعد از اتمام دوران رياست‌جمهوري خويش هيچ پايگاه، جايگاه و محلي از اعراب ندارند اين موضوع درباره رئيس‌جمهورهاي دوره‌هاي قبل از آن نيز صدق مي‌کند.

سردار شريف تاکيد کرد:اگر دولت‌ها بتوانند با عمل به شعارها و طرح‌هايي که در ابتداي کار مطرح کرده‌اند طرفداران خود را راضي کنند مي‌توانند ماندگاري بيشتري را در بين هوادارانشان داشته باشند لذا به صورت مطلق نمي‌توانيم بگوييم ايشان هيچ جايگاه و پايگاهي ندارد اما از سوي ديگر اينکه بخواهيم بگوييم احمدي‌نژاد از هر کس حمايت کند، مورد اقبال مردم قرار مي‌گيرد محل بحث و گفت‌وگو است.

وي اظهار داشت:همه روساي جمهور را بايد در دوره خودشان متناسب با شعارهاي خودشان ارزيابي کرد. آروزي ما عاقبت بخيري احمدي‌نژاد و رئيس‌جمهور بعدي است.

وي تصريح کرد: آمدن شخصي که شعارهاي او با اصل موضوعيت انقلاب اسلامي همخواني بيشتري داشته و حداقل در مرحله گفتمان با ارزش‌ها هماهنگي بيشتري داشته باشد با توجه اينکه سپاه هم همين آرمانها و اهداف را دنبال مي‌کند به طور طبيعي اينگونه خواهد بود که از حمايت معنوي سپاه برخوردار مي‌شود که ما اين مسئله را کتمان نمي‌کنيم.

روزنامه قدس:

هشدار درباره امامزاده سازی

آیت ا... ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه نسبت به سوء استفاده برخی نااهلان از احساسات پاک مردم هشدار داد و گفت: برخی از افراد با توجیهاتی ازجمله اینکه ما خواب دیده‌ایم، دنبال سوء استفاده از احساسات مردم و امامزاده سازی هستند که باید مراقب اینها بود.

خودسوزی منافقین در اردوگاه لیبرتی

یکی از عناصر منافقین در اردوگاه لیبرتی بغداد اقدام به خودسوزی کرد.گزارشهای پایگاه لیبرتی نشان می‌دهد که بسیاری از اعضای گروهک منافقین از بیماری‌های روانی رنج می‌برند و از آنجا که بسیاری از کشورهای غربی حاضر به پذیرش آنها نیستند، آنها به شدت نگران آینده خود هستند.

اسد نیازمند تک تیراندازان ما نیست

علی اکبر صالحی، وزیر خارجه با تکذیب شایعه‌های مربوط به اعزام نظامیان ایرانی به سوریه گفت:آیا عاقلانه است ارتش سوریه با نیم میلیون عضو نیازمند شماری تک تیرانداز ایرانی باشد؟

واکنش صداوسیما به یک تذکر

در پی تذکر محمد علی پورمختار، نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس و همچنین رئیس مجلس به سازمان صدا و سیما در خصوص پخش صحبتهای یکی از نمایندگان در برنامه «دیروز، امروز، فردا» ی شبکه سوم سیما،عاطفی مدیر امور مجلس صدا و سیما گفت: نباید کسی انتظار داشته باشد سازمان صدا و سیما سخنان و مواضع رسمی نمایندگان را ممیزی کند.

تذکرات این چنینی به رسانه ملی برای انجام وظیفه به نظر می‌رسد وجاهت قانونی ندارد.

ادعای موسوی‌لاری

فرارو:موسوی لاری، وزیر کشور خاتمی استقبال از جریان اصلاحات در میان مردم را 65 درصد عنوان کرد وگفت: اجرای اصول قانون اساسی با تمام ویژگی‌های آن خواسته جریان اصلاحات است.

حجاج ایرانی آسیب ندیده اند

محمد جواد رسولی محلاتی، سفیر ایران در عربستان گفت: خوشبختانه محل انفجار در مکه از محل استقرار زائران ایرانی دور بوده است و هیچ گزارشی مبنی بر آسیب رسیدن به حجاج ایرانی وجود ندارد.

تذکر در مورد فیلم ضدایرانی

علی دارابی، معاون‌سیما در نامه‌ای به رئیس مرکز سیما فیلم در تذکر جدی درخصوص محتوای برخی فیلمهای این مرکز، برای تغییر رویکرد جدی و متناسب با گفتمان انقلاب اسلامی تولیدات سیمافیلم مهلت تعیین کرد.

راه اندازی شبکه ضد ایرانی

العالم:عربستان سعودی با کمک گروه‌های تروریستی وهابی در حال راه اندازی شبکه ماهواره‌ای ضد ایرانی است.

گشتزنی ناوهای ایران در دریای سرخ

باشگاه خبرنگاران :فرمانده نیروی دریایی ارتش از گشتزنی ناوگروه نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ خبر داد.

اکران «یک خانواده محترم» در فرانسه

اکران فیلم ضدایرانی «یک خانواده محترم» از روز 31 اکتبر گذشته(10 آبان) با تبلیغات گسترده در پاریس آغاز شده است.

پیش‌بینی وکیل‌مشایی

سیدعلی‌اصغر حسینی، وکیل اسفندیار رحیم مشایی پیش‌بینی کرد با توجه به فضای دادگاه و موقعیت خاص مداحان تهرانی برای آنها جزای نقدی در نظر گرفته شود.

آیا منش احمدی نژاد تغییر می‌کند؟

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد‌،‌ با انتقاد از تلاشها برای طرح سوال مجدد از احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی نژاد برای ما شناخته شده است، رفتارها و عملکردش برای ما مشخص است ما می‌گوییم، اگر سوال باعث شود تغییری در رفتار و منش آقای احمدی نژاد صورت بگیرد قبول می‌کنیم ولی اگر تاثیری ندارد چرا باید این کار را انجام داد و باعث ایجاد تشنج شد؟

چرا باید فرار می‌کردم؟!

مرتضی حیدری، مجری صدا وسیما که چندی پیش شایعه خروج وی از کشور و پناهندگی به آمریکا بر سر زبانها پیچیده بود، گفت:کلید این ماجرا در سال 88 زده شد، با سفری که من به خارج کشور داشتم.

من هنوز پایم به خارج نرسیده بود که موضوع خروج من از کشور مانند بمب ترکید به عنوان اینکه فلانی به خارج فرار کرده است بی‌آنکه بپرسند دلیل من برای فرار از کشور چه می‌تواند باشد؛ به کجا؟ برای چه؟ من کجای دنیا می‌خواهم بروم که به اندازه ایران آرامش و راحتی و یا موقعیت و امکانات داشته باشم.

خروجم ازمجلس اعتراضی‌نبود

محمد سلیمانی، نماینده تهران، گفت: خروجم از صحن علنی مجلس برای اعتراض به اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور را بشدت تکذیب می‌کنم.

دعا برای عاقبت به خیری

سردار رمضان شریف،مسوول روابط عمومی کل سپاه درباره آینده سیاسی احمدی نژاد گفت: دعایی که می‌شود کرد این است که ان شاء ا... ایشان عاقبت به خیر شود.

تکذیب آتش سوزی در وزارت کشور

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران درباره شایعه آتش سوزی در ساختمان وزارت کشورگفت: آتش سوزی در وزارت کشور رخ نداده است و تنها دود آشپزخانه ماموران آتش نشانی را به این ساختمان کشاند.

عیادت هاشمی از فرزند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با فرزند خود مهدی هاشمی در بیمارستان دی تهران دیدار کرد. مهدی هاشمی از روز گذشته به بیمارستان منتقل شده است.

احضار چند مدیر وزارت ارشاد

چند تن از مدیران دفتر امور چاپ وزارت ارشاد به اتهاماتی مانند تخلف در صدور مجوزهای غیرقانونی و نیز پولشویی، به مراجع قضایی احضار شدند.

روزنامه جمهوری اسلامی:

* پس از افزايش قيمت خودروهاي ثبت نامي آن هم پس از موعد تحويل خودروها، اين بار نوبت به تحويل ناقص خودرو رسيده است.

ماجرا از اين قرار است كه در اقدامي نادر و تأسف انگيز يكي از توليد كنندگان داخلي خودرو به تازگي خودروهايي را كه موعد تحويل آنها فرا رسيده است بدون سپر عقب و جلو به خريداران تحويل مي‌دهد و به آنها مي‌گويد خودشان سپر را از بازار آزاد تهيه و بر خودرو نصب كنند!

البته اين خودروساز متعهد قيمت دو سپر را از مجموع پولي كه مشتري بايد پرداخت كند كسر مي‌كند اما بدون اجرتي كه مشتري بايد بابت نصب سپر بر خودرو صفر خود بپردازد!

* باز هم افشاگري درباره فساد پنهان در عرصه فوتبال يكي از مربيان قديمي فوتبال ايران از پديده تجاوز جنسي به بازيكنان فوتبال شهرستاني به منظور در اختيار گرفتن آنها خبر داد.

وي در غرفه سايت ورزش ايراني در نمايشگاه مطبوعات با تشريح روند ورود افراد به تيم‌ها و پول‌هاي كلاني كه مبادله مي‌شود گفت: "خانواده‌ها بايد در زمان ثبت نام فرزندان خود به درستي تحقيق كنند كه مربي و اداره كنندگان آن مدرسه فوتبال چه كساني هستند و داراي چه سابقه ورزشي و اخلاقي بوده‌اند."

* رژيم صهيونيستي با پخش يك مستند تلويزيوني، ديشب از تصميم دو سال قبل سران اين رژيم براي حمله نظامي به ايران خبر داد كه توسط فرمانده ارتش رد شد.

در اين مستند اعلام شد نتانياهو به ارتش دستور داده بود آماده حمله به ايران باشد ولي ژنرال اشكنازي با تكيه بر اين نكته كه اين يك اشتباه استراتژيك است آن را رد كرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied