شمانیوز
شما نیوز

اخبار ویژه روزنامه های امروز

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):پایان عمر سیاسی به روایت سایت هاشمی،تودهنی همسر آیت الله خزعلی به خبرنگار زنجیره ای خارج نشین ،جریمه سنگین بانک دولتی توسط یک وزیر، نامه خانواده جوانفکر برای مرخصی، راه‌چمنی تکلیف خاتمی را روشن کرد،شناسایی چند پرونده فساد مالی در کردستان ، مادر ستار بهشتی خواستار قصاص است،خروج اسناد مهم از یک فدراسیون مشهور از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

*کیهان:

سفير اسرائيل: القاعده را بر حكومت بشار اسد ترجيح مي دهيم
سفير رژيم صهيونيستي در آمريكا گفت ترجيح مي دهد حكومت بشار اسد سرنگون شود حتي اگر القاعده و گروه هاي تندرو روي كار بيايند.اظهارات مايكل اورن در حالي است كه مقامات رژيم صهيونيستي تظاهر به بي طرفي در بحران سوريه و القاي نگراني نسبت به تحركات گروه هاي مسلح وابسته به القاعده مي كردند.
به گزارش بلومبرگ، اورن گفته است: سقوط حكومت سوريه، موهبتي براي اسرائيل خواهد بود، حتي اگر با سرنگوني وي، گروه هاي تندرو تلاش كنند خلأ قدرت را پر كنند.وي با اشاره به احتمال تلاش نيروهاي تندرو براي كسب قدرت پس از سرنگوني رژيم اسد، گفت: «ما معتقديم هرگونه وضعيتي بهتر از اوضاع كنوني است كه رژيم سوريه داراي ائتلاف راهبردي با ايران و گروه حزب الله لبنان است.
به نوشته بلومبرگ، مقامات آمريكايي بارها نگراني خود را از حضور نيروهاي تندرو در ميان گروه هاي مخالف سوريه ابراز و اعلام كرده اند كه واشنگتن به همين دليل خواستار ارسال سلاح به مخالفان سوري نيست.
«ويكتوريا نولاند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا مي گويد:«جبهه النصره صرفا نام ديگري براي القاعده عراق است كه تلاش مي كند به سوريه راه يابد.» اما اورن در ضيافت ناهاري كه روزنامه آمريكايي «كريستين ساينس مانيتور» برگزار كرده بود، به خبرنگاران گفت: از زمان قرار گرفتن در جايگاه سفير اسرائيل در واشنگتن در سال 2009، يعني قبل از آغاز بحران سوريه در مارس 2011، مقامات كاخ سفيد را از ديدگاه هاي اسرائيل درباره اين كه اسد «ائتلاف راهبردي قوي با ايران و حزب الله» تشكيل داده و اين كه حكومت وي بي ثبات كننده و متعدي و بي پروا است، مطلع كرده بود.
به نوشته بلومبرگ، اورن كه مورخ مسائل خاورميانه است، اظهار داشت «حافظ اسد پدر رئيس جمهوري كنوني سوريه نيز متعدي، اما تا اندازه اي قابل پيش بيني و مسئوليت پذير بود، ولي پسرش گستاخ و بي پروا است».وي افزود: بشار اسد با ايران، دشمن قسم خورده اسرائيل هم پيمان است كه ضمن پيگيري برنامه هسته اي مخفيانه اش، به گروه هاي تروريستي مانند حماس پناه داده و حزب الله را به هزاران موشك مجهز كرده است.
اين پايگاه خبري با اشاره به اين كه حافظ اسد نيز ضمن هم پيماني با ايران در حمايت و مسلح كردن حزب الله، ميزبان تعداد فراواني از گروه هاي فلسطيني بود، به نقل از اورن افزود: «بركناري اسد به نفع اسرائيل خواهد بود زيرا به طور همزمان به ايران و حزب الله ضربه وارد خواهد آورد.»
اظهارات سفير رژيم صهيونيستي در آمريكا بار ديگر نشان مي دهد كه دولت هاي قطر و عربستان سعودي و تركيه به عنوان مباشر طرح هاي رژيم صهيونيستي در منطقه و عليه جبهه مقاومت اسلامي عمل مي كنند و در واقع القائاتي نظير مبارزه با دموكراسي و مردم سالاري دروغي بيش نيست.
همزمان با اظهارات اورن، نشريه اشپيگل در تحليلي، احتمال پيروزي شورشيان را ضعيف توصيف كرد و نوشت: رژيم سوريه توانسته ضرباتي را دوام آورد كه هر حكومت ديكتاتوري اگر بود، كمرش زير اين ضربات مي شكست. حاكميت سوريه همچنان مي تواند روي حاميان خود در منطقه نظير ايران و حزب الله و روسيه حساب كند اما اين احتمال وجود دارد كه جنگ داخلي در سوريه طولاني شود. قدرت انتقام ايران چالش مهم آمريكاست آمريكا در برنامه اي سه مرحله اي طرح براندازي در ايران را دنبال مي كند اما اين فقط اميد و آرزوست و موفقيت آن دشوار مي باشد. مؤسسه مطالعات بين المللي چين (CIIS) با ارائه تحليل فوق نوشت: آمريكا اعتقاد راسخ دارد كه منافع حياتي آن در سرتاسر جهان حاضر است و مدعي است كه سرنوشت مقرر آمريكا حاكميت بر جهان و «تغيير جهان» با استفاده از سيستم، مدل و ايدئولوژي غربي است. ايران در مقابل تمدني باستاني با تاريخي طولاني است كه فرهنگ هاي درخشاني در طول زمان خلق كرده است. انقلاب اسلامي سال 1979كه يكي از حوادث بزرگ تاريخ اسلام و روابط بين المللي معاصر بود، توازن قدرت را در جهان اسلام و خاورميانه تغيير داد.
دونگ مانيوان معاون مؤسسه مطالعات بين المللي چين در اين تحليل خاطرنشان كرد: خاورميانه از زمان جنگ سرد يكي از كانون هاي تمركز راهبردي آمريكا بوده و اهداف راهبردي آمريكا در اين منطقه شامل مواردي از قبيل حفظ بقا و امنيت اسرائيل، كنترل منابع نفت و بازارها و گذرگاه هاي راهبردي در منطقه خاورميانه بخصوص خليج فارس و نيز مهار و تغيير رژيم ايران بوده است. ايجاد ائتلاف هاي منطقه اي براي مهار و سرنگوني رژيم ايران در فرصت مقتضي به يكي از هدف هاي راهبردي آمريكا تبديل شده است.
وي مي افزايد: دولت هاي مختلف آمريكا از زمان ريگان ايران را بزرگترين مانع بر سر راه اجراي راهبردهاي خاورميانه اي آمريكا به شمار آورده اند. اما اين اهداف راهبردي آمريكا در خاورميانه با بلندپروازي هاي راهبردي ايران در تعارض هستند و اين تعارض ها موجب تناقض هاي ساختاري و آشتي ناپذير شده اند.
پژوهشگر مؤسسه مطالعات بين المللي چين در ادامه با ذكر مواردي از محورهاي انديشه امام خميني (ره) مي نويسد: اين انديشه ها در دستور كار سياست خارجي ايران بخصوص در سياست مربوط به خاورميانه قرار گرفته اند. اين سياست ها اقدام تلافي جويانه اي در برابر سياست خاورميانه اي آمريكا به شمار مي روند و بر روندهاي آينده خاورميانه تأثير خواهند گذاشت.
نويسنده اين تحليل با اشاره به اينكه ايران تحولات انقلابي منطقه را برخلاف ادبيات آمريكايي، «بيداري اسلامي» توصيف مي كند، مي افزايد: خصوصيات نبرد آمريكا و ايران راهبردي است اكنون برنامه هسته اي ايران به كانون اصلي مناقشه آمريكا- ايران تبديل شده است و اين در حالي است كه رقابت هاي راهبردي بين آمريكا و ايران در حال پيچيده ساختن مسائل مربوط به كانونهاي داغ حوادث منطقه اي است به طوري كه هر زمان ايران با فشار آمريكا رو به رو مي شود در مسائل منطقه اي دست به حمله متقابل مي زند.
وي در ادامه به بررسي چشم اندازهاي آينده رقابت هاي راهبردي بين آمريكا و ايران مي پردازد و مي نويسد: در كوتاه مدت، آمريكا و ايران قادر به شكست دادن يكديگر نيستند هرچند كه يكديگر را دشمن مي دانند. ايران سازش ناپذير است و در حال تجميع و يكپارچه سازي منابع و در انتظار پيدا كردن پاشنه هاي آشيل (نقاط آسيب پذير) آمريكا مي باشد.
دونگ مانيوان خاطرنشان كرد: از آنجا كه تغيير رژيم در ايران يك شبه امكان پذير نيست، آمريكا مايل به تضعيف توانايي منطقه اي ايران به طور مرحله به مرحله است. گام اول سرنگوني رژيم سوريه و نابودسازي ائتلاف راهبردي ايران- سوريه است. مرحله دوم عبارت از اين است كه از فرصت استفاده كرده و براي از بين بردن تأسيسات هسته اي ايران تلاش كند. گام سوم عبارت است از گسترش ائتلاف هاي منطقه اي براي مهار ايران و كمك به تحريك شورش هاي شهري در ايران و در نهايت مداخله نيروهاي خارجي براي براندازي و تحقق هدف «خاورميانه بزرگ».
پژوهشگر مؤسسه مطالعات بين المللي چين افزود: ايران در ماجراي سوريه بيكار نمي نشيند و بدون شك براي تلخ كردن شرايط آمريكا در سوريه تلاش خواهد كرد. همچنين براي آمريكا امكان پذير است كه سياست دوم را در دستور كار قرار دهد اما ايران انتقام مي گيرد و آمريكا را مجبور خواهد كرد كه بهاي سنگيني در خاورميانه و سراسر جهان بپردازد. اما سياست سوم، اين تنها اميد و آرزوي آمريكا است و موفقيت آن دشوار است. اگر اين سياست اجرايي شود، آمريكا احتمالاً بجاي رسيدن به مقصود خود، خاورميانه را وارد تنش ها و جنگ هاي بيشتري خواهد كرد.

پايان عمر سياسي به روايت سايت هاشمي

سايت هاشمي رفسنجاني در مطلبي به قلم همكار روزنامه زنجيره اي شرق نوشت: بهتر آن است كه پايان عمر سياسي هاشمي رفسنجاني با حالت منجي گرايانه براي كشور همراه باشد.
به گزارش مشرق، سايت هاشمي رفسنجاني با انتشار يادداشتي به قلم عليرضا خامسيان، نوشت؛ وضعيت افتصادي كشور به گونه اي است كه كسي كه سكان دولت بعدي را برعهده مي گيرد لاجرم بايد سياست سازندگي را دنبال كند. و راهبري اين سياست نيز از توان فردي از جنس آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني برمي آيد.
نويسنده اين مقاله تاكيد مي كند: وضعيت اقتصادي به گونه اي است كه كسي كه سكان دولت بعدي را برعهده مي گيرد لاجرم بايد سياست سازندگي را دنبال كند. و راهبري اين سياست از توان فردي از جنس آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني برمي آيد اگرچه نزديكان او تاكيد كردند آيت الله برنامه اي براي انتخابات ندارد ولي به باور نگارنده بهتر آن است كه پايان عمر سياسي هاشمي رفسنجاني با حالت منجي گرايانه براي كشور همراه باشد و اين البته به تدبير حاكميت براي استفاده از چنين ظرفيتي برمي گردد.
يادآور مي شود نرخ تورم در دولت سازندگي به ركورد بي سابقه و تكرار نشده 49 درصدي رسيد.روزنامه شرق در سال 84 جزو جرياني بود كه حضور هاشمي در انتخابات را تشويق مي كرد اما پس از ناكامي وي در سرمقاله اي تصريح كرد، اين سياست اشتباه بود و هاشمي بايد از نيمكت به اداره مسابقه مي پرداخت و نه به عنوان بازيكن. پشت صحنه آن تيتر و آن عكس !
روزنامه زنجيره اي اعتماد در صفحه اول شماره روز شنبه خود- 25/9/91- تصويري بزرگ از حضرت آيت الله جنتي را با قدي خميده چاپ كرد و از ميان اظهارات اخير ايشان در مصاحبه با مجله «آدينه» اين تيتر را برگزيده و با حروف درشت روي تصوير آيت الله جنتي نشاند «جنتي: بيمار نيستم، كهولت سن دارم».
انتخاب اين عكس و تيتر اگرچه به تنهايي از بي ادبي روزنامه اعتماد نسبت به يك عالم روحاني وارسته و بزرگوار خبر مي دهد و درخور ملامت است ولي ماجرا به همين جا ختم نمي شود بلكه انتخاب تيتر و عكس مورد اشاره، پشت صحنه ديگري نيز دارد و از كينه متراكم و خشم عميق مدعيان اصلاحات نسبت به حضرت آيت الله جنتي خبر مي دهد.
گفتني است مدير مسئول روزنامه اعتماد نمونه هاي افشا شده اي از زد و بند با مفسدان اقتصادي و همراهي سوال برانگيز با رسانه هاي بيگانه را در كارنامه خود دارد كه دريافت يكصد و هفتاد ميليون تومان از شهرام جزايري يكي از آن نمونه هاست. بديهي است كه شهرام جزايري اين مبلغ كلان -معادل چند ميليارد تومان امروز- را بي علت و بلاعوض به مديرمسئول روزنامه اعتماد نداده بود. اما، در مقابل چه امتيازي گرفته بود؟!
از سوي ديگر، روزنامه اعتماد به عنوان يكي از روزنامه هاي زنجيره اي وابسته به مدعيان اصلاحات، مقاله ها و مطالب شبكه دولتي بي بي سي انگليس را با تغيير نام نويسنده آن به چاپ مي رساند. آيا اين همكاري نزديك با شبكه رسمي دولت انگليس اتفاقي بود؟! روز شنبه، روزنامه اعتماد با انتخاب تيتر و عكس مورد اشاره، يكي از پرحجم ترين تبليغات رسانه هاي بيگانه و سايت هاي وابسته به گروه هاي ضد انقلاب و عوامل فتنه 88 عليه حضرت آيت الله جنتي را منعكس كرده است.
توضيح آن كه، نگاهي گذرا به خروجي رسانه هاي فارسي زبان آمريكا، انگليس، اسرائيل و نيز رسانه ها و سايت هاي وابسته به فتنه گران، طي نزديك به يك سال گذشته به وضوح نشان مي دهد بخش قابل توجهي از مطالب آنها به كينه توزي و ناسزاگويي عليه آيت الله جنتي اختصاص يافته و در تمامي اين ناسزاگويي ها و فحاشي ها روي دو محور تاكيد شده است.
اول؛ ابراز نگراني شديد از انعطاف ناپذيري آيت الله جنتي در مقابل عوامل و جريانات ضد انقلاب و تاكيد بر رد صلاحيت آنان و دوم؛ كهولت سن ايشان و آرزوي كناره گيري اين عالم وارسته از جايگاه كنوني خود در شوراي نگهبان. از اين روي و با توجه به سوابق روزنامه اعتماد نمي توان تيتر و عكسي را كه اين روزنامه براي انعكاس مصاحبه اخير حضرت آيت الله جنتي برگزيده است، تصادفي! و يا برخاسته از سليقه مطبوعاتي تلقي كرد.
گفتني است چند ماه قبل حضرت آيت الله جنتي در پاسخ تلويحي به آرزوي اعلام شده فتنه گران و يكي از عوامل حلقه انحرافي كه آرزوي بركناري ايشان را كرده بودند، گفته بود؛ اگر من هم نباشم، جانشين من و ساير اعضاي شوراي نگهبان، با استناد به قانون از تاييد صلاحيت فتنه گران و منحرفان جلوگيري خواهند كرد. تودهني همسر آيت الله خزعلي به خبرنگار زنجيره اي خارج نشين
مادر مهدي خزعلي، اقدامات فرزند خود در همكاري با فتنه گران را به كسي تشبيه كرد كه مي خواهد خود را از پشت بام پايين بيندازد. «ف-ق» همكار فراري نشريات زنجيره اي اصلاح طلب، مدت هاست كه در خارج كشور كشف حجاب كرده و با پايگاه اينترنتي روزآن لاين وابسته به اپوزيسيون مقيم پاريس همكاري مي كند. وي و برخي از همكاران متواري او مدت هاست به شكل افراد ناشناس يا در پوشش خبرنگار داخلي و... با افراد مختلف تماس مي گيرند. آنها بعضا اقدام به تخليه تلفني مي كنند و در برخي مواقع نيز دنبال گرفتن مواضع تند عليه نظام و انقلاب از سوي افراد خاص هستند.
چند روز پيش «ف-ق» در همين چهارچوب با خانم طاهره كلباسي همسر آيت الله خزعلي تماس گرفته و سعي مي كند ضمن تحريك عواطف ايشان به بهانه بازداشت مهدي خزعلي، سوژه اي براي رسانه متبوع خود دست و پا كند. اما همسر آيت الله خزعلي در پاسخ وي جواب هاي قاطعي مي دهد. خانم كلباسي مي گويد «يك ماه پيش با مهدي صحبت و احوالپرسي كرديم اما هيچ كاري براي ايشان نكرده ام چون خودش عاقل و بالغ است.»
وي درباره ادعاي اعتصاب غذاي مهدي خزعلي مي گويد: نكند اين كار را. اعتصاب غذا مشكلي را حل نمي كند. خودش به بدنش ظلم مي كند.وي همچنين درباره اين سوال كه «نوع ديدگاه و مواضع سياسي آقا مهدي متفاوت است با خانواده شما و حاج آقا. اما به هرحال حاج آقا پدر ايشان هستند و مي خواهم بپرسم آيا پيگير پرونده ايشان هستند؟» مي گويد: نه خير اصلا پيگير پرونده نيستند.
چون چندين بار با ايشان صحبت كرده. به ايشان گفتند كه راهتان غلط است، راهتان اشتباه است. اين راه را نرويد اما ايشان گوش نكردند. به ايشان هم گفتند كه اگر گرفتار شويد من كاري به كارتان ندارم. به خودشان اين را گفته اند. به بچه ها و خانم اش هم گفته بودند كه اگر اين بار برود زندان من كاري ندارم.
«ف-ق» مي پرسد: يعني دفعات پيش، پيگير بودند؟ و خانم كلباسي پاسخ مي دهد: بله دفعات پيش پيگيري كردند. صحبت كردند. وقت ملاقات گرفتند. عيد صحبت كردند گفتند چند روز مرخصي بدهيد بيايد با زن و بچه اش باشد. ايشان آمد و آنها خودشان ديگر نبردند او را. آزادش كردند حالا سفارش بوده يا چي سفارش اطلاعات يا قوه قضاييه ولي ايشان را نبردند. 7 ماه آزاد بود باز تمام كارهايش را شروع كرد. خب اين با دست خودش اين كار را كرد. از اطلاعات به او خبر دادند گفتند اين فراخواني كه نوشتيد اين اشتباه است نكنيد. اما او با اطلاع خودش رفت زندان. با خواسته خودش رفت زندان. كسي كه خودش مي خواهد يك نفر مي خواهد خودش را از پشت بام بيندازد پايين كاري نمي توان كرد.
همسر آيت الله خزعلي در پاسخ اين پرسش كه «آيا از نظر شما اين نوع برخورد با منتقدين درست است؟ زندان پاسخ انتقاد است؟» گفت: من بايد تكليف معين كنم يا نظام تكليف معين كند؟ مگر نظام دست ماست؟ ما بايد معين كنيم كه نظام چكار بايد بكند يا نظام معين كند؟ من و شما چكاره هستيم توي اين مملكت كه تعيين كنيم نظام چه بكند. هر كشوري نظام دارد و نظام اش هم مسئول دارد مسئولانش هم تعيين مي كنند. ما كه نبايد براي آنها تكليف معين كنيم.

*خراسان:

جريمه سنگين بانک دولتي توسط يک وزير
پس از گلايه دسته جمعي کارمندان يکي از وزارت خانه هاي اقتصادي مبني بر عدم پرداخت وام توسط يک بانک دولتي در سال جاري، وزير مربوطه با بررسي اين موضوع و اطلاع از صحت اين مساله دستور انتقال ميلياردها تومان از ذخاير پولي شرکت هاي زير مج
وعه اين وزارت خانه را از اين بانک دولتي به بانکي ديگر صادر کرده است.

*آرمان:

انتقاد کوچک‌زاده از صداوسیما

شنیده شد که مهدی کوچک‌زاده اظهار کرد: صداوسیما در برنامه‌ای به نحوی تصویر و گفتار مجلس را درهم ادغام کرد که انگار بنده خواستار اخطار خارج از نوبت بودم در حالی که اتفاقا من همان جا تصریح کردم که همه چیز باید بر اساس قانون، رعایت نوبت باشد. نماینده مردم تهران در مجلس در پایان از صداوسیما خواست طبق میل خود تصاویر را ضبط و پخش نکند.

راه‌چمنی تکلیف خاتمی را روشن کرد

شنیده شد که دبیرکل حزب اصلاح‌طلب وحدت و همکاری ملی گفت تا آنجا که مطلع است، خاتمی و محمدعلی نجفی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی نمی‌شوند. محمد‌رضا راه‌چمنی درباره فعالیت تشکل متبوعش در انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: ما در انتخابات حضوری فعال خواهیم داشت، از این‌رو فضای انتخابات و ویژگی‌های رئیس‌جمهور آینده را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم تا بتوانیم در زمان معین نامزد مورد حمایت خود را معرفی کنیم. راه‌چمنی همچنین اظهار کرد: من از نزدیکان وی شنیده‌ام که خاتمی اصلا تمایلی برای کاندیداتوری در انتخابات ندارد.

بازداشت یک عضو شورای شهر استان اردبیل

شنیده شد که رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان استان اردبیل از بازداشت یک عضو شورای شهر در این استان به اتهام اخذ رشوه خبر داد. «رضایی» در اینباره افزود: یک عضو شورای شهر در یکی از شهرستان‌های تابعه استان اردبیل به اتهام اخذ رشوه دستگیر و روانه زندان شده و پرونده قضایی متشکله، در دادسرای عمومی و انقلاب حوزه قضایی مربوطه درحال تحقیقات مقدماتی است.

نامه خانواده جوانفكر برای مرخصی

شنیده شد که خانواده‌ جوانفکر اعلام كرد تقاضاي مرخصي جهت معالجات پزشكي را به دادستان تهران تحويل داده است. شبکه ایران نوشت؛ در پي اظهارات هفته گذشته دادستان تهران مبني بر عدم دريافت تقاضاي مرخصي از سوي علي‌اكبر جوانفكر مشاور رئيس‌جمهور كه در زندان اوين به‌سر مي‌برد خانواده‌ وی اعلام كرد تقاضاي مرخصي جهت معالجات پزشكي را به دادستان تهران تحويل داده است ولي تاكنون پاسخي دريافت نشده است.

خروج اسناد مهم یک فدراسیون مشهور از مجموعه

شنیده شد که یکی از فدراسیون‌های مشهور کشور که درگیر یک پرونده کلان اقتصادی است دوباره خبرساز شد. مشرق نوشت؛ یکی از مسئولان بلندپایه این فدراسیون با آوردن گروهی از طرف اعضای باند فساد اقتصادی به عنوان حسابدار و اقتصاددان زمینه خروج اسناد مهم حسابداری این فدراسیون را فراهم کرده است.
این جریان در سال‌های اخیر فعالیت گسترده‌ای در ورزش داشته و اکنون پرونده این جریان در نهادهای نظارتی در حال بررسی است، که همین امر موجب شده تا این جریان تلاش‌های گسترده‌ای را جهت پاکسازی تخلفات خود انجام دهد. در این راستا جلسات مختلفی توسط سرکرده این جریان برگزار شده و حتی شعاع این جریان برای حل این مشکل به خارج از مرزهای ایران نیز کشیده شده است.

فاضل نظری استعفا داد

شنیده شد که فاضل نظری از پذیرش استعفای خود از مدیریت حوزه هنری استان تهران خبر داد. وی درباره برخی شایعات منتشرشده درباره برکناری‌اش از ریاست حوزه هنری تهران گفت: بحث برکناری در کار نیست، من چندین‌بار استعفا داده بودم و این‌‌بار استعفایم پذیرفته شده است. نظری درمورد زمان و علت استعفای خود نیز اظهار کرد: حدود دو ماه قبل استعفا دادم.
شنیده‌ها حاکی از جایگزینی محمد سرشار به جای این شاعر در این سمت است. حوزه هنری استان تهران در چارچوب اقدامات انجام‌شده در سال 1383 به‌صورت مستقل با رویکرد جوان‌محوری و انجام فعالیت‌ها بر اساس نگرشی علمی در راستای اهداف اصلی حوزه هنری مندرج در ماده 6 اساسنامه ابلاغی، تشکیل شده است.

درخواست ملک‌زاده از بهمنی

شنیده شد که رئیس سازمان میراث فرهنگی با ارسال نامه‌ای به بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، خواستار حذف پسوند گردشگری از بانک گردشگری و تغییر نام این بانک بدون قید واژه گردشگری شد. در این نامه آمده است: در فرآیند شکل‌گیری، تأسیس و راه‌اندازی بانک گردشگری، پسوند گردشگری مشکلاتی را برای سازمان و آحاد مردم فراهم کرده، به طوری که ابن بانک را به لحاظ حقوقی و مالکیتی متعلق به این سازمان می‌دانند و ابهاماتی را در این خصوص نزد افکار عمومی ایجاد کرده است.

واکنش مقام بانکی به سخنان احمدی‌نژاد

شنیده شد که مدیرعامل شرکت وصول مطالبات معوق بانک‌ها با تاکید براینکه 300 بدهکار کلانی که رئیس‌جمهور از آنها نامبرده در این شرکت پرونده ندارند، گفت: پرونده‌های سازمان دُرشت نیست. تسنیم نوشت؛ سعید آریان‌پور در ارتباط با وضعیت پرونده 300 بدهکار کلان بانکی که طی روزهای اخیر مورد اشاره رئیس‌جمهور قرار گرفته بود، اظهار کرد: شرکت ساماندهی و پیگیری وصول مطالبات معوّق بانک‌ها در این خصوص اطلاعات ندارد.

دستگیری تعدادی از ملی‌پوشان قایقرانی

شنیده شد که تعدادی از قایقرانان تیم ملی در روئینگ به‌دلیل مزاحمت خیابانی توسط نیروی انتظامی در آبادان دستگیر شدند. اردوی تیم ملی روئینگ برای حضور در رقابت‌های اینچئون کره جنوبی از 18 آذر در آبادان با حضور 20 ورزشکار آغاز شده است.
به گزارش انتخاب در جریان برگزاری این اردو تعدادی از قایقرانان تیم ملی جمعه شب به‌دلیل مزاحمت در بازار امیری آبادان دستگیر شدند. ملی‌پوشان پس از مزاحمت در بازار و درگیری، توسط پلیس 110 دستگیر شدند اما با توجه به رضایت شاکی آزاد شدند. البته این درگیری تنها به این مساله محدود نشده و آنها کارگر یک مهمانسرا را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

بازرسی هواپیماهای ایرانی ادامه یابد

شنیده شد که نمایندگان پارلمان عراق تاکید کردند که این کشور همچنان به فرود اجباری و بازرسی هواپیماهای ایرانی به مقصد سوریه ادامه می‌دهد. عصر خبر نوشت؛ عادل المالکی عضو فراکسیون پیمان ملی در پارلمان عراق گفت: بازرسی هواپیماهای ایرانی به مقصد سوریه همچنان توسط عراق انجام می‌شود. این اقدام عراق در راستای حاکمیت ملی کشور صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به موضع بی‌طرفانه عراق در برابر بحران سوریه و حمایت بغداد از راه‌حل‌های مسالمت‌‌آمیز افزود: عراق می‌تواند هر اقدامی را که ضامن حاکمیت ملی و بی‌طرفی‌اش نسبت به تحولات کشورهای همسایه باشد، انجام دهد. این نماینده عراقی اضافه کرد: عراق بارها هواپیماهای ایرانی را که از آسمان عراق برای رسیدن به سوریه استفاده می‌کردند مجبور به فرود در بغداد کرد و آنها را مورد بازرسی قرار داد. دولت عراق این اقدامات خود را متوقف نخواهد کرد.
*تهران امروز:
شناسایی چند پرونده فساد مالی در کردستان
حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شناسایی چند پرونده فساد مالی در استان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های دولتی به ویژه استاندار کردستان خبرداد. وي كه در سفري به استان كردستان در جمع روحانیان و نخبگان استان سخن مي‌گفت، در پاسخ به سوالي گفت: با کمک استاندار کردستان چند پرونده فساد مالی و اداری در استان کردستان شناسایی شده و دیوان بازرسی‌کل‌کشور این پرونده‌ها را بررسی مي‌كند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: مراحل اولیه تشکیل پرونده‌های فساد مالی این استان طی شده است و در حال حاضر 25 درصد از تحقیقات اولیه نیز انجام گرفته است و سازمان بازرسی با همکاری جمعی از مسئولان استان این موضوع را به صورت ویژه مورد بررسی قرار می دهد. وی همچنين با بيان اينكه «ایجاد اشتغال و رفع بیکاری فشارهای اقتصادی را کم مي‌كند» از دولت انتقاد كرد و گفت: وظیفه دولت ایجاد اشتغال است و نه دادن حقوق به مردم و پرداخت یارانه‌ها تنها هزينه‌اي برای کمک به آرامش اقتصادی اقشار مختلف کشور در نتیجه فشار تحريم‌های دشمن است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نیاز سیستم سازی مناسب در نظام پزشکی کشور اعلام کرد: زیرمیزی‌های پزشکی در نظام پزشکی کشور حاکم است که نشات گرفته از رها بودن پزشکان، عدم کنترل و نظارت دقیق و مناسب، کمبود تخصص‌های مختلف پزشکی و عدم دریافتی مناسب پزشکان از سوی مراکز بهداشتی و درمانی است و این پدیده مخرب علاوه بر تاخیر در درمان و ایجاد مشکلات روحی خلاف عدالت محوری و روحیه بهداشت عمومي‌كشور نیز اقدام مي‌شود.
حجت‌الاسلام پورمحمدی در ادامه اظهار داشت: میزان دریافت و پرداخت‌های کار و کارگری کشور باید در سامانه رصد ثبت شود و نظام جامع کار و کارگری کنترل لازم را داشته باشد تا از هرگونه سوءاستفاده و ظلم در حق کارگران جلوگیری شود. وی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا ثبات به بازار اقتصادی کشور بدهد، اظهار داشت: فعالیت بخش خصوصی در حوزه اقتصادی مي‌تواند از بار هزينه‌های دولت نیز بکاهد چرا که امسال دولت با کسری بودجه مواجه بوده و برخی از پروژه های خود را نیز به حالت تعلیق درآورده است که همت گسترده بخش خصوصی در این زمینه را مي‌خواهد.

احمدی‌نژاد عدالت را در صدقه‌ تفسیر کرد

دکتر ابراهیم رزاقی از اساتيد اقتصاد كشورمان در کلاس‌های دوره آموزشی شبکه تحلیلگران جنگ نرم گفت: جریان‌پژوهی اقتصادی در ایران شامل دوره دفاع‌مقدس که توجه اقتصادی به داخل کشور دارد، دوره سازندگی که به اجرای سیاست‌های تعدیل اقتصادی روی آورد و دوره اصلاحات که درباره ادغام در بازار جهانی و همچنین دوره عدالت‌گرایی که اوج وابستگی اقتصادی و ادغام در بازار جهانی است. وي گفت: خاتمی سیاست تعدیل اقتصادی هاشمی را کاملا اجرا کرد اما احمدی‌نژاد عدالت را اینگونه تفسیر کرد که به دیگران صدقه بدهید.

خاتمي نمي‌تواند كاري از پيش ببرد

عبدالواحد موسوي لاري وزير دولت اصلاحات در گفت‌وگو با روزنامه آرمان روابط‌عمومي گفت: آقای خاتمی یک نیروی خوش فکر است که در مدیریت انعطاف پذیر و خودش را حق مطلق و طرف مقابل را باطل مطلق نمی‌داند. راه‌هایی را که برای اداره کشور به ذهنش می‌آید با قدرت و قاطعیت بیان می‌کند. این ویژگی آقای خاتمی است و من فکر می‌کنم این نگاه اگر در جامعه ما همه‌گیر شود خیلی از این ندانم‌کاری‌ها برطرف می‌شود. آقای خاتمی درهر شرایطی که طیف اصلاح‌طلب در تمشیت امور جامعه وتصمیم‌گیری‌ها برای توسعه و بالندگی ایران نقش داشته باشند موثر است اما آقای خاتمی نمی‌تواند فعلا کاری از پیش ببرد.

مادر ستار بهشتی خواستار قصاص است

گيتي پورفاضل، وکیل خانواده ستار بهشتی(شهروند فوت شده در بازداشتگاه پليس فتا) گفت: وقتی از متهم پرونده ستار خواستم تا علت اصلی برخوردهای تند و غیرقانونی خود را بگوید تنها با التماس از خانواده بهشتی درخواست می‌کرد که وی را ببخشند در حالی‌که مادر ستار بهشتی خواهان قصاص مجرم اصلی پرونده است. وي با اشاره به اینکه با وجود مشخص شدن متهم، پرونده فوت ستار بهشتی هنوز در شعبه يكم بازپرسی است، تصریح کرد: متاسفانه این پرونده تا کنون به دادگاه نرفته و تنها در صورت رفتن پرونده به دادگاه است که می‌توانم آن را مطالعه کرده و دفاعیات خود را بررسی کنم .

مقايسه گريه اوباما با خنده حاجي بابايي!

سايت عصر ایران طي يادداشتي با ادبيات تند ضمن مقايسه واكنش رئيس‌جمهور آمريكا نسبت به كشته شدن 20 شهروند اين كشور با واكنش وزير آموزش و پرورش نسبت به آتش سوزي يك مدرسه در آذربايجان غربي عليه دولت نوشت: اشک های باراک اوباما در سوگ کودکان کشته شده در جریان تیراندازی در یکی از مدارس این کشور را اگر در کنار نیشخند و جملات تمسخرآمیز وزیر آموزش و پرورش کشور خودمان در قبال آتش‌سوزی در یکی از دبستان‌های دخترانه ایران اسلامی بگذاریم، چه مي‌توانیم بگوييم؟ نويسنده در ادامه نوشت: دولت احمدی نژاد، به غیر از واکنش عجیب وزیر آموزش و پرورش، کلا در قبال حادثه پیرانشهر سکوت کرد. رئیس این دولت، که خودش را نوکر مردم می‌داند، حتی نیازی ندید یک پیام همدردی دو خطی در واکنش به آتش گرفتن دختربچه‌های پیرانشهری بنویسد.

دفاع بسيج دانشگاه امام صادق(ع) از دولت در مقابل هاشمي

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در نامه سرگشاده‌ای به آیت‌الله هاشمی رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به خاطر اظهارات اخيرش انتقاد كرده و در مقابل از دولت حمايت كردند. در اين نامه تاكيد شد: اگر این دولت موسوم به انحرافی شده است، اولین انحراف از مسیر ملت برای رسیدن به ارزش‌های الهی زیر سایه جمهوری اسلامی را دولت سازندگی ایجاد کرد.
بزرگ‌ترین انحراف، انحراف از ارزش‌های انقلاب بود که در مانور تجمل زمان دولت شما، برای اولین بار ایجاد شد. بزرگ‌ترین انحراف، سازندگی به معنای توسعه لیبرال- دموکراسی دولت سازندگی بود. هویت واقعی توسعه دولت جناب عالی را آقای مرعشی برای اولین بار تحت عنوان نظام لیبرال-دموکراسی مطرح کرد.
*ابتکار:
خروج اسناد مهم از يک فدراسيون مشهور
- يکي از فدراسيون‌هاي مشهور کشور که درگير يک پرونده کلان اقتصادي است دوباره خبر ساز شد.به نوشته مشرق، يکي از مسئولين بلند پايه اين فدراسيون با آوردن گروهي از طرف اعضاي باند فساد اقتصادي به عنوان حسابدار و اقتصاددان زمنيه خروج اسناد مهم حسابداري اين فدراسيون را فراهم کرده است.
اين جريان در سالهاي اخير فعاليت گسترده اي در ورزش داشته و اکنون پرونده اين جريان در نهادهاي نظارتي در حال بررسي است، که همين امر موجب شده تا اين جريان تلاش‌هاي گسترده اي را جهت پاکسازي تخلفات خود انجام دهد.در اين راستا جلسات مختلفي توسط سرکرده اين جريان برگزار شده و حتي شعاع اين جريان براي حل اين مشکل به خارج از مرزهاي ايران نيز کشيده شده است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied