شمانیوز
شما نیوز

ماجرای فرزندان نامشروع پسر شاه از هما-تصاویر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): این زن نه چندان خوشنام به شدت مورد علاقه حمیدرضا بوده و به این جهت از تمام کارهای نامشروعش چشم پوشی، به طوری که حتی در برابر خیانت هایش نیز سکوت می کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): فرزندان رضا شاه از سه همسر وی بودند. بر اساس اسناد و مدارک موجود غالب آنها بدون استثنا در قاچاق مواد مخدر نقش داشته اند. برادران شاه نیز علیرغم آگاهی صریح محمد رضا از اقدامات و فعالیت هایشان هرگز به طور جدی از سوی وی مورد مواخذه قرار نگرفتند. شاه همانگونه که دست اشرف را در مسائل اقتصادی باز گذاشته بود نسبت به این برادران نیز خصوصا در مسائل غیر سیاسی تساهل فراوانی اعمال می کرد و دست آنها را در انجام کارهای غیر قانونی باز گذاشته بود. یکی از عرصه هایی که این شاهپورها در آن به شدت فعالیت می کردند قاچاق مواد مخدر بود به طوری که از این طریق ثروت زیادی کسب کرده و شدیدا به آن آلوده شده بودند.

  • غلامرضا

غلامرضا تنها فرزند ملکه توران بود. اسناد موجود وی را یکی از قاچاقچیان بین المللی معرفی کرده اند که در ترانزیت مواد مخدر از شرق به غرب ایران نقش عمده ای را ایفا می کرده است. در سال 1336 تعدادی از مامورین درستگار کرمانشاه دست به مبارزه وسیع علیه قاچاقچیان زده و با شدت با آنها به مبارزه پرداختند و حتی تعدادی از آنها را نیز به قتل رساندند، این سخت گیری بسیاری از قاچاقچیانی که تاب محدود شدن منافعشان را نداشتند به واکنش واداشت. به این ترتیب پای غلامرضا که او نیز منافعش به خطر افتاده بود به ماجرا کشیده شد. اما برخورد این شاهزاده پهلوی با مامورین مبارزه با مواد مخدر بسیار تاسف آورد بود و کار به جایی رسید که قاچاقچیان از آن پس با آزادی بیشتری به کار پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied