شمانیوز
شما نیوز

انتقاد شدیدمیرکاظمی از وزیر نفت

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): ما دیپلماسی انرژی را که دولت یازدهم در پیش گرفته، نمی‌پسندیم.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

وزیر نفت دولت محمود احمدی‌نژاد به توطئه نفتی و عملکرد منفعلانه ایران در اوپک واکنش نشان داد و گفت: دیپلماسی انرژی دولت یازدهم را قبول نداریم.

مسعود میرکاظمی وزیر نفت دولت محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (جمعه) در مراسم ختم والده رئیس‌جمهور سابق کشورمان که در مسجد ولیعصر تهران برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به این پرسش که اخیرا یک شخصیت دولتی گفته که مشخص نیست درآمد نفتی در دولت نهم و دهم کجا هزینه شده است؟ گفت: هزینه یک بحث جدا و پول نفت و کجا رفتن پول نفت نیز بحث دیگری است.

میرکاظمی تصریح کرد: امروز بخش‌هایی که در صنعت نفت افتتاح می‌شود قابل رویت است، مثلا فاز 12 با 94 درصد پیشرفت در دولت قبل به این دولت تحویل داده شد و با این حساب باید اکنون 75 میلیون مترمکعب در روز گاز بدهد.

میرکاظمی با بیان اینکه جای تعجب است که چرا این اقدامات تاکنون به طول انجامید، گفت: 6 درصد باقی مانده از 94 درصد پیشرفت در بخش‌های گازی و نفتی نباید یک سال و نیم طول بیانجامد.

میرکاظمی اضافه کرد: بقیه بخش‌ها نیز به همین ترتیب بوده، مثلا در بخش راهسازی سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت گرفت؛ بنابراین آقایان می‌توانند بگویند این پروژه‌ها مناسب نیست و یا درصد پیشرفت را اعلام کنند.

وی با تاکید براینکه اگر دولت یازدهم بخواهد دولت قبلی را زیر سوال ببرد کار بسیار ناشایستی است گفت: باید صبر کنیم تا این دولت تا آخر پیش برود و ببینم آیا در دولت بعدی هستند یا خیر چراکه در دولت بعدی احتمالا این آقایان حضور نخواهند داشت.

وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی براینکه ارزیابیتان از توطئه نفتی چیست؟ گفت: توطئه نفتی مشخص و مبرهن است؛ متاسفانه دولت در اوپک ضعیف عمل کرد به گونه‌ای که عملکرد ایران مثل عملکرد عربستان بود و این سوالی است که من از وزیر نفت فعلی دارم.

میرکاظمی در پاسخ به این پرسش که آقای زنگنه اخیرا گفته که در پس کاهش قیمت نفت یک اراده سیاسی وجود دارد گفت: ما دیپلماسی انرژی را که دولت یازدهم در پیش گرفته، نمی‌پسندیم.

وی ادامه داد: آقای پوتین و دولت روسیه در رابطه با گاز اعلام کردند که اگر اروپا تحریم را جدی کنند گاز را برا روی آنان قطع می‌کنیم اما آقای زنگنه بلافاصله مصاحبه کرد که ما گاز آنان را وصل خواهیم کرد. در مورد داعش نیز همینطور وقتی حمله کردند و بعضی از تاسیسات نفتی را گرفتند قیمت نفت داشت بالا می‌رفت اما آقایان همزمان با دبیرکل اوپک و وزیر نفت عربستان اعلام کردند که ما جبران می‌کنیم.

وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد ادامه داد: اگر کسی بخواهد در اوپک جلسه اضطراری برگزار کند وزیر باید از قبل اعلام و با چند وزیر دیگر جلسه بگذارد و نماینده اوپک ما باید با نمایندگان مشابه خود در کشورهای دیگر مذاکره و رئیس‌جمهور نیز با چند رئیس‌جمهور دیگر صحبت کند. آن موقع می‌شود جلسه اضطراری برگزار کرد تا به کاهش تولید بینجامد.

میرکاظمی در پایان علت اصلی کاهش قیمت نفت را عرضه زیاد آن عنوان کرد و گفت: باید به این موضوع در صحن علنی مجلس رسیدگی شود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied