شمانیوز
شما نیوز

اعلام زمان دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون اداره منع تکثیر و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ۱۶ مارس ازسر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "الکسی کارپف" معاون اداره منع تکثیر و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری گفت مذاکرات ایران و گروه پنج به اضافه یک (پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان) درباره برنامه هسته‌ای تهران ۱۶ مارس(25 اسفند) از سر گرفته خواهد شد.
وی افزود: «دور بعدی این مذاکرات ۱۶ مارس و به احتمال زیاد در سوییس برگزار خواهد شد اما ما محل دقیق برگزاری این مذاکرات را هنوز دقیقا نمی‌دانیم.»
کارپف تصریح کرد دور بعدی مذاکرات نیز به شکل سنتی قبل برگزار خواهد شد یعنی ابتدا ایرانی‌ها با مذاکره کنندگان آمریکایی دیدار دارند و سپس اروپایی‌ها به آن‌ها ملحق خواهند شد. پس از آن نیز مذاکرات با مشارکت هر هفت کشور (آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس، آلمان و ایران) و در سطح مدیران سیاسی برگزار خواهد شد.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پیش‌تر گفته بود قصد دارد مذاکرات با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود را ۱۵ مارس در سوییس ازسر بگیرد اما پس از آن گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مذاکرات کری و ظریف ۱۶ مارس در بروکسل برگزار خواهد شد.
ایران و قدرت‌های جهان در تلاش برای دستیابی به یک موافقتنامه چارچوب تا پایان ماه مارس و دستیابی به یک موافقتنامه نهایی و جامع تا پایان ماه ژوئن هستند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied