شمانیوز
شما نیوز

استفاده داعش از سلاح شیمیایی در تکریت

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عناصر داعش با بکار گیری شیوه جدیدی، بمب های دست ساز حاوی گاز کلر را در کناره راهها و جاده ها قرار می دهند که استشمام آن موجب خفگی می شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): روزنامه انگلیسی "دیلی میل" از نقل از مسوولان عراقی نوشت: عناصر داعش با بکار گیری شیوه جدیدی، بمب های دست ساز حاوی گاز کلر را در کناره راهها و جاده ها قرار می دهند که استشمام آن موجب خفگی می شود.
این روزنامه به نقل از "طاهر حیدر" کارشناس خنثی سازی مواد منفجره نوشت که هنگام خنثی سازی این نوع بمب به همراه همکارانش در معرض استنشاق گاز کلر قرار گرفته و از نزدیک عوارض آن از جمله احساس خفگی دردناک در ناحیه گلو را احساس کرده است. دیلی میل افزود: طاهر حیدر در مصاحبه با شبکه "بی.بی.سی" تصاویری از یک گاز زرد رنگ را که از یکی از بمب های منفجر شده، متصاعد شده بود و تصویری از یک انفجار در تکریت با همان رنگ گاز را ارائه کرد. "جنیفر کول" پژوهشگر یک مرکز مطالعاتی در انگلیس گفت: علاوه بر اینکه گاز کلر ممکن است کشنده باشد اما هدف از استفاده از آن می تواند تلاش برای ایجاد هراس باشد زیرا دستیابی به آن آسان است و در بسیاری از کارخانه ها و مراکز صنعتی یافت می شود. وی افزود: این گاز بسیار سمی بوده و باعث سختی در تنفس می شود و در صورتی که شخص به مدت طولانی در معرض آن باشد، منجر به مرگ وی خواهد شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied