شمانیوز
شما نیوز

نظرات منتقدین توافق لوزان مدنظر قرار خواهد گرفت

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عضو ارشد تیم هسته‌ای کشورمان با تأکید بر این که بسیار مهم است که در رابطه با مذاکرات آگاهی عمومی وجود داشته باشد، گفت: مردم باید مطلع باشند و ما، دیدگاه‌های مخالف و موافق را شنیده باشیم تا در مذاکرات با قوه و احاطه بیشتری حاضر شویم.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): "سیدعباس عراقچی" با اشاره به نشست روز گذشته مسئولان وزارت خارجه با کارشناسان و تحلیلگران مذاکرات هسته‌ای به ویژه بیانیه سوییس اظهار داشت: دیروز به ابتکار بخش رسانه‌ای وزارت خارجه، نشستی با تعدادی از اصحاب رسانه و قلم که از منتقدین و موافقین توافق تشکیل شده بود، جلسه‌ای حدود سه ساعت برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این نشست نظرات مختلفی مطرح شد و توضیحاتی در این رابطه ارائه دادم که فکر می‌کنم جلسه خوبی بود.

عضو ارشد تیم هسته‌ای با اشاره به این که بنده آشنایی با خط و خطوط افراد حاضر در این جلسه ندارم، گفت: البته تا آنجایی که دیدم، افراد در سایت‌ها، رسانه‌ها و روزنامه‌ها دست به قلم هستند.

عراقچی با بیان این که کارشناسان حاضر در این جلسه توضیحاتی را دلسوزانه در رابطه با اصلاح مواردی، ارائه دادند که بعضی از آن‌ها بسیار مفید بود و در مذاکرات آینده مدنظر قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: بعضی از موارد توضیحاتی داشتند، که ما توضیحات را ارائه دادیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که جدی‌ترین منتقد چه کسی بود، گفت: بعضی از افرادی که دعوت شده بودند، در جلسه حاضر نشدند البته در رابطه با نظر کسانی که آمده بودند، نمی‌خواهم اسمی ببرم.

عضو ارشد تیم هسته‌ای کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به نظر شما نتیجه این جلسه چه خواهد بود و توانستید منتقدین را راضی کنید؟ بیان کرد: از خود آن‌ها باید سوال شود، البته فکر می‌کنم شنیدن توضیحات ما برای دوستان مفید بود.

عراقچی با اشاره به این که امروز جلسه مشابهی با دیپلمات‌های سابق در این زمینه در وزارت امور خارجه تشکیل شد، تصریح کرد: این جلسه برگزار شد تا از نظرات و دیدگاه‌های افراد استفاده شود و این جلسه بیش از سه ساعت به طول انجامید که توضیحاتی را شنیدیم و هم ارائه دادیم.

وی با بیان این که دیپلمات‌های سابق دیدگاه‌های فنی خوبی دارند و در زمینه‌های نحوه مذاکره و چگونگی برخورد با طرف مقابل از نظرات آن‌ها مطلع شدیم، افزود: این جلسات ادامه خواهد داشت و ما استقبال می‌کنیم.

عضو ارشد تیم هسته‌ای کشورمان با اشاره به این که بعد از توافق ژنو از این گونه جلسات داشتیم و این منش ادامه خواهد داشت، تأکید کرد: مقام معظم رهبری هم دستوراتی در این زمینه دادند که برای ما مضاف است.

عراقچی اظهار داشت: در چند روز گذشته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دو مرتبه در مجلس حضور پیدا کردند و همچنین علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جامعه مدرسین حضور به عمل آوردند.

وی با اشاره به این که ظریف، صالحی به همراه بنده در برنامه تلویزیونی حضور پیدا کردیم و توضیحاتی را ارائه دادیم، افزود: همچنین امروز بعیدی‌نژاد در دانشگاه به اتفاق بعضی از منتقدین به سخنرانی پرداخت.

عضو ارشد تیم هسته‌ای کشورمان با تأکید بر این که به نظر ما خیلی مهم است که در رابطه با مذاکرات آگاهی عمومی وجود داشته باشد، گفت: مردم باید مطلع باشند و ما دیدگاه‌های مخالف و موافق را شنیده باشیم تا در مذاکرات با قوه و احاطه بیشتری حاضر شویم.
منبع: باشگاه خبرنگاران
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied