شمانیوز
شما نیوز

فکت‌شیت آمریکایی مغایر با بیانیه سوئیس است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت گفت: سعودی براساس کدام قرارداد بین‌المللی یا قرارداد دوجانبه به خود حق تجاوز به یمن را می‌دهد و بدون دلیل هرجا دستشان می‌رسد بمب می‌اندازند و مردم بی‌گناه را به قتل می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار صبح امروز با سفیر پاکستان در جمع خبرنگاران حاضر و درخصوص خواست ایران از عربستان سعودی و حامیانش اظهار داشت: جمهوری اسلامی از سعودی و حامیانش می‌خواهد که دست از بمباران و مداخلات در یمن بردارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه مداخله‌ای در یمن ندارد و با توجه به اینکه اقداماتی که سعودی انجام می‌دهد خلاف افکار عمومی جهان اسلام و عرب است.

ولایتی گفت: تعداد زیادی از نویسندگان برجسته جهان عرب، مقالات تندی علیه حملات دولت سعودی بر علیه مردم یمن نوشته‌اند و این بیانگر آن است که عربستان هیچ حامی جدی‌ای ندارد.

وی افزود: جهان اسلام و افکار عمومی مسلمانان از اینکه قریب به 25 میلیون مسلمان یمنی با بضاعت کم در برابر حملات سعودی مقاومت می‌کند نگرانند، اما مردم یمن همواره از روحیه مقاومت بالایی برخوردارند.

ولایتی با بیان اینکه مردم یمن همواره از آزادی فلسطین و اتحاد جهان اسلام حمایت کردند اظهار داشت: سعودی چه حقی دارد که در این کشور دخالت کند؟ چکاره است و براساس کدام قرارداد بین‌المللی یا قرارداد دوجانبه میان عربستان و یمن به خود حق تجاوز به این کشور را می‌دهد و بدون دلیل هرجا دستشان می‌رسد بمب می‌اندازند و مردم بی‌گناه را به قتل می‌رسانند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه عربستان برای فرافکنی کشورهای دیگر را متهم می‌کند گفت: اگر یک ایرانی در یمن دیده شد می‌توانید بگویید که نشانه‌هایی از دخالت ایران در یمن وجود دارد.

وی ادامه داد: در حالی که به هیچ وجه ایران دخالتی در یمن ندارد و تمام منابع خبری دنیا گزارش ارسال کمک‌های انسان دوستانه از سوی ایران را مخابره کردند و درخواست ایران از مجامع بین‌المللی آن است که فشار بیاورند تا سعودی جنایاتی را که مرتکب می شود را خاتمه دهد و راه را برای کمک‌رسانی کشورهای اسلامی باز کند.

ولایتی با بیان اینکه سعودی بنادر یمن را با نیروی دریایی محاصره کرده است و اجازه نمی‌دهد کمک‌های انسان دوستانه کشورهای اسلامی و غیراسلامی به یمن برسد تصریح کرد: بدانید که این کار سعودی محکوم به شکست است و افکار عمومی آن را تقبیح می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص بیانیه سوئیس اظهار داشت: آنچه در مورد این بیانیه لازم بود مقام معظم رهبری فرمودند. جمهوری اسلامی براساس گفته‌های مقام معظم رهبری مثل گذشته گام خواهد برداشت و خطوط قرمز و چارچوب‌ها را مقام معظم رهبری بار دیگر مشخص فرمودند.

وی با بیان اینکه آنچه آمریکا به عنوان فکت‌شیت منتشر کرد تفسیری براساس برداشت نادرست آنها در میدان گفتگو بود تصریح کرد: متن بیانیه کاملا مشخص است و بندهایی از آن که آمریکایی‌ها از آن برداشت خلاف داشتند و به عنوان فکت‌شیت منتشر کردند نیز واضح است لذا فکت‌شیت منتشر شده آنها با بیانیه سوئیس مغایر است و این بیانیه هیچ تعهدی را متوجه جمهوری اسلامی نمی‌کند و فقط یک اظهارنظر بین طرفین است بدون اینکه تعهدآور باشد و نیاز به این تفسیر وتحلیل‌های آمریکا برای جلب افکار عمومی و افراطی‌های داخل این کشور نیست و بهتر است ایالات متحده از این قبیل کارها که مخل پیشرفت مذاکرات است خودداری کند.
ولایتی افزود: جمهوری اسلامی در عمل از مبارزه مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و تلاش‌های خود را برای آزادی این مردم بی‌پناه بکار گرفته است و پیروزی به طور حتم بدست خواهد آمد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه گروه‌های داعش که دست پرورده آمریکایی‌ها و برخی دیگر از کشورها هستند اظهار داشت: برای آنها مسلمانان از هر گروهی که باشند تفاوتی نمی‌کند و همه را قتل عام می‌کنند و این درحالی است که آنها داعیه اسلام هم دارند ولی رفتار و عملشان مغایر و متضاد با اسلام است.

وی ادامه داد: در حقیقت عملکرد این گروه در جهت تخریب اسلام و مسلمانان بوده و جالب است که هیچ معارضه و ادعایی را با رژیم صهیونیستی نیز ندارند.

ولایتی افزود: عربستان با حمایت آمریکا و برخی دیگر از کشورها مردم یمن را بی‌هیچ دلیلی می‌کشند و بدون تردید ادامه سیاست‌های عربستان به ضرر آنها تمام خواهد شد زیرا آنها به مردم بی‌دفاع و مناطق مسکونی یمن حملات هوایی کردند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: عربستان با این عملکرد خود و با ادعاهای واهی زیرساخت‌ها را در یمن تخریب می‌کنند همچنین این درحالی است که از سوی دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز از این قبیل اقدامات وحشیانه حمایت و نظاره‌گر درگیری و جنگ مسلمین با یکدیگرند تا منافع خود را در جهان و منطقه تأمین کنند و در نهایت تنها راه پیروزی مقاومت خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied