شمانیوز
شما نیوز

نگرانی‌های نتانیاهو از فروش سامانه اس ۳۰۰ روسی به سوریه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگران فروش سامانه موشکی اس -۳۰۰ روسی به سوریه است و تلاش می کند در سفر خود به مسکو مانع از انجام این معامله شود.

به گزارش شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز) به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سیلوان شالوم» وزیر آب و انرژی رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در کفت وگو با رادیو اسرائیلی تصریح کرد، بنیامین نتانیاهو که قرار است به زودی به مسکو سفر کند، «مصمم است» مانع از فورش موشک های روسی به سوریه شود.

شالوم افزود، احتمال تحویل سامانه موشکی اس -300 روسی به سوریه «نگرانی بیش از حد بنیامین نتانیاهو را موجب شده و وی را بر آن داشته مصممانه مانع از انجام این معامله شود.»

این وزیر صهیونیستی تاکید کرد، تحویل این نوع تسلیحات به سوریه «توازن قدرت در منطقه را تغییر می دهد و ممکن است این سلاح به دست جنبش حزب الله لبنان که متحد نظام «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و ایران است، بیفتد.»

وی در ادامه گفت، در صورتی که سوریه به این سلاح دست یابد « تحرک کشورهایی که متمایل به تغییر نظام سوریه و سرنگونی آن است، سخت خواهد شد.»

رسانه های خبری اسرائیل گزارش دادند، موضوع تحویل سامانه اس -300 روسی به سوریه، در صدر گفت وگوهای بنیامین نتانیاهو با مقامات روسی در جریان سفر وی به مسکو خواهد بود.

سامانه موشکی اس -300 سیستمی مدرن است که به ارتش سوریه این امکان را خواهد داد تا به طور قابل توجهی مانع از پرواز جنگنده های اسرائیلی بر فراز سوریه و لبنان شود.

رژیم صهیونیستی اوایل ماه می در دو نوبت به حریم هوایی سوریه تجاوز کرد که طبق ادعای این مقام صهیونیستی، هدف از این تجاوز جلوگیری از انتقال سلاح از سوریه به حزب الله بود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه گفت، تحویل سامانه موشکی اس- 300 به سوریه در مراحل پایانی است. منبع:تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی