شمانیوز
شما نیوز

اخبار میدانی حلب، دمشق، حمص/بازداشت تک‌تیرانداز سعودی در حلب

آمار نیرو های بازداشت شده کشورهای مختلف در سوریه

شما نیوز: علاوه بر بازداشت ۲۵۰ تروریست با ملیت سعودی، اردنی ولیبیایی، مسئولان سوری موفق شدند در چند روز گذشته 130 افسر ترکیه‌ای، عرب خلیج فارسی و افسران غیر عرب بازداشت شدند.  

به گزارش فارس،‌ روزنامه البناء لبنان ضمن اعلام خبر بازداشت 40 نظامی ترکیه در مرز سوریه به دست عناصر محلی کرد اعلام کرد که تاکنون 70 افسر ترکیه‌ای در حلب سوریه بازداشت شده‌اند.

البناء اعلام کرد: منابع مطلع به ما اعلام کردند که 70 افسر ترکیه‌ای و حدود 20 افسر از کشورهای عربی خلیج [فارس] و بیش از 40 افسر با ملیت‌های متعدد در شهر حلب بازداشت شده‌اند.

این منابع به البناء همچنین اعلام کردند که از تروریست‌های عادی نیز تعدادی بیش از 250 نفر با ملیت‌های سعودی، اردنی و لیبیایی بازداشت شده‌اند.

اخبار میدانی:

حلب

* درگیری‌های پیرامون صلاح الدین در حلب امروز تشدید شد. صدای شلیک گلوله و انفجار به مدت سه ساعت از مناطق العزیزیه، التلفون الهوائی، حمیدیه و السریان الجدیده شنیده شد. این درگیری‌ها از ساعت ۶ صبح آغاز شده بود.

* برخی منابع در حلب اعلام کردند که آغاز عملیات گسترده در حلب بسیار نزدیک است زیرا تجهیزات ارتش و نیروهای لازم به این شهر رسیده است.

* مرگ سرهنگ فراری ارتش سوریه عبد الجبار العقیدی با شماری از معاونان خود در درگیری‌های امروز حلب.

* نیروهای حفظ امنیت سوریه در دار عزه ریف حلب، تعدادی از خودروهای مجهز به تیرباز را در مناطق متعدد حلب هدف گرفتند و نابود کردند. در این حملات نزدیک به 10 تروریست کشته شدند و چندین نفر دیگر مجروح. این تلفات در درگیری‌هایی حاصل شد که در نزدیکی میدان «آقایول» روی داد و افراد مسلح در حال تعبیه چندین بسته انفجاری بودند.

* شب گذشته یک تک‌تیرانداز سعودی که در منزلی در کنار مسجد جامع ابوبکر در حی الثانی در حمدانیه حلب مخفی شده بود، بازداشت شد.

* افراد ارتش همچنین به تعدادی از مدارس که افراد مسلح آنان را مقرهای خود و به اتاق عملیات و همچنین زندان تبدیل کرده اند یورش بردند و تعدادی از مردم را ازاد کردند و خسارت‌هایی به افراد مسلح وارد کردند.

در سیف الدوله حلب در حمله به یک انبار مملو از خمپاره، نزدیک به 60 تروریست کشته شدند.

همچنین در منطقه باب الحدید، اغیور، مسیر فرودگاه، دانشکده علوم و مارتینی درگیری‌ها ادامه دارد و تعدادی از افراد مسلح کشته و زخمی شده‌اند.

در این گزارش به تلفات احتمالی ارتش سوریه اشاره‌ای نشده است

دمشق:

دمشق که چند روزی است کاملا پاکسازی شده است، در میدان امویین شاهد یورش نیروی امنیتی به یک مخفی‌گاه افراد مسلح در محله رکن الدین بود که در آن سلاح‌های متعددی کشف و ضبط شد.

در این درگیری شماری از تروریست‌ها کشته شدند و تعدادی نیز بازداشت شدند و برخی دیگر نیز سلاح خود را بر زمین گذاشتند و بازداشت شدند.

ریف دمشق:

در زبدانی نیروهای مسلح سوریه در عملیاتی ویژه موفق شدند ۷۴ فرد مسلح را که با سه اتوبوس در حال تردد بودند از پای در آوند. گفته می‌شود سرانی از فرماندهان میدانی نیز با آنان همراه بودند. گفته می‌شود با این عملیات بسیاری از تروریست‌های مسلح در زبدانی نابود شدند.

درعـا

همچنین نیروهای امنیتی در بصری شام نیز در درعا با یک گروهک تروریستی که اقدام به ارعاب مردم و تخریب اماکن عمومی و خصوص می‌کرد برخورد کردند.

در درگیری‌های پیشامده، چند تروریست کشته و زخمی شدند.

حمـص:

نیروهای ارتش در ریف تلکلخ با عملیات نفوذ یک گروهک مقابله کرد و تلفاتی جدی به این گروه وارد کرد.

در تلکلخ در درگیری‌های ارتش و عناصر مسلح که به یک ایست بازرسی ارتش حمله کردند، شماری از تروریست‌ها از جمله عبدالله عمر مرجان و عبدالواحد علی الدندشی کشته شدند.

کشف 4000 قرص روانگردان از تروریست‌ها

منابع مسئول اعلام کردند که با یک عملیات قاچاق در مرز لبنان مقابله کرده‌اند که در آن 4000 قرص روانگردان کپتاگون کشف شده است.

یک مقام رسمی اعلام کرد که این موارد در منطقه السماقیات و در غرب العاصی کشف شد.

شرق سوریه:

در ابوکمال در شرق سوریه یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌ها، سرکرده گروهک جندالله کشته شد. پاکسازی این منطقه همچنین ادامه دارد.

مرگ محمد شبیب از سرکردگان گروهک‌های مسلح در منطقه الشداده در استان حسکه.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied