شمانیوز
شما نیوز

آخرین اخبار از تایید صلاحیت های ریاست جمهوری

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):گفته می شود از میان تمام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری دوره یازدهم تنها 7 نامزد تایید صلاحیت شده اند ولی عباس کدخدایی اعلام کرد که تایید صلاحیت ها ادامه دارد و نتیجه مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، سایت های خبری امروز خبر تایید صلاحیت بعضی از افراد را برای کاندیداتوری ریاست جمهوری منتشر کردند.آنها نوشتند شنیده های خبرنگار ما حاکی از آن است که شوراهای نگهبان از میان بیش از ۶۰۰ نامزد انتخابات ریاست جمهوری تنها ۷ نفر شامل؛ محسن رضایی، غلامعلی حداد عادل، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، سعید جلیلی، محمدرضا عارف، علی اکبر ولایتی، محمد باقر قالیباف احراز صلاحیت شده اند. شنیده ها همچنان حاکی از آن است که در خصوص احراز صلاحیت قالیباف و جلیلی تشکیک صورت گرفته بوده اما در نهایت مورد توافق اعضای شورای نگهبان قرار گرفت. ولی بعد از انتشار این خبر سخنگوی شورای نگهبان در میان خبرنگاران آمد و این خبر را کذب خواند.عباس علی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در خصوص ادامه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری بر اساس اسامی ثبت نام کنندگان در این شورا آغاز شده و این بررسی در جلسه امروز هم ادامه یافت.

وی با بیان اینکه: "پنج روز اول رسیدگی به صلاحیت ها فردا به پایان می رسد"، اظهار داشت: به احتمال زیاد فرصت پنج روزه دیگر را هم تمدید و بعد نتایج را به وزارت کشور اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره فعالیت های شورای نگهبان در احراز صلاحیت داوطلبان تصریح کرد: بررسی صلاحیت ها از کارهایی است که به عهده شورای نگهبان قرار گرفته است. اعضای این شورا حضور دارند و کارشناسان ما بررسی ها را انجام می دهند که امیدوارم در مهلت 10روزه بتوانیم نتایج را اعلام کنیم.

کدخدایی همچنین درباره خبرهای غیررسمی منتشرشده درباره احراز صلاحیت ها خاطرنشان کرد: این خبرها غیررسمی است و هیچ یک را تأیید نمی کنیم، هر خبر مربوط به شورای نگهبان و نتایج بررسی صلاحیت ها را از طریق رسانه های عمومی کشور اعلام می کنیم و وزارت کشور نیز از طریق رسانه ها اعلام خواهد کرد.

وی افزود: انتظار ما از سایت های منتشرکننده این گونه خبرها این است که از شایعات بپرهیزند و اجازه دهند شورای نگهبان در چارچوب قانون اساسی و قوانین و مقررات موضوعه، بررسی ها را انجام دهد؛ شورای نگهبان نیز در زمان مقرر نتایج را اعلام خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied