شمانیوز
شما نیوز

جوسازی جدید مهدی هاشمی برای زیر سوال بردن قوه قضائیه

مهدی هاشمی که بدلیل در جریان بودن پرونده اقداماتش در ایام فتنه، مورد پیگرد دستگاه قضایی قرار داشته و از هراس برخورد قضایی در سال های اخیر از ایران متواری بوده است، اخیراً به چند تن از عناصر جریان فتنه در خارج از کشور گفته است که پدرش با مسئولین قوه قضائیه هماهنگی‌های لازم را کرده که در صورت بازگشت وی به کشور در فرودگاه به‌طور صوری از وی تحقیق به عمل آمده و در همان فرودگاه تفهیم اتهام و با وثیقه آزاد شود.

‎به گزارش شما نيوز به نقل از رجانیوز، وی مدعی شده که بر اساس این هماهنگی‌ها در ادامه نیز اتهامات او مورد پیگیری واقعی قرار نخواهد گرفت.

این ادعاهای کذب در حالی از سوی مهدی هاشمی مطرح می‌شود که قوه قضائیه حکم جلب او را صادر کرده و این حکم در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارد، به‌طوری که وی بلافاصله پس از ورود به کشور بازداشت خواهد شد.

همچنین، مرتبطین جرایم سیاسی و مالی وی همگی پیش از این، بازداشت و محکوم شده و اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان هستند.

بر اساس شنیده‌ها، علت اصلی تلاش مهدی هاشمی برای بازگشت به کشور این است که اخیراً از سوی چند دادگاه در خارج از کشور تحت تعقیب قرار گرفته و احتمال بازداشت وی وجود دارد.

رجانیوز ۱۰ روز پیش با انتشار خبری از احتمال بازگشت مهدی هاشمی به کشور پس از گذشت نزدیک به سه سال از آماده باش دستگاه‌های امنیتی برای بازداشت وی در بدو ورود به ایران خبر داد و به نقل از یک مقام امنیتی اظهار امیدواری کرد که بازداشت این متهم و رسیدگی به اتهامات او شاه کلید بسیاری از پرونده‌های سال‌های اخیر است.

مهدی هاشمی از شهریور ماه سال ۸۸ به‌دنبال حوادث مرتبط با جریان فتنه با پوشش سرکشی به واحدهای دانشگاه آزاد و ادامه تحصیل از کشور خارج شد و به‌رغم احضارهای قضایی برای رسیدگی به اتهاماتش حاضر به بازگشت نشد. در پی حضور نیافتن این متهم در موعد مقرر برای رسیدگی به اتهامات، قرار بازداشت وی آن‌چنان که پیش از این مقام‌های قضایی تصریح کرده‌اند، صادر شده و در بدو ورود او به کشور بازداشت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied