شمانیوز
شما نیوز

تقاضای هاشمی از عارف

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):محمدرضا عارف گفت: هاشمی از من خواسته است که من در انتخابات مشارکت جدی داشته باشم.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه سخنرانی خود در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که در دیدار شما با آقای هاشمی چه گذشت، گفت: من به هاشمی ارادت دارم و ایشان را از پیشکسوتان انقلاب می دانم و همیشه برای مشورت به خدمت شان می روم و از رهنمودهای ایشان استفاده می کنم. این جلسه هم به همین دلیل برگزار شد و آقای هاشمی به من توصیه جدی داشت که من در انتخابات مشارکت جدی داشته باشم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جلساتی برای رسیدن به اجماع با روحانی داشته اید، گفت: خیر من هیچ جلسه ای با روحانی نداشته ام.

عارف همچنین در پاسخ به این پرسش که شما مطرح کردید که هم راهبرد و هم برنامه دارید، برنامه های شما برای اداره کشور چیست؟ تریح کرد: این که من گفته ام هم راهبرد دارم و هم برنامه، یعنی اینکه بعضی برنامه ها را نباید اعلام کنم.

عارف با بیان این که تا آخرین لحظه در صحنه انتخابات حضور دارم و ان شاءالله پیروز می شوم، گفت: باید از خود اصلاح طلبان بپرسید که چرا از من حمایت نمی کنند.

محمدرضا عارف که در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی سخن می گفت، با بیان این که هاشمی رابطه خوبی با کشورهای همسایه دارد اما از این پتانسیل استفاده نمی شود، گفت: خاتمی مبتکر گفت وگوی تمدن هاست، اما اکنون از این ابتکار برای حل مشکلات با غرب چه استفاده ای می شود؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به این که گفتمانش معیشت منزلت و عقلانیت است، خاطرنشان کرد: من بر این باورم که اگر بخواهیم برنامه هایمان را به نتیجه برسانیم و به توسعه برسیم، راهی جز حاکمیت عقلایت نداریم و نظام اداری باید بر پایه خرد جمعی باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان این که برای تحقق عدالت باید ثروت توزیع کنیم، گفت: من تصمیم دارم معاونت اقوام را در ریاست جمهوری ایجاد کنم، زیرا احساس می کنم که بعضی اقوام در ایران احساس می کنند که منزلت آنها رعایت نمی شود.

عارف همچنین افزود: تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها و سهمیه بندی کردن در پذیرفتن دانشجو در واقع بی حرمتی به دانشجوست و منزلت دانشجویان و منزلت زنان باید رعایت شود.

به گفته وی مهم ترین عامل تورم در کشور، بی انضباطی مالی و پولی دولت است و ما برنامه ریزی کرده ایم که تورم را به زیر 10 درصد برسانیم و سالیانه حداقل یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات جوانان گفت: ما طرحی به عنوان طرح مسکن ماندگار داریم و همچنین در توسعه صنعت گردشگری، توسعه فناوری اطلاعات، توسعه صنعت انرژی و استفاده از موقعیت جغرافیای کشور برنامه دارم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به این که مواضع راهبردی نظام این است که از فناوری هسته یی در زمینه صلح آمیز استفاده کند، تاکید کرد: من هم به این موضوع وفادارم. کارشناسان غربی می دانند که هدف ما از استفاده از فناوری هسته یی، استفاده صلح آمیز است. ما اگر یک قدم عقب برویم، آنها دو قدم جلو می آیند. ما نباید از حقوق خود کوتاه بیاییم، اما می توانیم اعتمادسازی کنیم. به نظر من باید مذاکرات هسته یی در بالاترین سطح انجام شود، زیرا طولانی شدن مذاکرات و افزایش تحریم ها استراتژی غرب است که ما باید با آن برخورد کنیم.

عارف همچنین افزود: ما باید رابطه خود را با کشورهای همسایه به وسیله کارشناسان زبده بهبود ببخشیم و باید از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در جهت تقویت رابطه با سایر کشورها استفاده کنیم و از لحاظ اقتصادی کشورهای همسایه را به خود وابسته کنیم.

عارف بخش دیگری از برنامه های خود را اینچنین دسته بندی کرد: اصلاح بیمه کشور، پذیرفته شدن خانه داری به عنوان یک شغل، رساندن فضای ورزشی کشور به یک متر مربع، بهبود اماکن ورزشی بانوان، صادرات متخصصان به کشورهای اسلامی، جذب بیماران خارجی، کاهش هزینه های درمانی خانوار.

عارف در مورد رابطه قوا نیز گفت: قانون اساسی جایگاه مستقلی را برای سه قوه در نظر گرفته است و روح قانون اساسی در این باره تعامل بین قواست. نباید از جایگاه ریاست جمهوری نگاه قیم معابانه ای به سایر قوا داشت. شیوه من اینگونه است که اگر با فرد یا دستگاهی 51 درصد تفاهم داشته باشم، با او دعوا نمی کنم، تنظیم روابط قوا از اختیارات رهبری است و اگر اختلافی با قوا پیش آمد باید برهمین اساس عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تک نرخی کردن ارز بزرگترین دستاورد دولت خاتمی بود، تصریح کرد: در دولت خاتمی افزایش پلکانی قیمت سوخت به مجلس پنجم رفت که البته در صحن علنی رد شد. هدفمندی یارانه ها در دولت خاتمی هم دنبال می شد، اما وقتی که قیمت آرد افزایش یافت، مخالفان دولت فریاد وااسلاما سر دادند و به دولت فشار آوردند و دولت را مجبور کردند که عقب نشینی کند.

عارف همچنین در مورد جایگاه مقام معظم رهبری گفت: حرف آخر را در امور طبق قانون اساسی رهبری می زند. سیاست خارجی و تعیین اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و تعیین سیاست های کلی نظام از شئون رهبری است و صحبت های رهبری برای من فصل الخطاب است.

عارف همچنین درباره طرح گفت وگوی تمدن ها گفت: صدور انقلاب در واقع صدور گفتمان و نرم افزار است و گفت وگوی تمدن ها می تواند پیام انقلاب ما را به جهان برساند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من خود را یک اصلاح طلب می دانم و اصلاح طلبی را روش نجات کشور می دانم. اصلاح طلبی به نظر من یعنی اصلاح در قالب چارچوب ها و نظام. منش من همیشه حرکت در چارچوب قانون بوده است و فرضم این است که به همه دست اندرکاران انتخابات باید اعتماد کرد. من اگر خطایی ببینم از طریق قانون پیگیری می کنم اما یک مساله داخل نظام را به خارج از آن نمی برم.

وی در ادامه با اشاره به وقایع سال 88 گفت: به نظر من تخلف های آشکاری در سال 88 اتفاق افتاد و کسانی که باید بی طرف می بودند، از فردی حمایت کردند و همچنین وعده های کاذبی داده شد. باید در یک زمان مناسب، ریشه ها و عوامل شکل گیری وقایع 88 رسیدگی شود و به همه جریان ها اجازه داد تا از خود دفاع کنند. اصلاح طلبان اکنون نباید خود را به دست خود حذف کنند و به انتخابات نگاه برد- برد داشته باشند.

وی در ادامه با بیان این که ستاره دار بودن دانشجویان و اساتید را در دولت خود حذف می کنم، گفت: من قانون اساسی کشور را مترقی ترین قانون اساسی جهان می دانم که ظرفیت های زیادی دارد که از ظرفیت های آن به خوبی استفاده نشده است. قانون اساسی اجازه تجدیدنظر در بعضی اصول را می دهد که باید در زمان خود انجام شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: ما مخالف مذاکره با آمریکا نیستیم، اما باید شروط مذاکره رعایت شود. ما طرفدار مذاکره با آمریکا هستیم و در این رابطه به همان موضعی که رهبری اعتقاد دارند، معتقدیم.

عارف در ادامه افزود: رقیب انتخاباتی من عدم مشارکت جوانان در انتخابات است و اگر جوانان در انتخابات شرکت کنند، هر نتیجه ای که به دست بیاید، من پیروز شده ام.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان با اشاره به اینکه باید شرایطی فراهم شود که دانشجویانی از کشور خارج شده اند، به میهن برگردند، اظهار کرد: در حال حاضر 70 درصد هزینه های درمانی را مردم می پردازند و من برنامه دارم که این هزینه را به 30 درصد کاهش دهم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied