شمانیوز
شما نیوز

محمود احمدی نژاد بازداشت شد!/روزنامه ایران تا پایان کار دولت احمدی‌نژاد توقیف شد!

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):هر چه به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۹۲ نزدیک تر می شویم، جریان ورود اطلاعات مخدوش و کذب به فضای رسانه ای کشور از سوی جریان های خبری(بعضا داخلی و عمدتا خارجی)به اوج خود نزدیک می شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، در چند روز اخیر برخی از سایتها ی ضد انقلابی خبری را باعنوان روزنامه ایران تا پایان کار دولت احمدی نژاد توقیف شد را منتشر نمودند. طبق بررسی های خبرنگار شمانیوز این خبر صحت نداشته و روزنامه ایران از شنبه منتشر خواهد شد و به به علت تقارن تعطیلات چهارردهم و پانزدهم خرداد با روزهای پایانی هفته،تعداد زیادی از روزنامه های صبح روز پنج شنبه از جمله روزنامه ایران منتشر نشده اند و روز شنبه طبق روال گذشته به انتشار خود ادامه می دهند. هر چه به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۹۲ نزدیک تر می شویم، جریان ورود اطلاعات مخدوش و کذب به فضای رسانه ای کشور از سوی جریان های خبری ـ بعضا داخلی و عمدتا خارجی ـ به اوج خود نزدیک می شود. در چند روز گذشته نیز خبر کذب دیگری در مورد بازداشت محمود احمدی نژاد در رسانه های غربی منتشر شد و ماجرا از این قرار بود که یکی از رسانه های نزدیک به دولت، به نقل از ایرنای انگلیسی گزارش داده پایگاه خبری «ورلد نت دیلی»، در خبری مدعی شده، دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران به دست برخی نیروهای امنیتی موقتا بازداشت شده است. این رسانه نزدیک به دولت همچنین افزوده، این خبر کذب در حالی بر خروجی این پایگاه خبری قرار گرفته که تناقضات و دروغ پردازی های مکرر و متعددی در آن است که این خبر نیز با حضور محمود احمدی نژاد در مراسم ارتحال امام صحت کذب بودن آن تایید شد. انتشار و تزریق چنین اخباری در روزهای منتهی به انتخابات، روز به روز بیشتر خواهد شد و رسانه های خارجی به کمک پیشرفت سخت افزای و نرم افزاری و در پیش گرفتن رویکردی یکپارچه در ضدیت با منافع ایرانیان، چنین اخباری را ساعت ها و روز ها در صدر اخبار منتشره خود قرار می دهند و تحلیل های متفاوت، اما همراستا با هم را برای مخاطب عمدتا داخل ایران تهیه می کنند.

بنابراین، لازم است در روزهای پرشور پیش رو ی، رسانه های ایرانی تعهد بیشتری در انتشار اخبار داشته باشند و مسئولان نیز با آگاهی رسانی بموقع، فضای شبهه و تردید را از فضای سیاسی کشور بزدایند.

همچنین شاید لازم است مسئولان دقت کنند این گزاره که «هر مطلب ارزش پاسخگویی ندارد»، دردی را درمان نخواهد کرد، چرا که انتشار یک خبر ولو کذب، تأثیر خود را بر بخشی از افکار عمومی خواهد گذشت. دنیای امروز، دنیای رسانه هاست. رسانه ها یک ایده را مطرح کرده، رشد داده و از آن بهره برداری می کنند؛ پس هر خبری، ارزش بررسی و شفاف سازی را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied