شمانیوز
شما نیوز

تأکید اروپا بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی اسرائیل

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):اتحادیه اروپا نیز به جمع منتقدان رژیم صهیونیستی به‌خاطر طرح مربوط به ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های بیت المقدس شرقی پیوست.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم اسرائیل برای ادامه سیاست شهرک سازی علی‌رغم درخواست جامعه بین المللی نه تنها دستیابی به راهکار تشکیل دو دولت را تهدید می‌کند، بلکه ابهامات جدی را در خصوص پایبندی اسرائیل به توافقنامه‌های مذاکره شده با فلسطینی‌ها به وجود می‌آورد. ساخت این شهرک‌ها بر اساس قوانین بین المللی، غیرقانونی است.

کابینه رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه تنها چند ساعت پس از تشکیل توسط بنیامین نتانیاهو، با طرح ساخت 900 واحد مسکونی در شرق بیت المقدس موافقت کرد. آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز پیش از این از تصمیم رژیم تل‌آویو برای ساخت این واحدهای مسکونی انتقاد کرده‌اند.

جف راتکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که تصمیم اسرائیل برای ساخت شهرک‌های مسکونی در شرق بیت المقدس، ناامید کننده و مخرب است.

وی تصریح کرد: این یک تحول ناامید کننده است و ما نگران مسئله‌ای هستیم که دولت جدید اسرائیل آن را اعلام کرده است. ادامه شهرک سازی در بیت المقدس، مخرب است. ما به تعامل خود در بالاترین سطح با دولت اسرائیل ادامه می‌دهیم و به اعلام شفاف موضع خود ادامه خواهیم داد چرا که بر این باوریم که این اقدام غیرمشروع است.

در مارس 2010 میلادی، وزارت داخلی اسرائیل از طرح خود برای ساخت 1600 واحد مسکونی در شرق بیت المقدس خبر داد. اعلام این تصمیم در شرایطی بود که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در حال سفر به سرزمین‌های اشغالی بود و این مسئله ماه‌ها موجب تنش در روابط تل‌آویو و واشنگتن شد.

نتانیاهو در مبارزات انتخاباتی اخیر اسرائیل، قول داده بود تا ساخت شهرک در بیت المقدس شرقی را ادامه دهد. اسرائیل این مناطق را در سال 1967 میلای اشغال کرده است. این اراضی هرگز از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied