شمانیوز
شما نیوز

مجلس دهم با ۸ کرسی بدون نماینده آغاز به کار می‌کند

در مراسم افتتاحیه ۸ کرسی متعلق به حوزه‌های انتخابیه بندرلنگه، اهر، مراغه، ۴ کرسی در تبریز و یک کرسی در اصفهان خالی خواهد بود.

مجلس دهم با ۸ کرسی بدون نماینده آغاز به کار می‌کند

با پایان یافتن بررسی شکایات انتخاباتی در شورای نگهبان، صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه غیر از حوزه انتخابیه تبریز و اهر تأیید شده است. بر همین اساس، وضعیت منتخبان دور دوم در حوزه‌های انتخابیه تبریز و اهر به‌دلیل استمرار بررسی صحت انتخابات در شورای نگهبان، نامعلوم است.

یک مسئول در شورای نگهبان در همین زمینه با اشاره به بازشماری صندوق‌‌های رأی در حوزه‌های انتخابیه تبریز و اهر، گفت که احتمالاً بررسی صحت انتخابات در این 2 حوزه انتخابیه تا مراسم افتتاحیه مجلس دهم طول بکشد و بر همین اساس، از طرف این 2 حوزه انتخابیه هیچ منتخبی در صحن علنی مجلس نمی‌تواند حضور داشته باشد.

با توجه به تعیین 4 کرسی در حوزه انتخابیه تبریز و یک کرسی در حوزه انتخابیه اهر، 5 کرسی در مراسم افتتاحیه مجلس دهم خالی خواهد بود تا بعد از پایان بازشماری آراء و بررسی‌های شورای نگهبان نتیجه نهایی اعلام شود؛ علاوه بر حوزه انتخابیه اهر و تبریز، شورای نگهبان صحت انتخابات در حوزه انتخابیه بندرلنگه را ابطال کرده است؛ این شورا صلاحیت مینو خالقی کاندیدای اصفهان را نیز رد کرده است. محمدعلی حسین‌زاده منتخب مردم مراغه نیز بر اثر حادثه رانندگی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد که کرسی حوزه انتخابیه مراغه نیز در مجلس دهم خالی باشد.

بدین‌ترتیب در مراسم افتتاحیه 8 کرسی متعلق به حوزه‌های انتخابیه بندرلنگه، اهر، مراغه، 4 کرسی در تبریز و یک کرسی در اصفهان خالی خواهند ماند با این تفاوت که تکلیف 5 کرسی احتمالاً تا روزهای آینده مشخص و 3 کرسی دیگر (اصفهان، مراغه و بندرلنگه) در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی مشخص خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied