شمانیوز
شما نیوز

بنیاد مستضعفان برای ساخت یک هزار کلاس با آموزش و پرورش مشارکت می کند

جلسه شورای هماهنگی "بهبود شاخص های آموزش و پرورش مناطق محروم " به میزبانی بنیاد مستضعفان برگزار شد .

بنیاد مستضعفان برای ساخت یک هزار کلاس با آموزش و پرورش مشارکت می کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بنیاد مستضعفان ، این جلسه با حضور محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان و جمعی از مدیران بنیاد علوی ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معاونان و مدیران آموزش و پرورش سه استان هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، آذربایجان غربی همچنین نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، بنیاد برکت ، کمیته حضرت امام (ره) ، بهزیستی و سایر اعضای شورا برگزار شد .

بنابراین گزارش در جلسه شواری هماهنگی مهندس برزگری مدیر عامل بنیاد علوی طی سخنانی دسته بندی پنجگانه خدمات حمایتی بنیاد مستضعفان در ارتباط با دانش اموزان مناطق محروم و کم برخوردار را چنین برشمرد :

1- اجرای طرح ارتقای تحصیلی برای 68هزار دانش آموز در مقاطع سوم متوسطه و پیش دانشگاهی که در این طرح حمایتی 279هزار جلد کتاب و 200هزار جلد دفترچه آزمون در بین دانش آموزان توزیع و این طرح باعث شده دانش اموزان مناطق کم برخوردار نتایج قابل قبول و ملموسی در کنکور ورودی دانشگاه ها داشته باشند.

2- برگزاری اردو های علوی برای حدود 15هزار دانش آموز مناطق محروم و کم برخوردار که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته هر هفته به تفکیک پذیرای 2هزار دانش آموز هستیم . در این طرح همه دانش آموزان توسط گروه پزشکی تخصصی برزویه مورد آزمایشات پزشکی برای کنترل سلامت قرار می گیرند و در صورت نیاز خدمات درمانی و پیشگیری دریافت خواهند کرد و علاوه بر انها در پایان اردوی یک هفته ای همه دانش آموزان پسر یک دست کت و شلوار و پیراهن و دانش آموزان دختر مانتو و شلوار و کفش را به عنوان هدایای مقام معظم رهبری دریافت خواهند کرد تا با خاطره ای خوش اردوگاه را ترک کنند

3- اجرای طرح توزیع هدایای مقام معظم رهبری شامل البسه بین 280 هزار دانش آموز در مناطق محروم

4- تخصیص جوایز به دانش آموزان ممتاز منطقه قلعه گنج و اهدای جوایز به معلمان منطقه قلعه گنج که بیش از 50درصد دانش آموزان انها ممتاز باشند و همچنین تخصیص جوایز به مدارس قلعه گنج که 50درصد کل دانش آموزان آنها ممتاز باشندو حتی اهدای جایزه به مناطقی که 50درصد مدارس آنها جایزه را دریافت کرده باشند.

5- مشارکت در ساخت 500کلاس درس با مشارکت اموزش و پرورش در مناطق محروم کشور طی دوسال

این گزارش می افزاید:پس از ارایه گزارش معاونان و مدیران اموزش و پرورش و سایر سازمان ها مهندس سعیدی کیا ضمن تشریح سایر فعالیت های حمایتی ، محرومیت زدایی و توانمند سازی بنیاد مستضعفان در بخش های درمان ،اشتغال زایی ، سبد جمایتی تغذیه مادران شیرده ، اختصاص وام خرید خودرو ی کار در مناطق محروم و .... گفت: به منظور تقویت این شورا بر اساس مطالعات صورت گرفته بنیاد مستضعفان علاوه بر مشارکت در ساخت 500 کلاس درس در مناطق محروم طی دوسال برای ساخت 500کلاس دیگر طی سه سال آینده با اموزش و پرورش مشارکت خواهد کرد.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در پایان جلسه طی سخنانی ضمن تشکر از نهاد ها و سازمان های حاضر در جلسه از جمله بنیاد مستضعفان ، بنیاد علوی و بنیاد برکت، خاطر نشان کرد : این شورا مصوبه مجلس و دولتا را ندارد و همه اعضای شورا با عشق و علاقه و تنها بر اساس تکلیف خانواده ها و فرزندان محروم کشور در این شورا حضور پیدا می کنند.

وی در ادامه طرح های اموزش و پرورش برای جلوگیری از انسداد تحصیلی دانش اموزان مناطق محروم را تشریح کرده و ابراز امیدواری کرد تا حمایت نهاد های غیر دولتی برای ارتقای شاخص های آموزش و پرورش در مناطق محروم افزایش یابد.

گفتنی است ، شورای هماهنگی "بهبود شاخص های آموزش و پرورش مناطق محروم " با هدف هم افزایی بین نهاد ها ، دستگاه های مختلف وبا هدف بهره گیری از امکانات سایر حوزه ها برای کاهش مشکلات آموزشی کشور ایجاد شده و جلسات ان به صورت فصلی برگزار که مقررشد جلسه بعدی شورا به صورت فوق العاده در بنیاد برکت برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied