شمانیوز
شما نیوز

وزارت خارجه آمریکا:

ساخت پیشران هسته‌ای دریایی نقض برجام نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که اعلامیه ایران در خصوص طراحی و ساخت پیشران‌های هسته‌ای دریایی نقض برنامه جامع اقدام مشترک محسوب نمی‌شود.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود به دستور حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی که از آنها خواسته است برای پاسخ به نقض توافق هسته‌ای از سوی آمریکا دست به اقدام بزنند، واکنش نشان داد.
بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، کربی گفت: این اعلامیه به خودی خود نقض توافق نیست. من فکر می کنم که ما چیز زیادی درباره این تصمیم نمی‌دانیم و این تصمیم تنها اتخاذ شده است و هنوز اطلاعاتی درباره آن و اینکه معنی آن چیست، نداریم.
وی ادامه داد: نکته دیگر این است که ما به اختیارات و توانایی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ادامه نظارت و راستی آزمایی پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) واقف هستیم. این بازرسی ها سخت ترین رژیم بازرسی هاست که تاکنون در یک توافق تعیین شده و آژانس قادر است تا این بازرسی‌ها را به درستی انجام دهد. بنابراین، ما باید صبر کنیم تا ببینیم این تصمیم (ایران) به چه معنی است. ما جزئیاتی درباره آن نداریم و نمی‌توانیم قضاوت دقیقی درباره آن داشته باشیم.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied