شمانیوز
شما نیوز

رئیس جمهوری مصر، تسلط ارتش بر اقتصاد این کشور را رد کرد

رئیس جمهوری مصر امروز (شنبه) فعالیت های اقتصادی ارتش این کشور را حدود 2 درصد کل فعالیت های اقتصادی مصر دانست و بدین ترتیب گمانه زنی ها درباره تسلط ارتش بر نیمی از اقتصاد این کشور را رد کرد.

«عبدالفتاح السیسی» که در مراسم توسعه یکی از شرکت های وابسته ارتش این کشور سخن می گفت، افزود: نقش ارتش 1،5 تا 2 درصد تولید اقتصاد مصر است که به گفته وی 3 تا 4 تریلیون پوند مصر (معادل 160 تا 213 میلیارد دلار آمریکا) است.
به گفته وی، بر اساس این رقم، سهم ارتش در فعالیت های اقتصادی مصر بین 2 میلیارد و 390 میلیون دلار و 4 میلیارد و 260 میلیون دلار است.
السیسی افزود: گفته شده است که اقتصاد نظامی 20 یا حتی 50 درصد کل اقتصاد مصر است. ای کاش اینگونه بود. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم؛ ارتش بین 1،5 تا 2 درصد اقتصاد را در دست دارد.
وی توضیح داد: ارتش در همه طرح های خود مالیات می پردازد و مورد حساب رسی قرار می گیرد.
السیسی که خود ژنرال پیشین ارتش است و در سال 2014 به قدرت رسید وعده داده است که اقتصاد این کشور را که از سال 2011 با کاهش سرمایه گذاری و گردشگر روبه رو شده است، نجات می دهد. گردگشری و سرمایه گذاری دو منبع مهم درآمدهای ارزی مصر هستند.
وزن اقتصادی ارتش که همه نوع کالا، از آب معدنی گرفته تا ماکارونی، تولید می کند، از دیرباز یکی از موضوع های بحث برانگیز در مصر بوده است اما اظهار نظرهای رسمی در زمینه حوزه فعالیت های اقتصادی ارتش به ندرت صورت می گیرد.
منبع:ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied