شمانیوز
شما نیوز

پویایی نیروی جوان باید در رگ مدیریت اجرایی کشور جاری شود

همه باید کمک کنند تا پویایی نیروی جوان در رگ‌ و خون مدیریت اجرایی کشور جاری شود.

به گزارش شمانیوز: یکی از دغدغه‌ها و اولویت های مدیریت در هر کشور انتقال تجربیات از نسلی به نسل دیگر است و این امر در صنایع مهم جهان نیز دیده می‌شود.

به طور معمول نیروی کار مجرب روزی به پایان فعالیت خود می‌رسد و قبل از اینکه بازنشستگی را تجربه کند، مدیریت ارشد آن صنعت با تمهیداتی سعی دارد تا تجربیات موفق آن نیروی ماهر را ثبت و ضبط نماید و یا اینکه نیرویی تازه کار در کنار نیروی مجرب نزدیک به دوران بازنشستگی می گمارد تا هر آنچه را آموخته به فرد جدید منتقل کند.

این تغییر نسل را در سیاست و مدیریت اجرایی هم باید شاهد باشیم بدین معنا که احزاب می‌توانند با کادرسازی و انتقال تجربیات از افراد قدیمی به نسل جوان این پوست اندازی و تغییر نسل‌ها را یاری کنند.

احزاب و تشکیلات با تغییر نسلی به پویایی خود کمک کرده و این امکان فراهم می شود تا احزاب با سابقه بالا در کشور حضور داشته باشند و این فرآیند به توسعه کشور هم کمک می کند.

تغییر و تحول در هر کشوری با انتقال تجریبات و پویایی نسل جدید تلفیقی از شورِ جوانی و تجربه را به وجود می آورد؛ نسل قدیم احزاب و تشکل های سیاسی هم باید در اتاق های فکر به کمک نیروهای جوان و هم‌حزبی خود بیایند. در واقع کمک فکری به نسل جدید باعث می‌شود تا خطا و اشکالات نیروی جوان به حداقل برسد.

تشکیل اتاق های فکر برای میانسالان حزبی و تشکیلاتی، نظام سیاسی ایران را در انتقال تجربیات و تفکرات آنها قوی تر می کند و این امکان فراهم می شود که مرز بازنشستگی سیاسی در ایران نیز با این اتاق‌های فکر به رسمیت شناخته شود که جایی دیگر برای استفاده از توانمندی آنها فراهم می باشد و نگاه حذفی به این نسل در نگاه نسل‌های دیگر نیست.

همین نگاه تغییر نسلی در بدنه مدیریت اجرایی هم متصور است بدین معنا که باید مدیران با سن بالا فضای کار را برای نسل دوم و سوم مهیا کنند تا این افراد بتوانند در کنار آنها به فعالیت بپردازند و نیروی پخته اجرایی بدل شوند.

تغییرات نسلی یکی از اولویت های جامعه ایران است و همه به این موضوع باید بیاندیشیم، نباید در این زمینه نسل های قدیمی تر جبهه گیری کنند بلکه همه باید کمک کنند تا پویایی نیروی جوان در رگ و خون مدیریت اجرایی کشور جاری شود.

به امید روزی که نسل های متعدد در کنار هم به آبادانی ایران عزیز بیاندیشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied