شمانیوز
شما نیوز

توقیف یک روزنامه، درگذشت یک حقوقدان، واکنش‌ها به یک استعفا و ...

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) در جمع دانشجویان، توقیف کیهان، برگزاری جلسه سران قوا در روز شنبه، حفظ توافق هسته ای، باقی ماندن دستور موقت صادره در خصوص عضو شورای شهر یزد از سوی دیوان عدالت اداری ، انتقال 27 زندانی ایرانی از ترکمنستان به کشور، سخنرانی آیت الله احمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران، موافقت دولت ایران با لغو روادید عراق، تاکید ظریف بر دستیابی به امنیت درون‌زا و امنیت پایدار با همسایگان، بازگشت حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار زائر اربعین به کشور از جمله اخبار سیاسی ایسنا در سه روز گذشته بوده است.

توقیف یک روزنامه، درگذشت یک حقوقدان، واکنش‌ها به یک استعفا و ...

به گزارش شما نیوز ، جلسه سران قوا، صبح روز (شنبه) -20 آبان ماه- در قوه قضاییه و به میزبانی این قوه برگزار می شود.

*کیهان توقیف شد

یکی از خبرهای مهم در روز چهارشنبه 17 آبان ماه خبر توقیف روزنامه کیهان به مدت دو روز متوالی بود. دادستانی تهران، بر اساس شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اقدام روزنامه کیهان بر خلاف سیاست‌های اصولی و بیّن جمهوری اسلامی ایران در مسائل و امنیت منطقه‌ای، این روزنامه را برای دو روز (شنبه و یکشنبه آینده) توقیف کرد.

*دستور موقت صادره درخصوص عضو شورای شهر یزد به قوت خود باقی است

، طبق اعلام روابط عمومی دیوان عدالت اداری در روز چهارشنبه 17 آبان ماه ، دستور موقت صادره درخصوص عضو شورای شهر یزد به قوت خود باقی است.

متن کامل اطلاعیه دیوان عدالت اداری بدین شرح است: «با توجه به برخی اخبار در رسانه‌های جمعی، مبنی بر اینکه آقای سپنتا نیکنام می‌تواند در جلسات شورای اسلامی شهر یزد حضور پیدا کند و به فعالیت خود ادامه دهد و یا اینکه در این قضیه با قوه قضاییه توافقی صورت گرفته است، بدین وسیله اعلام می‌دارد: دستور موقت صادره از شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری به قوت خود باقی است و در این خصوص از ناحیه ریاست محترم قوه قضاییه نیز دستوری صادر و ابلاغ نشده است.»

*قشقاوی: 27 زندانی ایرانی از ترکمنستان به کشور منتقل شدند

حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، در روز پنج شنبه 18 آبان ماه اعلام کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین حسینی و در اجرای دومین مرحله از انتقال محکومین فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، امروز (پنج شنبه) 27 تن از محکومان ایرانی در زندان های ترکمنستان به کشور منتقل شدند.

*آیت الله احمد خاتمی: عربستان با کمال پررویی در لبنان دخالت صریح کرد

، آیت الله احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان، گفت: عربستان سعودی با کمال پررویی یک دخالت صریح کرد و نخست وزیر یک کشور دیگر را فراخواند و او را به حبس برد و به او گفت که باید استعفا دهد و متن هم باید همان متنی باشد که ما می‌گوییم. این کار به معنای تحت‌الحمایگی است که در عرصه سیاسی از این ذلیلانه‌تر وجود ندارد و نخست وزیر مستعفی لبنان هم می‌دانست که این بساط پیش می‌آید و می‌توانست نرود، اما رفت و ذلت خود را نشان داد.

*رهبرانقلاب: مسیر طی‌شده انقلاب، نشانه‌هایی امیدبخش را نشان می‌دهد

در اربعین شهادت امام حسین (ع)، حسینیه امام خمینی(ره) میزبان هیئت‌های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان و دانشگاهیان در حضور رهبر انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند. در این مراسم رهبر انقلاب اسلامی در سخنان کوتاهی در جمع دانشجویان، ضمن تجلیل از مراسم پرشور عزاداری اربعین حسینی گفتند: این اجتماعات باید عزم همگان را ثابت و استوار کند و مهم است که در این مسیر همواره ثبات قدم داشته باشیم و تحت تاثیر ناهمواری‌ها و دشواری‌ها قرار نگیریم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: راه تلاش در راه خدا، اقامه حق و عدل و راه رسیدن به تمدن و جامعه اسلامی مسیر دشوار و پرفراز و نشیبی است اما مشاهده مسیر طی شده در انقلاب اسلامی و همچنین افق پیش‌رو، نشانه‌هایی کاملاً امید بخش، موفقیت‌آمیز و خوش عاقبت را نشان می‌دهد.

*تاکید ظریف بر دستیابی به امنیت درون‌زا و امنیت پایدار با همسایگان

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (جمعه) در بخشی از سخنانش در کنفرانس بین‌المللی امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی که در سمرقند ازبکستان برگزار شد، گفت: امروز برای رسیدن امنیت، باید با تکیه بر مردم بعنوان مهمترین مولفه امنیت یک کشور، به امنیتی درون‌زا رسید و سپس در تعاملی سازنده و هم‌افزائی با همسایگان به امنیتی پایدار و دسته جمعی دست یافت.

*تجری: امیدواریم موضوع «سپنتا» به شکل معقول حل شود

فرهاد تجری یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: ما اولا باید قائل به تفکیک باشیم و نباید موضوع سپنتا نیکنام را با اظهار نظر شورای نگهبان خلط کنیم. آن‌چه که آقای لاریجانی در نقد نظر شورای نگهبان گفتند درباره فرآیند و نحوه‌ی ورود شورا در موضوعاتی است که قبلا به تایید شورای نگهبان رسیده و به مرور زمان شورا آن را خلاف شرع تشخیص داده است و این تفاوت نگاهی است که بین رییس مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان وجود دارد .

وی ابراز امیدواری کرد که دستگاه قضایی درباره عضو زرتشتی شورای شهر یزد به نحوی تصمیم‌گیری کند که اجماعی در این زمینه حاصل شود .

*موگرینی: توافق هسته‌ای حفظ خواهد شد

، به نقل از خبرگزاری رویترز، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه(امروز) در کنفرانس «امنیت و توسعه پایدار در آسیای مرکزی» - که در سمرقند ازبکستان آغاز به کار کرد- گفت: توافق هسته‌ای با ایران یک دستاورد بزرگ برای اروپا و دیپلماسی چندجانبه بین‌المللی بود که موثر هم بوده است.

وی تاکید کرد: این اتحادیه اطمینان خواهد یافت که برجام از سوی تمام طرف‌ها اجرا می‌شود.

*ذوالفقاری: دولت ایران با لغو روادید عراق موافق است

، حسین ذالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست مراسم اربعین در روز 19 آبان ماه با بیان اینکه دولت ایران با لغو روادید کاملا موافق است، گفت: دولت عراق در این زمینه دو ملاحظه اساسی را اعلام کرده، یکی بحث امنیتی و دیگری بحث زیر ساخت ها در این کشور است. دولت عراق معتقد است که اگر روادید را لغو کند و تعداد زائران افزایش یابد، ممکن است به لحاظ خدمت رسانی به آن ها در حوزه هایی مثل جاده ای ، حمل و نقل و اسکان دچار مشکل شود.

*حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار زائر اربعین به کشور بازگشتند

مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی که با حضور حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در روز جاری برگزار شد، اظهار کرد: تا ساعت ٦ صبح امروز(جمعه) یک میلیون و ١٩٨ هزار و ٢٠٥ زائر از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه وارد کشور شدند.

*«ناصر چوبدار» درگذشت

محمد شیوایی یکی از وکلای دادگستری در روز پنج شنبه 18 آبان ماه از درگذشت ناصر چوبدار عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز و یکی از وکلای باسابقه دادگستری خبر داد و گفت: آقای ناصر چوبدار سال‌ها درگیر بیماری سرطان بود و اخیرا چند روزی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بودند که روز گذشته-چهارشنبه- 17 آبان ماه فوت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied