شمانیوز
شما نیوز

صادقی: انتشار اسامی فراکسیون امید را مناسب نمی‌دانم

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که «اگر فراکسیون امید تصمیم به انتشار اسامی بگیرد به تصمیم فراکسیون احترام می‌گذارم» گفت: پیامدهای منفی انتشار اسامی از پیامدهای مثبتش بیشتر است.

صادقی: انتشار اسامی فراکسیون امید را مناسب نمی‌دانم

به گزارش شما نیوز ،محمود صادقی با بیان این که «تا جایی که در جریان هستم هنوز جمع بندی نهایی برای انتشار اسامی اعضای فراکسیون امید انجام نشده است» گفت: دیدگاهی بر این نظر است که اسامی منتشر شود البته بنده شخصا با این کار خیلی موافق نیستم و نمی‌دانم که آیا تصمیمی گرفته شده یا نه. اما اگر چنین تصمیمی گرفته شده باشد به عنوان عضو فراکسیون امید به آن احترام می‌گذارم.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره این که چرا معتقد است نباید اسامی اعضای فراکسیون امید منتشر شود، اظهار کرد: انتشار اسامی چه فایده‌ای دارد؟ در واقع راهی که بتوانیم تشخیص دهیم فردی تبعیت نکرده وجود ندارد، زیرا رأی افراد در مجلس محرمانه است و اگر بخواهیم آن را شفاف کنیم به این معناست که در رأی محرمانه افراد کنکاش کرده و محرمانه بودن را رعایت نکرده‌ایم.

وی همچنین بیان کرد: از جهت دیگر،‌ به هر حال مقدمات تعیین لیست امید در مجلس هم از ابتدا مشخص بود،‌ در مرحله دوم راهبرد اصلاح طلبان و شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بر این نبود که اصلاح طلبان ۱۰۰ درصد در لیست قرار گیرند، در واقع از همان ابتدا راهبرد این بود که اصول‌گرایان میانه هم در لیست جایی داشته باشند.

صادقی خاطرنشان کرد: به نظرم در آن زمان تعهد شفافی از افراد گرفته نشد و بعد از آن نیز انتظار این که در اجرا کاملا تبعیت کنند، انتظار خیلی واقع‌گرایانه‌ای نیست.

این عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر این که «در این مقطع انتشار اسامی اعضای فراکسیون را کار خیلی مناسب نمی دانم» گفت: نگرانی از این است که افراد عهدشکنی نکرده و شفاف عمل کنند، لذا از طریق روش‌های دیگری می توان عمل کرد و به هدف رسید. زیرا روش فعلی می‌تواند باعث تنش، اختلاف و تفرقه شود و پیامدهای منفی آن از پیامدهای مثبتش بیش‌تر است.

وی در پایان اظهار کرد: یکی از روش‌ها این است که از افراد بخواهند خودشان با امضای فرم مجددا تعهد خود را به فراکسیون اعلام کنند البته که راه‌های دیگری هم وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied