شمانیوز
شما نیوز

بررسی نحوه تخصیص و هزینه‌کرد بودجه بخش سلامت در کمیسیون بهداشت

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (سه‌شنبه) خود نحوه تخصیص و هزینه‌کرد بودجه بخش سلامت به ویژه در راستای اجرای طرح تحول سلامت را مورد رسیدگی قرار داد.

بررسی نحوه تخصیص و هزینه‌کرد بودجه بخش سلامت در کمیسیون بهداشت

به گزارش شما نیوز ،احمد همتی با تشریح جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: بر اساس دستور کار کمیسیون، مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت به منظور بررسی بودجه بخش سلامت و همین‌طور اجرای طرح تحول سلامت در جلسه کمیسیون بهداشت حضور داشتند که همانطور که خود این مسئولان اذعان کردند بخش‌های مصوب یعنی اختصاص ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: البته وزارت بهداشت نیز باید به دنبال کاهش هزینه‌ها باشد ضمن اینکه کمیته‌های تخصصی در این وزارتخانه برای کاهش هزینه‌ها در راستای اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع ایجاد شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه بیان کرد: وضعیت تولید و واردات تجهیزات پزشکی و انطباق آن با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیز در جلسه امروز این کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفت. مسئولانی از وزارت بهداشت و تولیدکنندگان هم حضور داشتند.

همتی در پایان گفت: بر اساس سند چشم‌انداز تمامی محصولات تولید داخل و با استاندارد بالا باید مورد استفاده قرار گیرند و در صورت وجود اینگونه محصولات نباید واردات داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی