شمانیوز
شما نیوز

رئیس‌جمهور: امدادرسانی در زلزله کرمانشاه بهتر از زلزله‌های گذشته بود

رئیس‌جمهور با تسلیت به مردم کرمانشاه جهت وقوع زلزله اظهار کرد: امیدوارم دولت و مردم در کنار هم به مردم مرزدار عزیز زلزله‌زده کمک کنند تا آنها از این گذر سخت عبور کنند.

رئیس‌جمهور: امدادرسانی در زلزله کرمانشاه بهتر از زلزله‌های گذشته بود

به گزارش شما نیوز ، حجت‌الاسلام حسن روحانی امشب در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با اشاره به وقوع زلزله در کرمانشاه گفت: از همه آنهایی که دست‌اندرکار کمک به مردم کرمانشاه بودند اعم از مردم، مقامات دولتی، نیروهای مسلح و تمام نیروها تشکر می‌کنم. زلزله 7.3 ریشتری در سال‌های اخیر در کشور نداشته‌ایم و این زلزله بسیار شدید بود و چون در شب به وقوع پیوست، کار امدادرسانی را سخت‌تر کرد و برق، آب و گاز و راه‌های ارتباطی نیز دچار مشکل شد.

وی افزود: اما مردم به هم یاری دادند و امدادگران هم وارد کار شدند و حدود 2700 نفر از زیر آوار نجات یافتند. بیش از 7 هزار نفر به بیمارستان‌ها منتقل شدند. من در روز دوم زلزله به منطقه رفتم. مصیبت و مشکلات با اینکه زیاد بود اما روحیه مردم خوب بود و آنها از مسوولان تقاضای به حق آب و چادر داشتند که به سرعت این نیازمندی‌های اولیه به مردم رسید.

روحانی ادامه داد: همه پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ها 48 ساعته کار می‌کردند و 1550 عمل در 24 ساعت اول انجام شد. وزارت کشور، ستاد بحران، هلال‌احمر، وزارت بهداشت، نیروهای مسلح و مردم بسیار خوب عمل کردند و خوب است صداوسیما خدمات دولت و مردم را با سایر کشورها ازجمله کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه کنند. من در زلزله رودبار و بم هم بودم و کمک‌رسانی این بار بهتر از دفعات قبل بود و مردم نقص دولت را جبران کردند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اکنون در مرحله اسکان موقت هستیم خاطرنشان کرد: دولت اجاره منازل زلزله‌زدگان را پرداخت می‌کند و کانکس‌ها هم به سرعت ساخته می‌شود. برای اولین بار همه بودجه لازم برای امدادرسانی بلافاصله در هیات دولت تصویب شد و 50 درصد آن هم در اختیار ارگان‌های امدادرسان قرار گرفت.

ادامه دارد...

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied