شمانیوز
شما نیوز

تلاش ۵۰۰ نفر در خزانه‌داری آمریکا برای ضربه به اقتصاد ایران

وزیر دفاع گفت: ۵۰۰ نفر در وزارت خزانه‌داری آمریکا برای مانع‌تراشی در اقتصاد ایران تلاش می‌کنند

به گزارش شمانیوز، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر در وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵۰۰ نفر فقط برای مانع‌تراشی در اقتصاد ایران در تلاش هستند و اوضاع را رصد می‌کنند تا در مقابل پیشرفت ایران بایستند، که باید در این وضعیت با تکیه بر توانمندی داخل برای پیشرفت کشور تلاش کنیم.

امیر سرتیپ امیر حاتمی در دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان، سال گذشته را سالی استثنایی برای بخش اشتغال دانست و افزود: سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شده و در سال‌جاری نیز باید تلاش کنیم کارهای بیشتری را در این حوزه انجام دهیم؛ چرا که حتی یک شغل نیز برای مردم مهم است.

وی تصریح کرد: در طول ۱۰ یا ۱۱ سال گذشته رهبر معظم انقلاب عناوین اقتصادی را برای نام‌گذاری سال عنوان کردند به طوری که شعار امسال نیز در راستای تقویت بخش اقتصادی کشور بود و عرصه اقتصادی کشور بخشی است که همه کشور با آن درگیر هستند.

وزیر دفاع با اشاره به برگزاری اولین جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی کشور، افزود: محورهای مورد نظر جمع‌بندی شده و به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد که از جمله این محورها می‌توان به حمایت از تولید کالا و خدمات ایرانی و ایجاد اشتغال، تحریک تقاضا و ترویج مصرف کالای ایرانی، توسعه صادرات، مدیریت واردات، ممانعت از قاچاق کالا، مشارکت عمومی و خصوصی، رفع فقر مطلق و گسترش عدالت اجتماعی و شفافیت بودجه‌ریزی و عملکرد، اشاره کرد.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه به دنبال انطباق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی هستیم، یادآور شد: انتظار می‌رود مدیریت استان به محض دریافت محورها، برنامه‌ منسجمی برای سال‌جاری و بر برنامه‌ها تمرکز و پیگیری داشته باشد.

وی ادامه داد: علاوه‌ بر مجموعه‌های دولتی و حکومتی همه باید به عنوان شهروند بر اساس آنچه که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال تبیین کردند، عمل کنند. اگر همه به تکلیف خود در رابطه با حمایت از کالای ایرانی عمل کنند، پایان سال شاهد شکوفایی و رونق اقتصاد خواهیم بود.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: گزارش‌هایی که در جلسه امروز ارائه شد، گزارش خوبی بود و باید در ارائه گزارش‌ها بر نتیجه نیز توجه کنیم تا بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. بر اساس گزارش‌هایی که ارائه شد، سرمایه‌گذاری خارجی مناسبی در استان زنجان انجام شده و باید توجه داشت که بسیاری از واحدهای تولیدی نیازمند نوسازی بوده و دشمنان نیز به دنبال جلوگیری از سرمایه‌گذاری هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران شاداب و کارآمد است، ادامه داد: برخی در تلاش هستند که این تفکر را در جامعه القا کنند که جمهوری اسلامی کارآیی ندارد، در واقع این‌ها همان افرادی هستند که در گذشته هشت سال جنگ را به ایران تحمیل کردند و به دنبال ناامنی در کشور بودند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵۰۰ نفر فقط برای مانع‌تراشی در اقتصاد ایران در تلاش هستند و اوضاع را رصد می‌کنند تا در مقابل پیشرفت ایران بایستند، که باید در این وضعیت با تکیه بر توانمندی داخل برای پیشرفت کشور تلاش کنیم.

ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied