شمانیوز
شما نیوز

تکذیب یک سرقت در لاهه/ اطلاعاتی دقیق از حوادث کازرون/فیلترینگ و تبعات آن و...

رایزنی ترامپ و دبیرکل سازمان ملل درباره ایران، اطلاعاتی دقیق از حوادث کازرون، گفت‌وگوی تفصیلی ایسنا با پژمانفر، ابراز امیدواری لاوروف نسبت به ارتباط نداشتن خروج آمریکا از برجام با برنامه حمله به ایران، سایه‌روشن‌های فیلترینگ تلگرام و کاهش سرعت اینترنت کشور، تکذیب سرقت اسناد محرمانه از دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری ایران در لاهه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ است.

تکذیب یک سرقت در لاهه/ اطلاعاتی دقیق از حوادث کازرون/فیلترینگ و تبعات آن و...

به گزارش شما نیوز ، یک مقام آگاه در ریاست جمهوری با تکذیب خبر به سرقت رفتن اسناد طبقه بندی شده و محرمانه ایران، در پی سرقت از دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری کشورمان در لاهه اعلام کرد: در سرقت صورت گرفته که صبح چهارشنبه ساعت ۵ رخ داد و بلافاصله پلیس در جریان آن قرار گرفت و از محل بازدید کرد، به هیچ وجه اسناد و مدرکی سرقت نشده است و سارقان تنها مقداری پول را به سرقت برده اند.

در همین ارتباط روابط عمومی مرکز امور حقوقی بین­ المللی نهاد ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای به ارائه توضیحاتی درباره ورود سارقان به دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری کشورمان در لاهه پرداخت و خاطر نشان کرد: به موجب بررسی­ هایی که تاکنون انجام شده، بخش بایگانی و اسناد و مدارک شعبه و نیز رایانه‌های آن مورد سرقت و دستبرد قرار نگرفته است و اخباری که در بعضی سایت‌ها در این زمینه منتشر شده، مطابق با واقع نیست.

سایه‌روشن‌های فیلترینگ تلگرام و کاهش سرعت اینترنت کشور در گفت و گو با سبحانی فر

رمضانعلی سبحانی‌فر، رییس کمیته مخابرات و ارتباطات مجلس در رابطه با معتقد است باز کردن عرصه فعالیت اپلیکیشن‌های داخلی به بهای تشدید فیلترینگ تلگرام و کاهش سرعت اینترنت نه تنها موجب کاهش اقبال عمومی مردم به خدمات و سرویس‌های متنوع و گسترده این نرم‌افزار قدرتمند اجتماعی نشده بلکه موجب به مخاطره افتادن فضای سیاسی، امنیتی و اخلاقی جامعه به دلیل شدت نصب فزاینده فیلترشکن‌ها در گوشی‌های تلفن همراه عموم مردم شده است.

وی بر این باور است که «فیلترینگ از چاله به چاه افتادن است» . پیشنهادش این است که مسؤولان فیلترینگ کشور ارزیابی دقیق و واقعی از حجم و تعداد مخاطبان تلگرام و سایر اَپ‌های فیلتر شده خارجی قبل و بعد از فیلتر آنها داشته باشند تا متوجه اثربخش بودن یا تحریک کننده بودن «فیلترینگ» در استفاده تصاعدی و گسترده فیلترشکن‌ها بشوند.

گفت‌وگوی تفصیلی با پژمانفر

همچنین نصرالله پژمانفر نایب رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم مشهد در مجلس در واکنش به تاثیر شگفت‌انگیز شبکه‌های اجتماعی در شناخت مردم از چهره واقعی مسؤولان قانون‌شکن ، گفت: این فضا تاثیر زیادی در این مسئله دارد؛ اما این اقدام باید در چارچوب قانون انجام شود و نباید به اشخاص و حقوق شخصی‌شان توهین شود. فضای مجازی باید به زندگی اجتماعی افراد و جریان‌های فکری بپردازد و کاری به زندگی شخصی و فردی آنان نداشته باشد.

پژمانفر درباره علت بی اعتمادی مردم به اپلیکیشن‌های داخلی و اعتماد آنان به اپلیکیشن‌های خارجی گفت: این مسئله توسط افرادی که در پی فساد مالی هستند، آغاز شده است. شبکه فسادی در این حوزه خیلی قوی فعال است از چنان انسجامی برخوردار است که حتی بنده نام برخی از آنان را فاش کردم اما بیشتر از این نتوانستم جلو بروم. جریان فساد مالی برای تضمین منافع بلند مدت خود به صورت مرتب مردم را از شبکه ملی اطلاعات می ترساند و با این کار کاربران را به خارج از این شبکه هدایت می کند.

پس از مذاکرات با هیاتی از اتحادیه اروپا به سرپرستی کمیسیونر انرژی، علی‌اکبر صالحی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: این اقدام آمریکا حاکی از برداشت صحیح مسئولان ارشد نظام بود که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد. وی ادامه داد: اقتدار و جایگاه ایران به گونه‌ای است که نمی‌توانند به سهولت به ایران فشار وارد آورند. امروز ایران در وضعیتی مقتدرانه‌تر از گذشته قرار دارد و ملت ایران یقین بداند که با قوت و قدرت بدون هیچ نگرانی راه پیشرفت را طی خوهیم کرد و مشکل جدی وجود ندارد؛ شاید گاهی این اختلال‌ها کندی در روند ایجاد کند اما نمی‌توانند ما را متوقف کنند .

در حاشیه همین مذاکرات بهروز کمالوندی هم با بیان اینکه باید مکانیزم‌های اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا تا ۸ آگوست برقرار شود توضیح داد: اروپایی‌ها مکانیزم‌هایی را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در نظر گرفتند که این مکانیزم‌ها تا ۸ آگوست که تحریم‌های آمریکا شروع به اجرایی شدن می‌کند، باید برقرار شود. این مکانیزم‌ها از شرکت‌های اروپایی در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمایت می‌کند و شرکت‌های اروپایی را موظف می‌کند به تحریم‌های فرا سرزمینی توجه نکنند.

آیا اروپـا پای کار برجـام است؟

اتحادیه اروپا در حالی اولین گام عملی‌اش برای محافظت از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران را با اعلام مقررات "مسدودکننده" برداشت که هم‌زمان به آمریکا اطمینان داد، بنا ندارد به جنگی استراتژیک با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای با ایران وارد شود.

در همین رابطه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نسبت به ارتباط نداشتن خروج آمریکا از برجام با برنامه حمله به ایران ابراز امیدواری کرد و گفت: سخت است بتوان ارزیابی کرد که حوادث چگونه پیش خواهند رفت اما من امیدوارم که خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران ارتباطی با برنامه‌های واشنگتن برای حمله به تهران با هدف تغییر نظام در این کشور نداشته باشد.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل عصر جمعه در کاخ سفید با یکدیگر دیدار کردند. بنا بر این گزارش ترامپ و دبیرکل سازمان ملل در این دیدار درباره ایران، کره شمالی، وضعیت سوریه و اصلاح سازمان ملل رایزنی کردند.

رئیس کل دادگستری استان فارس از تشکیل کمیته‌ مشترکی برای تحقیق در مورد حوادث کازرون خبر داد و تاکید کرد که تجمع‌های اخیر در کازرون بدون مجوز و غیرقانونی بوده و دستگاه قضایی در خصوص مقصران و مرتکبان این حوادث تصمیم‌گیری خواهد کرد. علی القاصی‌مهر با رد اخبار شبکه‌های معاند نظام ، بیان کرد: در حوادث اخیرکازرون متاسفانه دو نفر فوت و ۴۸ نفر مجروح شده‌اند که از جمع مصدومان و مجروحان ۳۵ نفر به صورت سرپایی مداوا و به جز یک نفر سایر مجروحان نیز دارای جراحت‌های غیر عمیق هستند که در این بین تعداد قابل توجهی از مصدومان را نیروهای انتظامی تشکیل می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied