شمانیوز
شما نیوز

حسن روحانی:

ایران جزو کشورهای صادرکننده بنزین می‌شود

رییس جمهوری گفت: زمانی که دشمن می خواهد عظمت ملت را پایین آورد، باید مسائل گذشته را فراموش کنیم و اگر ملت واحدی باشیم با صبر، استقامت، اتکال به خداوند، انسجام و ایستادگی حتما دشمن را می شکنیم.

ایران جزو کشورهای صادرکننده بنزین می‌شود

به گزارش شمانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس افزود: دشمن نسبت به ما کینه طولانی بلند مدت دارند و یکی از سران این هایی که امروز در حکومت آمریکا حکومت می کنند پیش از این گفته است باید ریشه ملت ایران را بخشکانیم.
وی ادامه داد: در این مقطع باید احساس قدرت کنیم، باید سینه را سپر کنیم و در برابر بدخواهان ایستاده، صبر و تحمل داشته و نباید سست شویم و نباید گذشته ها و فاصله هایی که همیشه در میان افراد جامعه است را به میان بکشیم.
رئیس جمهوری گفت: یک ملت سرافرازی خود را در روز امتحان و آزمایش برای جهانیان روشن می کند و امروز در یک مقطع تاریخی هستیم که اگر دشمنی علیه ما توطئه کرده تهدید او را دفع کرده و تلاش کنیم حتی الامکان این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم.
وی اظهار داشت: تحریم بی تردید فشار و سختی بر زندگی مردم خواهد بود اما در عین حال می تواند فرصت بزرگی برای ابتکارها، خلاقیت، تولید و برای افتخار آفرینی در برابر قدرت های زورگوی جهان باشد.
روحانی روز پنجشنبه به منظور افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد بندرعباس شد.
با راه اندازی فاز دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس میزان تولیدات این پالایشگاه از 12 میلیون لیتر بنزین به 24 میلیون لیتر بنزین در روز با کیفیت یورو پنج افزایش می یابد و تولید نفت گاز این پالایشگاه نیز از چهار میلیون لیتر به هشت میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.
روحانی با بیان اینکه با بهره‌برداری از مرحله دوم این پالایشگاه ایران جزو کشور‌های صادرکننده بنزین می‌شود، تصریح کرد: ساخت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس که بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان است کاری بزرگ و ارزشمند است که با همکاری و همدلی میسر شد.
پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس، بزرگ ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا در ایران با ظرفیت نهایی تولید 36 میلیون لیتر بنزین در روز در قالب 3 فاز 120 هزار بشکه ‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت احداث شده است.
این پالایشگاه در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت 700 هکتار احداث شده و هم اکنون روزانه حدود 15 میلیون دلار تنها از بابت تولید سه فرآورده بنزین، نفت‌گاز و گاز مایع آن در کشور ارز ذخیره می شود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied