شمانیوز
شما نیوز

گزارش معاون نظارت مجلس از عملکرد کمیسیون فرهنگی

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از حضور حسین مظفر، معاون نظارت مجلس در جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون و ارائه گزارش عملکرد این کمیسیون در حوزه قانونگذاری و نظارت خبر داد.

گزارش معاون نظارت مجلس از عملکرد کمیسیون فرهنگی

به گزارش شما نیوز ،سیده فاطمه ذوالقدر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، قرار است رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون فرهنگی حضور یابد. از این‌رو امروز درباره اولویت‌هایی که در این جلسه درباره آن صحبت خواهد شد، بحث و تبادل‌نظر داشتیم.

وی افزود: بر اساس تصمیم امروز، قرار است کمیته‌های کمیسیون گزارشی از عملکرد خود و طرح‌ها و لوایح در دست بررسی به رییس مجلس ارائه دهند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین از حضور حسین مظفر، معاون نظارت مجلس در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی سخن گفت و افزود:‌ بر اساس اعلام معاون نظارت مجلس، طی سال‌های اول و دوم مجلس دهم بالغ بر ۸۷۰ سئوال در کمیسیون‌های تخصصی مجلس از مسئولان اجرایی پرسیده شده که سهم کمیسیون فرهنگی ۱۱۳ سئوال است که از این تعداد ۱۲ سئوال به دلیل قانع‌نشدن نمایندگان سئوال‌کننده به صحن علنی مجلس ارجاع شده که از این تعداد چهار سئوال در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است. همچنین تعداد ۱۱۸ تقاضای تحقیق و تفحص از نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی در دستور کار قرار گرفته که چهار تحقیق و تفحص مربوط به کمیسیون فرهنگی است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: بر اساس گزارش مظفر، در دو سال ابتدایی مجلس دهم، کمیسیون‌های تخصصی مجلس ۱۳۱۰ جلسه داشته‌اند که سهم کمیسیون فرهنگی ۶۹ جلسه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied