شمانیوز
شما نیوز

وزیر دفاع: تمرکز ایران روی ارتقای توان موشکی است

وزیر دفاع گفت: با توجه به تمرکز دشمن روی سامانه های ضد موشک ما هم تمرکز اصلی خود را روی ارتقا توان موشکی قرار دادیم.

وزیر دفاع: تمرکز ایران روی ارتقای توان موشکی است

به گزارش شمانیوز: امیر حاتمی وزیر دفاع در برنامه نگاه یک گفت: با توجه به تمرکز دشمن روی سامانه‌های ضدموشک، ما هم تمرکز اصلی خود را بر روی ارتقا توان موشکی قرار دادیم و چون تنوع موشکی خوبی داشتیم روی دقت رادار‌گریزی و مقابله با سامانه‌های ضد موشک گذاشتیم.

وی با بیان اینکه در حوزه پدافند هوایی هم اقدامات خوبی انجام دادیم، تصریح کرد: تانک "کرار" را که آماده شده بود برای تست به نیروهای مسلح تحویل دادیم.

وزیر دفاع ادامه داد: فتوای رهبر انقلاب مبنی بر عدم به‌کارگیری سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی برای ما یک اصل است و هیچ‌گاه به سمت استفاده از این نوع سلاح نمی‌رویم.

امیر حاتمی درباره توان وزارت دفاع برای تولید تسلیحات گفت: این توانایی یک توانایی واقعی است. بسیاری از کارها حاصل توانمندی خودمان است و ما دارای یک صنعت به تمام معنا هستیم. موشک فاتح یک خانواده است، فاتح مبین یکی از اعضای این خانواده است که متناسب با تهدیدات به روز شده است. می‌توانیم به هرحوزه‌ای که نیاز داریم، ورود کنیم و تسلیحات متناسب با آن را بسازیم.

وزیر دفاع ادامه داد: انشا‌الله در روز 31 مرداد از هواپیمایی رونمایی خواهد شد که مراحل مختلف خود را طی کرده و در روز صنعت دفاعی پرواز خواهد کرد، مردم شاهد یک هواپیمای جنگنده برای پشتیبانی نزدیک از نیروهای مسلح خواهند بود. هواپیمایی هم که چندی پیش شاهد تاکسی کردن آن بودیم مراحل پایانی آن به سرعت در حال انجام است. سامانه "باور" در حال طی کردن تست‌های عملیاتی خود است، تا پایان سال به نیروهای مسلح تحویل می‌شود و پس از آن می‌توان آن را صادر کرد.

وی در خصوص تلاش آمریکا در جهت ایجاد ناتوی عربی گفت: این موضع الان خیلی ارزش پرداختن ندارد. روشن است که این بخشی از همان راهبرد دشمن در جهت اختلاف افکنی و سود بردن است.

امیر حاتمی ادامه داد: بعید است آمریکایی‌ها و خصوصا رژیم صهیونیستی جرات کنند، اجازه دهند بین کشورهای مسلمان چنین تجمعی اتفاق بیفتد. چون می‌دانند بین ملت‌های مسلمان هدف روشن است. آنها اسرائیل را دشمن واقعی منطقه می‌دانند و اگر این موضوع شکل بگیرد، آنها اعتمادی ندارند که این تمرکز بعدا در اختیار کسانی نیفتد که دغدغه اصلی‌شان فلسطین است. لذا بیشتر در حد حرف است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied