شمانیوز
شما نیوز

روحانی در حرم امام (ره)؛

هیچ تردیدی درپیروزی ملت ایران نداریم

رئیس جمهور با بیان اینکه ما به درد و رنج مردم واقف هستیم، گفت: همه تلاش ما این است که در برطرف کردن درد و رنج مردم گام های رو به جلویی برداریم و هیچ تردیدی در پیروزی نهایی این ملت نداریم.

هیچ تردیدی درپیروزی ملت ایران نداریم

به گزارش شمانیوز: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم تجدید بیعت هیئت دولت با آرمان های حضرت امام در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی اظهار داشت: اولین روز هفته دولت در کنار تربت امام راحل بار دیگر می خواهیم با آرمان های انقلاب اسلامی سیره و راه امام بزرگوارمان بیعت کنیم.

وی افزود: خوشحالیم که امسال هفته دولت بین دو عید بزرگ قربان و غدیر واقع شده است؛ یکی عید ایثار، فداکاری، از خودگذشتن و از جان عزیزتر گذشتن و دیگری، عید ولایت، ولایتی که مولا امیرالمومنین(ع) هیچ‌گاه پیشوایی خلق را بدون خواست مردم و اصرار مردم آغاز نکرد و هیچ گاه از راه حق و صواب منحرف نشد.

روحانی تاکید کرد: در بین این دو عید بزرگ، دومین سال دولت دوازدهم را آغاز می کنیم و امیدواریم بتوانیم رهرو مسیر امام عزیز و بزرگوار باشیم.

وی ادامه داد: در شرایط زندگی کشور و منطقه و جهان ضروری است که بار دیگر کلام، راه و سیره امام را بازخوانی کنیم. امام عزیز و بزرگوار، راه و مسیر امید را به همه ما آموخت؛ او سراسر وجود و کلامش، امید به آینده بود و اگر این روحیه امیدوارنه وجود نداشت، نمی توانست با یاران اندکش نهضت عظیم و بزرگی را پیش ببرد.

روحانی ادامه داد: اگر او امیدوار نبود نمی توانست ۱۰ ماه حبس و حصر را با کمال نشاط و سرزندگی طی کند، اگر او امیدوار نبود نمی توانست ۱۴ سال تبعید را تحمل کند. اگر او امیدوار نبود، نمی توانست انقلاب را از معبر های بسیار خطرناک بویژه در سال های اولیه عبور دهد وتجاوز متجاوزین را از سرزمین ما دفع کند و بتواند هماهنگونه که انقلاب را رهبری کرد، برای نظام هم معماری بزرگ باشد.

رئیس جمهور گفت: او در سایه حسن ظن به مردم و خداوند توانست امیدوارانه حرکت کند، حسن ظن به رحمت خداوند و به اینکه هیچ گاه نباید از رحمت او مایوس بود. وی اضافه کرد: ایمان قوی امام به خداوند، مایه امیدواری در مسیر و راهش بود؛ از طرف دیگر، امام به قدرت مردم و توانمندی ملت بزرگ ایران ایمان و باور داشت. امام در همه مشکلات و سختی ها بعد از خداوند، دستش به سوی ملت خودش دراز بود و از مردم استمداد می خواست.

رئیس جمهور تاکید کرد: امام از مردم می خواست تا بار سنگین ادامه راه انقلاب را بر دوش بِکشند. او می‌دانست که ملت بزرگ ایران با فرهنگ کهن و با ایمان به خداوند و روحیه ایثار به خوبی از همه مشکلات عبور خواهد کرد.

روحانی ادامه داد: او هیچ‌گاه نگفت همه با من بلکه او همیشه می گفت همه با هم. او خواست تا همه اقشار و اقوام و افکار و سلایق در کنار یکدیگر باشند و همه جمعیت ها و نهادها در کنار یکدیگر و همه مردم برای رسیدن به اهداف بلندشان در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: امروز یکی از روزهای مشکل و سخت ایران در برابر توطئه دشمنان است؛ همانطور که تکیه امام بر مردم بود، تکیه خلف صالح ایشان یعنی مقام معظم رهبری هم بر مردم است.

روحانی با بیان اینکه امروز روزی نیست که باری که بر دوش داریم، بر دوش دیگری بیفکنیم و باید یاری برسانیم، اظهار داشت: تنها گذاشتن دولت و به این فکر بودن که کسی می‌تواند حساب خود را از حساب دولت جدا کند، اشتباهی محض و نابخشودنی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه نهاد روحانیت و نهاد دین و دولت در کنار هم هستند، گفت: حاکمیت، دولت و نظام نمی توانند از هم فاصله داشته باشند، فقاهت و ولایت، حوزه های علمیه و روحانیت از آغاز انقلاب در کنار دولت بوده اند و دولت نیز در مسیر ارشادات آن ها حرکت کرده است.

وی تاکید کرد: هیچ کس نمی تواند به دریا قدم بگذارد و انتظار داشته باشد پایش خیس نشود و یا بدتر پایش را در دریا بگذارد و نسبت به خیس شدن پایش منکر شود، همه با هم هستیم و آرمان بزرگ انقلاب هدف همه ماست.

روحانی با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه و توطئه بیگانگان و ایستادگی در برابر آن وظیفه همه ماست، تصریح کرد: بی تردید با وحدت به خوبی از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

رئیس جمهور همچنین خطاب به دولتمردان نیز گفت: در هفته دولت انتظار من از دولتمردان این است که تلاش و زحمات یکسال گذشته را برای مردم تشریح کنند.

روحانی گفت: ما به درد و رنج مردم واقف هستیم و همه تلاش ما این است که در برطرف کردن آنها گام های مثبت و رو به جلویی برداریم و هیچ تردیدی در پیروزی نهایی این ملت نداریم. ما با وحدت و اتحاد با یکدیگر و استقامت توانستیم تلاش لابی های صهیونیستی را در سالن های مجلس سنا و مجلس نمایندگان آن کشور خنثی کنیم، ما توانستیم توطئه های آمریکا را در سالن اجلاس شورای امنیت سازمان ملل خنثی کنیم.

رئیس جمهور افزود: ما توانستیم اتهامات آنها علیه ایران را در قبال افکار عمومی بزدائیم و توطئه های آنها در دل آژانس بین المللی خنثی کردیم. این ملت به خوبی توانست از همه مشکلات سرفرازانه عبور کند.

وی تصریح کرد: امروز ما با امام خود عهد می بندیم، امامی که مردم سالاری دینی را به ما یاد داد و به ما گفت که در برابر مردم که ولی نعمت شما هستند باید خدمتگزار باشید؛ ما بار دیگر با امام و آرمان هایش عهد می بندیم که برای خدمت به مردم تلاش می کنیم و مطمئن هستیم که خداوند هم در این مسیر یار این ملت بزرگ خواهد بود.

روحانی اظهار داشت: در اینجا یاد می کنیم از شهدای خود، شهیدان رجایی، باهنر، آیت الله بهشتی، شهید مطهری و مرحوم آیت الله هاشمی. یاد همه این بزرگان را گرامی می داریم هرچند که آنها نیستند اما فرزندانشان حاضرند.

رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: سلام و درود فراوان ما به روان پاک امام بزرگوار و فرزندان ایشان، خاندانشان و آرزوی توفیق برای شاگردان، یاران و یادگار امام حجت الاسلام سید حسن خمینی داریم و از خداوند می خواهیم که یاری دهد تا بتوانیم راه امام را به طور مستمر ادامه دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied