شمانیوز
شما نیوز

چین هم از دولت «نیکلاس مادورو» حمایت کرد

وزارت خارجه چین با حمایت از دولت مادورو به عنوان دولت مشروع ونزوئلا، از مداخله‌جویی‌ها کشور‌های دیگر به رهبری آمریکا در امور داخلی این کشور انتقاد کرد.

چین هم از دولت «نیکلاس مادورو» حمایت کرد
فارس نوشت : وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا به عنوان دولت مشروع این کشور حمایت کرد.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» در بیانیه وزارت خارجه چین با حمایت از اقدامات دولت ونزوئلا برای پایان دادن به بحران این کشور، از دخالت‌های یک‌جانبه در امور داخلی ونزوئلا شدیدا انتقاد شده است.
این بیانیه بعد از آن منتشر می‌شود که طی ۴۸ ساعت گذشته تحولات سیاسی مهمی در ونزوئلا رخ داد. ماجرا از آنجا شروع شد که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی ویدئویی خطاب به مخالفان دولت ونزوئلا، ضمن «دیکتاتور» خواندن مادورو، صراحتا اعلام کرد که از هر آشوب و اغتشاشی برای سرنگون کردن دولت مادورو حمایت می‌کند.
چین هم از دولت «نیکلاس مادورو» حمایت کرد بعد از آن مادورو اظهارات پنس را «مداخله بی‌شرمانه» واشنگتن در امور داخلی ونزوئلا خوانده و دستور داد که روابط دیپلماتیک با آمریکا یک بازنگری کامل انجام شود.
شامگاه چهارشنبه، اما «خوان گوایدو» رئیس شورای ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور با حمایت آمریکا و برخی کشور‌ها شامل برزیل، آرژانتین و کانادا، طی سخنرانی در جمع معترضان مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خوانده و سوگند نیز یاد کرد.
به فاصله نیم ساعت از این اقدام، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از این تصمیم استقبال کرده و گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.
مادورو نیز طی سخنرانی در جمع هواداران خود، گوایدو را دست‌نشانده آمریکا دانسته و ضمن قطع روابط دیپلماتیک با واشنگتن، ۷۲ ساعت به تمام دیپلمات‌های آمریکایی فرصت داد که از این کشور خارج شوند.
از سال ۲۰۱۷ و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، بالا گرفته و تشدید این اختلافات سبب اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال ۲۰۱۷ شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied