شمانیوز
شما نیوز

آخرین تحولات میدانی سوریه

سربریدن اهالی «زملکا» و ربودن شهروندان سوری

تروریست های مسلح در سوریه پس از ارتکاب جنایت کشتار «زملکا» تلاش کردند، با ربودن شهروندان سوری و ضرب و شتم و قتل عام آنها ارتش سوریه را متهم به ارتکاب این جنایات کنند.

به گزارش شما نيوز به نقل از فارس، آخرین تحولات میدانی سوریه تاکید دارد که تروریست های مسلح بار دیگر و در آستانه نشست شورای امنیت درباره سوریه دست به قتل عام و کشتار مردم بی دفاع سوریه زدند تا با کمک رسانه های مغرض و طرفدار خویش به جامعه بین المللی القا کنند که ارتش سوریه مرتکب چنین جنایاتی شده است.

دمشق و ریف دمشق

گزارش های رسیده تاکید می کند که درگیری ها در منطقة «التضامن»، جنوب دمشق همچنان ادامه داشت و یگان های ارتش سوریه شماری از تروریست های این منطقه را وادار به فرار کردند، این درحالی است که در جریان درگیری های پیش آمده 8 تروریست کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین مناطق راه فرودگاه بین المللی دمشق و مزارع پیرامون آن شاهد درگیری های مستمر یگان های ارتش سوریه با گروهک های تروریستی در یکی از مراکز ایست و بازرسی در منطقه «یلدا» بود که درپی آن شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی وابسته به ارتش سوریه چندین مرکز تجمع تروریست ها در مزارع «خان الشیح» در ریف دمشق را کشف و آن را منهدم کردند که در جریان این عملیات 9 تروریست نیز بازداشت و تمام تجهیزات نظامی و پزشکی موجود در این مراکز تجمع ضبط شدند.

اما در منطقه «الغوطة شرقی» و مناطق اطراف آن چهارشنبه نیز درگیری های یگان های ارتش سوریه با گروهک های تروریستی ادامه یافت. همچنین درگیر ی های روی داده در منطقه «کفر بطنا» نیز کشته شدن 80 تروریست و زخمی شدن ده ها تروریست دیگر را به دنبال داشت. نیروهای امنیتی وابسته به ارتش سوریه نیز یک مرکز تجمع تروریست ها در نزدیکی مسجد «ابو بکر» را در منطقه کفر بطنا کشف و آن را منهدم کردند.

در این راستا منطقه «سقبا» و مناطق اطراف آن نیز شاهد درگیری های شدیدی بین ارتش سوریه با تروریست های مسلح بود که پس از کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها که در میان آنها اتباعی از کشورهای لیبی و تونس نیز مشاهده می شدند، 20 نفر از آنها خود را به همراه سلاح هایشان تسلیم ارتش سوریه کردند.

در «زملکا» و پس از اینکه این منطقه شاهد درگیری های شدید بین ارتش سوریه با گروهک های تروریستی بود، نیروهای امنیتی وابسته به ارتش سوریه به ماموریت خود در پاکسازی خانه به خانه این منطقه ادامه دادند، با اینکه گزارش شده شماری تروریست از مناطق اطراف وارد این منطقه شده اند تا مانع اجرای عملیات های ارتش سوریه در پاکسازی این منطقه شوند، اما ارتش سوریه با اتخاذ تدابیر امنیتی لازم عزم خود را برای پاکسازی کامل این منطقه جزم کرده و بر این اساس منطقه زملکا شاهد عملیات های امنیتی گسترده تر طی چهارشنبه و روزهای آینده خواهد بود.

این درحالی است که یک منبع آگاه نظامی در این ارتباط تاکید کرد که تروریست های مسلح مستقر در منطقه زملکا اقدام به ربودن شماری از اهالی منطقه و اعدام میدانی آنها در یکی از میدان های عمومی شهر، اجساد را در مسجد «شیخ عسکر» گرد آورده و با محاصره مسجد توسط خودروهای مجهز به مسلسل خود ضمن ممانعت از نزدیک شدن اهالی به اجساد قربانیان با فیلمبرداری و گرفتن تصویر از آنها و ارائه این تصاویر و فیلم ها به کانال های مورد نظر خود و مغرض اینگونه القا می کنند که ارتش سوریه دست به این اقدام زده است.

منطقه «جوبر» روز چهارشنبه شاهد درگیری های پراکنده بین یگان های ارتش سوریه که اطراف این منطقه مستقر شده بودند، با گروهک های تروریستی پراکنده در منطقه بود. تروریست ها پس از آنکه خود را از مناطق العباسیین و القابون و زملکا تحت محاصره دیدند، اقدام به آواره کردن ساکنان این مناطق و غارت و چپاول خانه های آنها کرده و از آنها به عنوان پناهگاه هایی برای خود استفاده کردند. این درحالی است که یگان های ارتش سوریه موفق شدند، نفوذ شماری از تروریست ها از مناطق القابون و زملکا و مناطق اطراف را سد کرده و مانع نفوذ آنها به جوبر شوند.

در این راستا نیروهای امنیتی و ارتش سوریه طی ساعات آینده خود را آماده می کنند تا عملیات پاکسازی کامل این منطقه از وجود گروهک های تروریستی مسلح را به اجرا بگذارد و در این بین تروریست ها مسلح با برپایی بیمارستان های میدانی به ظاهر خود را برای مقابله با ارتش سوریه آماده می کنند، اما در این بین اقدام به ضرب و شتم و تعدی به اهالی این منطقه کرده و با فیلمبرداری از این تجاوزهای خود اینگونه وانمود می کنند که ارتش سوریه و نیروهای امنیتی این کشور دست به چنین اقداماتی می زنند.

در «دوما» یگان های ارتش سوریه ضمن درگیری با تروریست ها مسلح در منطقه بوستان های دوما شماری از تروریست ها را کشته و زخمی کردند. این درحالی است که این تروریست ها در منطقه «برزه» با هدف گرفتن یک نوجوان 13 ساله سوری را به قتل رساندند، در حالی که خیابان «تشرین» در منطقه برزه روز چهارشنبه شاهد درگیری های شدید و خشونت بار بود و یگان ارتش سوریه حمله تروریست های مسلح به دانشکده پلیس این منطقه را دفع کردند.

این درحالی است که ارتش سوریه مراکز تجمع تروریست ها در منطقه «بساتین الوادی» در ریف دمشق را هدف قرار داده و منهدم کردند که بر اثر شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

شاهدان می گویند که تک تیراندازان گروهک های تروریستی مسلح به استقرار روی پشت بام های منازل منطقه «الکباس» اقدام به هدف قرار دادن شهروندان و اهالی این منطقه با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی این منطقه کردند که براثر آن یک شهروند سوری به قتل رسید.

حلب

در شهر حلب یگان های ارتش سوریه با یک گروهک تروریستی در خیابان «میزر» در منطقه سیف الدوله درگیر شدند که متلاشی شدن کامل این گروهک را به دنبال داشت.

همچنین منطقه «شیخ سعید» و منطقه «الاشرفیه» در حلب نیز روز چهارشنبه شاهد درگیری ارتش سوریه با گروهک های تروریستی بود که بر اثر آن 10 تروریست کشته و شماری دیگر زخمی شدند و در این بین شماری دیگر نیز پا به فرار گذاشتند.

همچنین یگان های دیگری از ارتش سوریه عملیات هایی در منطقه «میسلون» و بیمارستان میسلون را به اجرا گذاشتند که کشته شدن 22 تروریست را به دنبال داشت. در منطقه «السید» نیز ارتش سوریه چندین مرکز تجمع تروریست ها را هدف قرار داده و پس از ضبط سلاح های موجود در این پناهگاه ها آنها را منهدم کردند.

اما در «العامریه» و پس از به دست گرفتن کنترل آن با انجام گشت های منظم اقدام به پاکسازی کامل این منطقه از وجود بازماندگان تروریست های مسلح کردند و در این راستا یگان های مهندسی وابسته به ارتش سوریه چندین بمب کار گذاشته شده توسط تروریست ها را خنثی و چندین بیمارستان میدانی را کشف و تجهیزات و داروهای موجود در آن را ضبط کردند.

از سوی دیگر ارتش سوریه عملیات هایی را در مناطق «بستان القصر» و «السکری» و« الکلاسة» و «باب الحدید» در حلب و در روستاهای «کلجرین» و «بشقاتین» و «الزربة» و « الثانویة الصناعیة» در ریف حلب به اجرا گذاشتند و خسارات سنگینی را به تروریست های مسلح وارد کردند.

ادلب

یگان های ارتش سوریه گشت زنی در منطقه «اریحا» در ریف ادلب را ادامه داده و در این ارتباط یک مرکز تجمع تروریست ها و تونلی به طول 500 متر را در مناطق پیرامون اریحا کشف و منهدم و سلاح های موجود در این تونل را ضبط کردند. منابع آگاه نظامی سوری تاکید کردند که گروهک های تروریستی مسلح از این تول برای قاچاق سلاح و تسهیل رفت و آمد تروریست ها استفاده می کردند.

در این راستا یگان های ارتش سوریه تلاش تروریست های مسلح برای هدف قرار دادن فرودگاه ادلب را ناکام ساخته و در جریان درگیری های رخ داده بین ارتش سوریه با تروریست های مسلح شماری از آنها کشته و شمار دیگر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی ارتش سوریه همچنین با گروهک های تروریستی در منطقه «کفر نبل» درگیر شدند و مراکز تجمع تروریست های مسلح در بوستان ها و جنگل های منطقه «الاربعین» را منهدم کردند که بر اثر درگیری های به وقوع پیوسته ده ها تروریست کشته و زخمی شدند که در میان کشته شدگان چندین تروریست خطرناک نیز مشاهده می شد.

این درحالی است که یگان های مهندسی مرزی ارتش سوریه بمبی به وزن 50 تا 75 کیلو را خنثی کردند که توسط تروریست های مسلح برسر راه «حارم کفر حور» به ادلب کار گذاشته شده بود.

حمص

اما در حمص یگان های ارتش سوریه حمله گروهک های تروریستی به یکی از مراکز ایست و بازرسی ارتش را دفع کردند و در جریان درگیری پیش آمده شماری از تروریست ها را کشتند و بیش از 30 نفر از آنها را زخمی کردند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه با گروهک های تروریستی در منطقه «جسر القنطرة» در القصیر درگیر شدند که بر اثر آن 4 تروریست کشته و 2 تروریست دیگر زخمی شدند. در این راستا نیروهای امنیتی وابسته به ارتش سوریه 4 خودروی مجهز به مسلسل و تیربار تروریست ها در روستای الغسانیه در شرق القصیر را هدف قرار داده و منهدم کردند.

اما شهر حمص چهارشنبه شاهد درگیری شدید یگان های ارتش سوریه با گروهک های تروریستی بود که تلاش داشتند، حملاتی را علیه مراکز ایست و بازرسی انجام دهند.

همچنین در جریان درگیری های به وقوع پیوسته بین یگان های ارتش سوریه با تروریست های مسلح در منطقه «باب هود» و منطقه «قدیمی حمص» 25 تروریست کشته و 14 نفر دیگر زخمی شدند.

این درحالی است که گروهک های تروریستی تلاش داشتند به اتوبان حمص حمله کرده و خودروهای عابران را هدف قرار داده و شهروندان سوری را بربایند که ارتش سوریه این اقدام آنها را ناکام گذاشت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied