شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

شکم‌گردی در ستارخان و محله‌های آن

یکی از مشهور‌ترین مناطق غرب تهران، محلهٔ ستارخان است که در منطقه ۲ شهرداری تهران واقع شده و در زمان‌های قدیم تاج نامیده می‌شد. اما امروزه به دلیل داشتن رستوران‌ها و فست فودهای متعدد و متنوع، پاتوق خوبی برای شکم گردی است. همچنین محدوده ستارخان بورس مواد غذایی بوده و اغذیه فروشی و رستوران‌‏های معروفی دارد.

شکم‌گردی در ستارخان و محله‌های آن

به گزارش شمانیوز:  منطقه ستارخان دسترسی خوبی به مرکز و غرب پایتخت دارد، بنا به این دلیل مورد توجه سرمایه‌گذاران و کسانی که قصد خرید آپارتمان در ستارخان را دارند، قرار گرفته است. از نظر موقعیت جغرافیایی محلهٔ ستارخان از سمت غرب به بزرگراه یادگار امام، از شرق به بزرگراه شهید چمران، از جنوب به خیابان آزادی و از شمال به بزرگراه جلال آل احمد منتهی می‌‌شود. ستارخان محله‌های خوشنام و معروفی دارد. هر کدام از محله‌ها، امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. امکاناتی چون؛ مراکز خرید، رستوران‌‌های متعدد و دسترسی مناسب و امکانات حمل و نقل چون؛ مترو و اتوبوس و تاکسی. به طور کلی محلهٔ ستارخان با توجه رستوران‌های گوناگون و وضعیت دسترسی مناسبی که دارد از جمله محله‌های پویا و سرزنده تهران شناخته می‌شود.

ایستگاه شکم

اگر یک بار هم گذرتان به محله ستارخان افتاده باشد، محال است بوی خوش غذاها و تنوع رستوران‌ها باعث نشود گرسنه شوید. در خیابان ستارخان که راه می‌روید، در هر یک قدمی‌تان انواع و اقسام رستوران‌ها، فست فود‌ها و ویتامینه‌های متنوع و معروف خودنمایی می‌کنند که هرکدام طرفداران خود را دارند. اگر از میدان توحید ستارخان به سمت تقاطع باقرخان بروید، آن قدر غذاها و خوراکی‌‌های رنگارنگ دلبری می‌‌کنند که مطمئنا اگر بار اولتان باشد انتخاب برایتان دشوار بوده و قطعا ستارخان را به عنوان پاتوق انتخاب کرده و بارها به آنجا سر می‌زنید. در راستای این خیابان  ۵۰۰ متری، انواع غذاها از کله‌پاچه و جگر و آش گرفته تا پیتزا و پاستا‌پنه می‌بینید. برخی از پاتوق‌های غذایی مشهور و معروف این منطقه، عبارتند از: بستنی‌فروشی نشاط، ساندویچی زاپاتا، شیلا، کبابی غدیر، رستوران احمد بی، فست فود بشکه، رستوران نشاط، رستوران مرد ماهیگیر، آشکده دارچین، رستوران دنیز بناب و بستنی فروشی بابا رحیم که به عنوان قدیمی‌ترین بستنی‌فروشی این منطقه شناخته می‌شود.

 

رستوران احمد بی

رستوران احمد بی، یک رستوران ترکی استانبولی در ستارخان است که غذاهای ترکیه‌ای بی‌نظیری چون؛ اسکندر کباب، لهمجون، پیده، کباب ترکی دارد. غذاهای رستوران احمد با تازه ترین مواد غذایی و کیفیت عالی تهیه می‌شوند.

محله دریان نو

علاوه بر شلوغی و سرزندگی که منطقه ستارخان دارد، اینجا دارای خیابان‌های خلوت و ساکتی همچون دریان نو نیز هست. دریان نو از جمله محله‌های معروف ستارخان است. از نظر موقعیت جغرافیایی، دریان نو از سمت شمال به ستارخان، از جنوب به طرشت و از سمت شرق به خیابان شادمهر «شادمان» و اتوبان‌های یادگار و شیخ فضل الله از غرب محدود می‌شود.

رستوران مرد ماهیگیر

رستوران و فست فود غذاهای دریایی مرد ماهیگیر یا «فیشر من» در ستارخان، روبروی خیابان نیایش، ایستگاه دریان نو پلاک ۳۷۸ واقع است. در این رستوران هم غذاهای دریایی و هم نوشیدنی سرو می‌شود. منوی غذاهای مرد ماهیگیر، همان طور که از نامش پیداست، غذاهای دریایی چون انواع ماهی، انواع میگو، کیلکا است. طعم و مزه غذاها به خصوص کیلکاها بسیار خوشمزه و سالم بوده و هر روزه در این رستوران طبخ می‌شوند.

محله تهران ویلا

در ضلع شمالی خیابان ستارخان، محله‌ای به نام محله تهران ویلا واقع است. تهران ویلا در امتداد خیابان جلال آل احمد، خیابان شهرآرا و خیابان ستارخان «تاج سابق» و بزرگراه شیخ فضل الله نوری قرار دارد. اولین ساخت و ساز مدرن از این محله شروع شده و در نتیجه محلهٔ تهران ویلا به دلیل اینکه اولین ساخت و ساز مدرن را داشته، شهرت یافته است..

 فست فود اژدر زاپاتا در تهران ویلا

اژدر زاپاتا، یک سالن فست فود مشهور و پر طرفدار در محله تهران ویلا است. در این رستوران منو غذایی به ۸ گروه ۱- انواع سوخاری پاستا ۲- انواع پنینی ۳- انواع پیتزا ۴- پیش غذا و سالاد ۵- انواع نوشیدنی، ۶- ساندویچ‌های مخصوص ۷- انواع برگر ۸- فراورده‌های گوشتی تنوری تقسیم می‌شود

f03688f4-ffbf-4745-a90f-6a289644d044

 

دسترسی و حمل و نقل محلهٔ ستارخان

محلهٔ ستارخان از راه‌های ارتباطی فراوانی برخوردار است و توسط آن‌ها می‌‌توان به مرکز و غرب تهران دسترسی پیدا کرد. با اینکه ستارخان محله‌‌ای پرتردد است، اما خوشبختانه به دلیل وجود وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند؛ ایستگاه مترو و بی‌آرتی، محدودیت ترافیکی ندارد. نزدیک‌‌ترین ایستگاه مترو به ستارخان، ایستگاه مترو شادمان است که در تقاطع خطوط ۴ و ۲ تهران قرار گرفته است. اگر قصد دارید با اتوبوس به ستارخان بروید، به راحتی می‌توانید از طریق خط ۴ اتوبوس‌های بی‌ارتی (پایانهٔ جنوب- پایانه افشار) و همچنین ( پایانهٔ آزادی – تهران‌پارس) که در میدان توحید قرار دارند، مسیر خود را طی کنید. به وسیلهٔ خودروی شخصی‌تان هم می‌توانید از طریق بزرگراه‌‌های یادگار امام، چمران، جلال آل احمد و خیابان آزادی به ستارخان دسترسی پیدا کنید .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied