شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

چگونه پورت UsB گوشی را خشک کنیم

چقدر این اتفاق را تجربه کرده اید که گوشی تان زیر باران خیس شده است یا از کنار استخر عبور کرده اید و گوشی از جیب شلوارتان در آب افتاده است؟ قطعا اتفاق خوشایندی نبوده است. و ممکن است این موضوع شما را مضطرب کند. اما نگران نباشید زیرا مشکل به آسانی حل می شود.

چگونه پورت UsB گوشی را خشک کنیم

خونسردی خود را حفظ کنید اگر گوشی به برق وصل بود، آن را از شارژر خارج کنید، زیرا ترکیب آب و برق خطرناک است. و بعد گوشی را در یک دستمال تمیز بپیچید تا خشک شود. در ادامه قصد  دارم به روش های سریع برای خشک کردن پورت گوشی بپردازم تا خودتان به محض اینکه با این مساله مواجه شدید دست به کار شوید. اگر دنبال یک گوشی ارزان قیمت و با کیفیت هستید، جدیدترین گوشی های شیائومی را به شما پیشنهاد می کنم، می توانید آن را در بلک فرایدی لیپک با قیمت مناسب بخرید.

گوشی را خاموش کنید

اولین قدم خاموش کردن گوشی است.  زیرا آب به داخل گوشی نفوذ پیدا می کند و به باتری و قطعات داخلی آسیب می زند. بنابراین بهتر است سیم کارت، محافظ گوشی، کارت حافظه را از دستگاه جدا کنید. اگر باتری گوشی شما غیرقابل تعویض است، فقط دستگاه را خاموش کنید، و در صورتی که می توانید باتری را دربیاورید تا مطمئن شوید که دستگاه کاملا خشک شده است. و تا مدت 5 ساعت گوشی را به برق متصل نکنید.

تسریع روند خشک کردن با فن های گرمایشی

e96c9a09-2241-449d-ac19-b0e24f8f587a

یکی از بهترین راه برای خشک کردن، فن های گرمایشی است. البته به دمای هوا بستگی دارد اگر هوا گرم است می توانید گوشی را کنار پنجره قرار دهید تا سریع تر خشک شود. اما هرگز گوشی را به بخاری، شوفاژ  و شومینه نزدیک نکنید. همچنین خشک کردن گوشی با سشوار نیز به آن آسیب می زند، و کمپرسور هوا را فراموش کنید زیرا مانند سشوار، هوا را به داخل گوشی وارد می کند. زیرا گوشی بیش از اندازه گرم خواهد شد و قسمت های بیرونی گوشی ذوب شود.

خودداری از تکان دادن گوشی

هرگز گوشی را تکان ندهید. زیرا با این حرکت، آب بیشتر به گوشی نفوذ پیدا می کند و به بخش های دیگر منتشر شود.

جدی گرفتن هشدار رطوبت

گاهی گوشی پیام هشدار تشخیص رطوبت را اعلام می کند. اگر با این پیام مواجه شدید حتما آن را جدی بگیرید. زیرا این پیام را در صورتی مشاهده می کنید که رطوبت در درگاه تلفن همراه باقی مانده باشد. و پیام رطوبت را تا زمانی که مشکل برطرف نشود،خواهید دید.

قرار دادن گوشی به مدت 24 ساعت در برنج

f09da1ed-fe8d-46d0-9fb7-163602ed8897

با گوشی 24 ساعت خداحافظی کنید. گوشی را در یک کاسه برنج خام قرار دهید. زیرا برنج تمام رطوبت گوشی را جذب می کند.  اما این روش تنها یک مرهم موقت است و شما نمی توانید به عنوان یک حل مساله دائمی آن را در نظر بگیرید.    بعد از 24 ساعت دستگاه را روشن کنید، ببینید نتیجه چطور است؟ اگر شرایط تغییر نکرد، دوباره دستگاه را داخل برنج قرار دهید. چند بار این روش را تست کنید. نکته دیگر این است که می توانید از ژل سیلیکا  به جای برنج استفاده کنید. شما نیاز نیست کار خاصی انجام دهید، فقط ژل سیلیکا را روی تلفن بگذارید. و البته برخی کارشناسان پارچه میکروفیبر را پیشنهاد می دهند.

بررسی گزینه خرابی مایع

بسیاری از گوشی های هوشمند مانند اپل قابلیتی دارند که می توانند نشانگر مایع  LCIرا در آن مشاهده کنید. این نشانگر زمانی فعال می شود که گوشی با آب یا مایع حاوی آب در تماس باشد. و در این صورت نشانگر گوشی به رنگ قرمز تغییر پیدا می کند. شما به راحتی می توانید به گوشی های جدید اعتماد کنید، محبوب ترین گوشی های اپل مثل آیفون 12 و S21 سامسونگ دارای امتیاز  IP68هستند گوشی اپل ارزان را می توانید در فروشگاه های معتبر تهیه کنید. آیفون 12 تا عمق حداکثر 6 متر دوام دارد. می توانید تا 30دقیقه مطمئن باشید که آسیبی آن را تهدید نمی کند. اما S21 تا عمق 1.5 متر قابل اطمینان خواهد بود.

آیا رطوبت گوشی از بین خواهد رفت؟

مواردی که در این مقاله اشاره کردم، قطعا کارساز خواهد بود، فقط به یاد داشته باشید، اولین کاری که باید بعد از افتادن گوشی در آب انجام دهید، دور کردن گوشی از رطوبت و خیسی است. بعد از آن گوشی را خاموش کرده  و قطعات داخلی را از دستگاه جدا کنید. و درنهایت مراحل بالا را  امتحان کنید. در صورتی که این اتفاق برای لپ تاپ افتاد. به همین صورت عمل کنید، با یک دستمال خشک لپ تاپ و پورت ها را خشک کرده و یا آن را وارونه کنید تا آب از آن خارج شوید. جمعه سیاه بهترین روزهای خرید لپ تاپ مناسب است. پس سریع تر دست به کار شوید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied