شمانیوز
شما نیوز

در دیدار معاون وزیر صمت با استاندار سیستان و بلوچستان عنوان شد:

هم افزایی دستگاه‌های خدماتی و حمایتی کشور برای ارتقاء سهم صنایع کوچک در اقتصاد ملی ضروری است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورت اختصاص اراضی مورد نیاز، نخستین شهرک صنفی صنعتی کشور در استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.

هم افزایی دستگاه‌های خدماتی و حمایتی کشور برای ارتقاء سهم صنایع کوچک در اقتصاد ملی ضروری است

به گزارش شمانیوز و به نقل از از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان با بیان این مطلب در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با اصلاح اساسنامه این سازمان در هیأت دولت، برای نخستین بار شهرک‌های صنفی با مشارکت بخش خصوصی در کشور ایجاد می‌شود.

وی افزود: همچنین ایجاد شهرک‌های صنعتی مرزی مشترک با کشورهای همسایه در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار دارد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه بر هم افزایی تمامی دستگاه‌های خدماتی و حمایتی کشور برای ارتقاء سهم صنایع کوچک در اقتصاد ملی تأکید کرد.

رسولیان به تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی اشاره و اضافه کرد: مجموعه عملیات عمرانی شهرک سازی این سازمان بدون تمهید امکانات زیربنایی همچون آب، برق و گاز که یک ضرورت برای سرمایه گذاری و تولید است، ابتر خواهد ماند.

وی ادامه داد: به منظور جبران بخشی از کمبود آب مورد نیاز در شهرک‌های صنعتی، پساب فاضلاب شهری را خریداری و پس از فرآیند تصفیه در اختیار واحدهای صنعتی قرار می‌دهیم تا خللی در کار تولیدشان ایجاد نشود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان این‌که سهم سیستان و بلوچستان از منابع و اعتبارات شهرک‌های صنعتی افزایش می‌یابد، از مشارکت در زمینه حفر چاه‌های ژرف این استان برای تأمین آب مورد نیاز بخش صنعت خبر داد.

رسولیان احداث کارگاه‌های کوچک برای استقرار صنوف و واحدهای صنعتی دانش بنیان را از دیگر اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حمایت از پیوند علم و صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی عنوان کرد.

اصناف و صنایع باید با هم پیوند بخورند

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با اشاره به این‌که اصناف و صنایع باید با هم پیوند بخورند، اظهار داشت: یکی از محورهای توسعه سیستان و بلوچستان، ایجاد کارگاه‌ها و صنایع کوچک است.

حسین مدرس خیابانی با تأکید بر رفع موانع اختصاص اراضی مورد نیاز برای توسعه شهرک‌های صنعتی افزود: به‌جز صنایع آلاینده، هر واحد صنعتی که با مانع محیط زیستی مواجه شده باشد، مشکل آن باید در کمترین زمان ممکن مرتفع شود.

وی با اشاره به این‌که باید سیستان و بلوچستان را با نگاه ویژه تری نسبت به سایر استان‌ها دید، اضافه کرد: ما به‌جز نقدینگی، مانعی برای سرمایه گذاری در استان نداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: از آن‌جایی که شهرک‌های صنعتی جلوه گاه توسعه صنعتی محسوب می‌شوند، شرکت شهرک‌های صنعتی استان باید اختیاراتی برای واگذاری اراضی و افزایش میزان تخفیف نسبت به سایر استان‌ها داشته باشد.

مدرس خیابانی با بیان این‌که مدل توسعه سیستان و بلوچستان بر مبنای ایجاد اشتغال بنا شده است،‌ بر حل مشکلات و رفع موانع فضای کسب و کار صنایع و همچنین احیاء واحدهای صنعتی راکد به منظور حفظ و افزایش نرخ اشتغال استان تأکید کرد. وی در ادامه با تأکید بر این‌که جانمایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی باید به سمت دریا و مرز سوق پیدا کند، خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند ظرفیت مناسبی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک مرزی به‌وجود آورد.

معاون فنی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نمایندگان مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در بازدید از شهرک‌ها و نواحی‌ صنعتی استان سیستان و بلوچستان همراهی نمودند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied