شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

ورق های فولادی بگیر و نگیر، بررسی تفاوت ها و کابردها

ورق های فولادی در انواع مختلف ورق فولادی بگیر و نگیر تولید می شوند که هر کدام از این نوع ورق ها دارای ویژگی هایی خاص می باشند همچنین این نوع ورق ها با توجه به نوع خواصی که دارند می توانند دارای کاربردهایی مختلف در صنعت باشند.

ورق های فولادی بگیر و نگیر، بررسی تفاوت ها و کابردها

مقایسه ورق فولادی بگیر و نگیر

ورق های استیل به فولاد زنگ نزن نیز معروف می باشند و تفاوت اصلی ورق های استیل بگیر و نگیر در ساختار آن ها می باشد همچنین برای تولید انواع ورق فولادی از هزاران آلیاژ مختلف استفاده می شود که پرکاربردترین آن ها ورق استیل بگیر و نگیر می باشد. تمام ورق های فولادی، از جمله ورق استیل 316، ورق 304 و... هرکدام در دسته ورق های بگیر یا نگیر قرار می گیرند. 

 

بررسی انواع ورق فولادی صنعتی بگیر و نگیر

ورق بگیر و نگیر دارای سری هایی مختلفی می باشند که هر یک از این سری ها دارای کاربردی خاص می باشند. در ادامه این مطلب به بررسی انواع ورق استیل صنعتی بگیر و نگیر خواهیم پرداخت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید و اطلاعات لازم را در زمینه انواع ویژگی ورق بگیر و نگیر بدست آورید.

انواع ورق نگیر

ورق صنعتی استیل نگیر به 6 گروه زیر تقسیم بندی می گردند که این 6 گروه عبارتند از :

  1. ورق استیل نگیر سری 304 و L 304
  2. ورق استیل نگیر سری 316 و L 316
  3. ورق استیل نگیر سری 321
  4. ورق استیل S 309
  5. ورق استیل S 310
  6. ورق استیل 4841

انواع ورق بگیر

ورق صنعتی استیل بگیر در 3 گروه زیر تقسیم بندی می گردند که این 3 گروه عبارتند از :  

  1. ورق استیل صنعتی سری 430
  2. ورق استیل صنعتی سری 420
  3. ورق استیل صنعتی سری 410

2

ورق استیل صنعتی بگیر و نگیر

بررسی تفاوت استیل بگیر و نگیر    

  1. تفاوت بین استیل بگیر و نگیر به درصد میزان مواد به کار رفته در ساخت آن ها تعیین می گردد. میزان کروم به کار رفته در ساخت ورق های استیل بگیر نسبت به میزان کروم به کار رفته در ساخت استیل نگیر بیشتر می باشد همچنین ورق های استیل نگیر دارای فلز نیکل می باشند که این فلز باعث می شود تا این نوع ورق ها دارای خاصیت غیر مغناطیسی شوند.
  2. ورق نگیر دارای خاصیت غیر مغناطیسی می باشد و این نوع ورق توسط آهن ربا جذب نمی گردد.
  3. ورق بگیر نیز دارای خاصیت مغناطیسی می باشد و این نوع ورق توسط آهن ربا به راحتی جذب می گردد و این خاصیت باعث می شود تا صنعت گران از این نوع ورق استفاده زیادی کنند زیرا کار با این ورق آسان می باشد.
  4. یکی دیگر از انواع تفاوت استیل بگیر و نگیر مقاومت آن ها در برابر حرارت می باشد. ورق های استیل بگیر اگر در برابر حرارت مستقیم قرار داده شوند مقداری از کربن و کروم خود را از دست می دهند همچنین این نوع ورق ها اگر در برابر حرارت مستقیم قرار بگیرند تغییر رنگ می دهند و دچار پوسیدگی می گردند. ورق های استیل نگیر مقاومت زیادی در برابر حرارت غیر مستقیم دارند و نسبت به انواع ورق استیل بگیر مقاوم ترند بنابراین بهتر است در زمان خرید وسایل استیل آشپزخانه به این نکته توجه داشته باشید که وسایلی را خریداری نمایید که در ساخت آن ها از ورق استیل نگیر استفاده شده باشد زیرا ورق های استیل بگیر دارای مقاومت کمی می باشند و اگر در برابر حرارت مستقیم قرار بگیرند خیلی زود دچار آسیب می گردند.
  5. به این نکته توجه داشته باشید که تفاوت زیادی بین ورق استیل بگیر و نگیر از نظر ضخامت ، طرح و نحوه ساخت وجود دارد که بهتر است شما در زمان خرید این نوع ورق ها همه این تفاوت ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید ورق استیل کاربردی را تهیه نمایید.

 

3

تفاوت بین استیل صنعتی بگیر و نگیر

چه صنایعی از ورق فولاد بگیر و نگیر استفاده زیادی می کنند ؟

از ورق بگیر و نگیر در صنایع مختلف استفاده می شود که این صنایع عبارتند از :

  1. ساخت ریل راه آهن
  2. ساخت مخازن نگهدارنده سوخت در دما پایین
  3. صنایع نظامی و داروسازی
  4. صنایع تولید شکر و غذایی
  5. ساخت پوسته جت
  6. ساخت مخازن مخصوص سوخت هواپیما
  7. ساخت پلاک
  8. صنایع روغن
  9. ساخت قطعه های بزرگ نظیر کشتی های غول پیکر و ...
  10. صنایع پتروشیمی و ساختمانی
  11. ساخت لوازم خانگی
  12. صنایع فلزی
  13. صنایع مخصوص حمل و نقل
  14. صنعت خودروسازی
  15. صنایع ساختمان سازی

 

شناختن ویژگی و جزئیات هر کدام از انواع ورق بگیر و نگیر می تواند در داشتن انتخاب بهینه شما تاثیرگذار باشد و اگر شما بتوانید نوع ورق استیل صنعتی بگیر و نگیر را به درستی انتخاب نمایید باعث می شود تا ایمنی و کاهش هزینه ها به صورت همزمان برایتان به ارمغان آورده شود. آریا تولیدکننده انواع ورق های فولادی مانند ورق استیل 304 آریا استیل، 316 و... است. برای مشاهده تولیدات این مجموعه می توانید به سایت آریا استیل با آدرس arya-steel.com مراجعه کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied