شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

معرفی ورق استیل 420 بگیر+ورق استیل 420+ویژگی و خواص

امروزه ورق استیل بگیر با توجه به دارا بودن ویژگی‌های فوق العاده، توانسته در صنایع مختلف جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. سختی بالای این نوع ورق به نسبت سایر استنلس استیل‌ها موجب شده تا برای ساخت وسایل آشپزخانه و تجهیزات مانند کادر، چنگال، پیچ و مهره و...

معرفی ورق استیل 420 بگیر+ورق استیل 420+ویژگی و خواص

امروزه ورق استیل بگیر با توجه به دارا بودن ویژگی‌های فوق العاده، توانسته در صنایع مختلف جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. سختی بالای این نوع ورق به نسبت سایر استنلس استیل‌ها موجب شده تا برای ساخت وسایل آشپزخانه و تجهیزات مانند کادر، چنگال، پیچ و مهره و... از آن بهره گیرند. با این حال بسیاری از تولیدکنندگان این محصولات باید برای بالابردن کیفیت تولیدات خود به فکر تهیه بهترین ورق باشند. ما قصد داریم به منظورآشنایی با ویژگی‌ها‌ی ورق استیل 420 به معرفی آن پرداخته و یکی از معتبرترین عرضه‌کنندگان این حوزه را معرفی کنیم.

ورق استیل 420

 ورق استیل 420 با درصد کربن بالا و کروم بین 12 الی 14 درصد به بازار عرضه می‌شود. به‌دلیل وجود کروم به کار رفته از ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر خوردگی و ضد لک برخوردار است. این مسئله باعث شده تا پس از انجام عملیات پولیش، سنگ‌زنی سطحی و سخت شدن، در برابر خوردگی مقاومت داشته باشد.

ورق 420 به نسبت ورق استیل 430 میزان سختی (HB500) بالایی داشته که از برتری‌های آن به‌شمار می‌آید. هم چنین در شرایط آنیل شده شکل‌پذیری خوبی از خود نشان می‌دهد.

کاربردهای ورق 420

 همانطور که گفته شد با توجه به ویژگی‌ها و خواص بسیاری که ورق استیل 420 دارد، از آن می‌توان در ساخت لوازمی از جمله پیچ، مهره، چاقو، تجهیزات جراحی، چنگال، تیغه‌های برشی و دریچه‌های سوزنی شکل استفاده نمود.

مشخصات فیزیکی

برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های ورق استیل 420 برخی از مشخصات فیزیکی این نوع ورق را ، در جدولی بیان کرده‌ایم.

مقاومت الکتریکی

نقطه ذوب

رسانایی گرمایی

در 100 0C

مدول الاستیک (Gpa)

تراکم

(kg/)

درجه

550

1450-15100C

24.9

200

7800

420

مقاومت در برابر حرارت

این نوع ورق استیل در دمایی حدود 650 درجه سانتی‌گراد از خود مقاومت خوبی در برابر پوسته شدن نشان می‌دهد. اما لازم به ذکر است قرار دادن این نوع ورق در دمایی بالاتر از استاندارد تعیین شده توصیه نمی‌شود، زیرا کارایی و کیفیت آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مقاومت در برابر خوردگیورق 420 نمونه اصلاح شده ورق استیل 410 بوده که در برابر خوردگی در مقایسه با ورق 430 با 17 درصد کروم، مقاومت کمتری دارد. گفتنی است ورق گرید 410 هم در ساخت چاقو و چنگال و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان مقاومت بالای این نوع ورق را می‌توان پس از قرار گرفتن آن در شرایط سخت شده، در برابر مواد غذایی، مواد قلیایی، هوا، اسید‌های ملایم و آب شیرین به خوبی مشاهده نمود.

اما باید توجه کرد که مجاورت دائمی‌آن با غذاهای شسته نشده منجر به کاهش مقاومت و در نهایت خوردگی آن می‌شود.

عملیات حرارتی

آنیل، سختی سازی و تمپر سه عملیات حرارتی است که بر روی ورق استیل 420 انجام می‌شود. عملیات آنیل به گونه‌ای است که در دمایی بین 840 تا 900 درجه قرارگرفته و پس از آن به داخل کوره هدایت شده تا در دمای 600 درجه سانتی‌گراد سرد و پس از آن در مجاورت هوا خنک شود. برای سختی‌سازی دمایی بین 980 تا 1035 درجه برای حرارت نیاز بوده و سپس در هوا یا روغن کوئنچ می‌شود. به منظور بهبود خواص مکانیکی و بالابردن سختی، عملیات تمپر در دمای 150 الی 370 درجه انجام میگیرد. توجه شود در این عملیات، حرارت در دمای بین 425 و600 درجه مناسب نیست.

جوشکاری

پیش از آغاز جوشکاری، ورق420 را در دمای 150 تا 320 درجه سانتی گراد حرارت می‌دهند. جوشکاری  ورق 420 به گونه‌ای است که برای افزایش استحکام، این عملیات به وسیله مفتول‌های روکش استیل 420 انجام می‌گیرد. پس از پایان کار، عملیات حرارتی را در دمای بین 610 تا 760 درجه اجرا می‌کنند. به کارگیری فیلرهای استیل 309 به هنگام جوشکاری ورق 420، می‌تواند نقش مؤثری در شکل‌پذیری اتصالات داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌شود این نوع فیلر‌ها یا الکترودها برای جوشکاری ورق استیل 420 مورد استفاده قرار گیرد.

ماشین کاری

فراهم نمودن شرایط آنیل شده به هنگام ماشین کاری می‌تواند موجب شود تا این نوع ورق استیل به‌راحتی عملیات ماشین کاری را پشت سر بگذارد. اما هنگامی‌که سختی این نوع ورق به بالای HRC 30 برسد، عملیات ماشین کاری آن با مشکل رو به رو می‌شود. از این رو پیش از آغاز عملیات می‌بایست به این مسئله توجه ویژه‌ای نمود. گزینه‌های بسیاری برای ماشین کاری ورق 420 وجود دارد، اما به منظور راحت نمودن ماشین کاری این ورق، گرید 416 می‌تواند مناسب‌ترین گزینه باشد.

شرکت فلز کالا

شرکت فلز کالا یکی از معتبرترین عرضه‌کنندگانی است که با بیش از 25 سال تجربه در این حوزه توانسته در زمینه‌های فروش و خدمات برش، واردات، بسته‌بندی انواع فولاد ضدزنگ مانند ورق استیل 409 و سایر ورق‌ها در گریدهای مختلف، موفق عمل کند. ارائه محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی و از همه مهمتر مشتری مداری از اولویت‌های این شرکت است. به همین منظور با بسیاری از شرکت‌های معتبر جهانی مانند دوو و پوسکو کره جنوبی، تیسکو و کلمبوس و... همکاری می‌کند.

خرید از شرکت فلز کالا

در صورتی که به‌دنبال خرید انواع ورق‌ها در گرید‌های مختلف از معتبرترین برند با مناسب‌ترین قیمت هستید،  می‌توانید با مراجعه به سایت شرکت فلزکالا ، محصولات باکیفیتی را در کم ترین زمان ممکن خریداری کنید.

فلز کالا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied