شمانیوز
شما نیوز

پتروشیمی خراسان در مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی

شرکت پتروشیمی خراسان به عنوان بزرگترین پتروشیمی شرق کشور با تدوین برنامه‌های استراتژیک در راستای افزایش میزان تولید، جذب بازارهای جدید و صادرات توانسته به موفقیت‌هایی دست پیدا کند که در کنار سودآوری علاوه بر انتفاع سهامداران نفعی برای انجام فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

پتروشیمی خراسان در مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی

به گزارش میلاد جعفری خبرنگار شمانیوز، شرکت پتروشیمی خراسان با ظرفیت اسمی تولید 330 هزار تن آمونیاک، 499 هزار تن اوره و 20 هزار تن ملامین در راستای دستیابی به اهداف افزایش تولید و توسعه اقتصاد ملی گام‌هایی را با تدوین برنامه‌های استراتژیک با همکاری ایده‌های پیشران و شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته که علاوه بر سود سهم برای سهامداران توانسته میزان نفع از درآمد حاصله را در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به کار ببندد. 

برنامه های استراتژیک شرکت پتروشیمی خراسان اعم از پروژه های سرمایه ای و سایر برنامه‌های راهبردی این شرکت، مصوب و نحوه پیشرفت سه ماهه آن ها در دبیرخانه کمیته راهبری استراتژیک مورد مطالعه قرار گرفت و نتایج حاصل از این جلسات کنترلی، مورد بررسی توسط مدیریت عامل و سایر مدیران ارشد شرکت بوده تا در پیشبرد و بهبود امور از آن بهره بگیرند. 

شرکت پتروشیمی خراسان در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در آبان ماه به اطلاع سهامداران خود رساند، "خراسان" در این دوره به درآمد عملیاتی ۷۰۱ میلیارد تومان دست یافت که حاصل از فروش محصولات تولیدی آن بود و همچنین درآمد‌های تجمیعی این پتروشیمی در ۸ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون ۶ هزار و ۶۸ میلیارد تومان اعلام شده است. 

شرکت پتروشیمی خراسان در آبان ماه ۴ گروه از محصولات «کریستال ملامین، آمونیاک، اوره و ملامین داخلی» را به فروش رساند، درآمدزاترین محصول "خراسان" در آبان ماه سال جاری مربوط به «اوره» با ۵۳۵ میلیارد تومان بود، و نرخ فروش محصول «اوره حمایتی و اوره صنعتی» در بازار داخل کشور به ترتیب بالغ‌بر ۱۱ میلیون تومان و ۱۳ میلیون تومان در ازای هر تن به ثبت رساند. 

شرکت پتروشیمی خراسان در پایان آبان سال جاری ۴۴ هزار تن از محصولات خود را در بازار داخل و خارج از کشور به فروش رساند که حجم عمده‌ای از این مقدار فروش متعلق به فروش محصول «اوره» بود، شرکت پتروشیمی خراسان در ۸ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی موفق به فروش ۴۰۷ هزار و ۲۸۷ تن از محصولات خود شد. 

البته مقدار فروش صادراتی "خراسان" در آبان ماه در مقایسه با مهرماه ۲۳ درصد کاهش پیدا کرد و بر اثر این ریزش مقدار فروش محصولات با کاهش ۱۸ درصدی درآمد صادراتی روبه‌رو بود. 

اکنون نرخ خوراک نزدیک ۲۰ تا ۱۹ سنت است و اگر ۲۰ سنت باشد قطعا مشکلاتی را برای صنایع پتروشیمی به وجود خواهد آورد.  

قطعی و اعمال محدودیت در بخش مصرف گاز از جمله موارد مطروحه در بخش صنایع پتروشیمی و فولادی‌ها می‌باشد که در فصول پاییز و زمستان مقدار تولید و به تبع آن مازاد مصرف داخلی برای صادرات را کاهش می‌دهد. پتروشیمی خراسان هم از این رهگذر بی‌نصیب نمانده، به طوری که مدیرعامل پتروشیمی خراسان در خصوص روند مصرف خوراک این مجتمع می‌گوید: تاکنون به طور کامل تولید مجتمع را قطع نکرده‌ایم و فقط ظرفیت آن را پایین آورده‌ایم و با ۷۰ درصد ظرفیت کار می‌کنیم.» 

پتروشیمی خراسان اعلام کرده که طبق پیش‌بینی ابتدای سال برای اورهال ۳۳ و ۳۴ روزه مشکلی نخواهد داشت. البته سال گذشته تقریبا یک ماه قطع کامل گاز داشت و احتمال می‌رود امسال با سردتر شدن هوا قطع کامل گاز که تاکنون محدودیت داشته، انجام شود. 

فعالیت‌های مبتنی بر حوزه مسئولیت‌های اجتماعی از جمله مواردی است که صنایع فولادی و پتروشیمی کشور در آن براساس موارد و دستورالعمل‌های تعریفی و تکلیفی یاری‌رسان دولت‌ها می‌باشند. 

یوسف حسنی شهیر درباره کارهای انجام گرفته در حوزه مسئولیت اجتماعی که ایمنی و بهداشت کارکنان از اهم این فعالیت‌ها می‌باشد، می‌گوید: «به شکرانه الهی، با همت همکاران واحد ایمنی و دقت کلیه کارکنان تا به امروز توانسته ایم ۲ اورهال کاملا ایمن را برگزار کنیم و در مجموع به رکورد ۵۳ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه فوت دست یابیم.» 

آموزش موارد ایمنی، اجرای به موقع مانورها و برنامه های آماده سازی همکاران از عوامل ثبت چنین رکوردهایی است و از اهمیت بالایی برخوردار است. 

کمک به سیل‌زدگان، مشارکت در ساخت مدارس روستایی و اهدا لوله آب‌رسانی به کشاورزان روستاهای حومه از جمله مهم‌ترین اقدامات در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی خراسان است. 

درخصوص طرح توسعه پیش روی شرکت پتروشیمی خراسان، مدیرعامل این شرکت افزایش ظرفیت، تنوع محصول را عنوان می‌کند که با درمیان گذاشتن با سهامداران یکی انتخاب می‌شود. در کنار این موارد پتروشیمی خراسان طرح افزایش سرمایه را مدنظر قرار داده که با تصمیم‌گیری در هیئت مدیره به انجام خواهد رسید. 

مجموعه عواملی که سبب شد تا شرکت پتروشیمی خراسان به عنوان بزرگترین شرکت پتروشیمی شرق کشور در همایش سراسری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی( شستا ) با شعار “شستا؛ گام دوم، اقتصادمردمی، ایران قوی” در رتبه بندی شرکت های تابعه شستا .به جهت رشد و سود آوری عملکرد به عنوان یکی از بیست شرکت برتر انتخاب و موفق به دریافت لوح و تندیس برتر شود.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied