شمانیوز
شما نیوز

توسط یکی از سودآورترین پتروشیمی‌های ایران به ثبت رسید

درآمد حدود 10,4 همتی نوری در دهمین ماه سال ۱۴۰۲

شرکت پتروشیمی نوری، توسعه و تولید مواد پتروشیمی، بزرگترین تولیدکننده مواد آروماتیکی جهان با ظرفیت سالیانه ۴٫۵ میلیون تن است. قیمت سهام نوری طی یک سال اخیر 70 درصد صعود کرده است. نوری که در دی ماه فروش چشمگیری داشت و حدود 10,4 همت از این محل محقق کرد، در محدوده 14,971 تومان با حمایت 77 درصدی 4 حقوقی دنبال می شود.

درآمد حدود 10,4 همتی نوری در دهمین ماه سال ۱۴۰۲

به گزارش شمانیوز، پتروشیمی نوری یکی از پتروشیمی‌های سودآور در ایران است که سهام آن برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب به نظر می‌رسد. درآمدهای این شرکت به دلار است و سودهای سالیانه و درصد افزایش قیمت آن معمولاً از تورم سالیانه بیشتر است. 

«نوری» با سرمایه ثبت شده 9,000,000 میلیون ریال که در عملکرد 9 ماهه منتهی به 1402/09/30 مبلغ 141,851,425 میلیون ریال سود شناسایی کرده است، در دی 1402 موفق به فروش 10,378 میلیارد تومان محصول شده است که نسبت به ماه گذشته رشد 194 درصدی داشته است. 

میانگین فروش ماهانه نوری تا پایان این ماه مبلغ 9,453 میلیارد تومان به ثبت رسید که نسبت به میانگین فروش ماهانه 10 درصد بیشتر بوده است. مجموع فروش شرکت در سال مالی 1402 مبلغ 94,528 میلیارد تومان بوده است. 

 

همچنین گزارش ماهانه نوری از نظر مقداری نشان می‌دهد که در دی 1402 شرکت پتروشیمی نوری موفق به فروش 358,856 تن محصول شده است که نسبت به ماه گذشته رشد 143 درصدی داشته است. 

دو دسته اصلی محصولات پتروشیمی نوری، شامل پارازایلین، ارتوزایلین و بنزن می‌شود و محصولات فرعی آن شامل برش‌های مختلف، گاز مایع و پنتان است. عوامل تاثیرگذار بر فروش شامل تغییرات نرخ نفت و فروش داخلی و صادراتی است. تغییرات نرخ ارز مستقیماً بر درآمد فروش و هزینه‌های آن تأثیر می‌گذارد. همچنین تغییرات نرخ نفت، نرخ دستمزد و سربارها از جمله عوامل تأثیرگذار بر هزینه‌ها هستند. 

عوامل موثر بر سود و زیان شامل رقابت با شرکت‌های دیگر، بهره‌برداری از شرکت پتروشیمی هنگام، موقعیت جغرافیایی مناسب برای صادرات، و رعایت استانداردهای بین‌المللی برای بهبود کیفیت محصولات و جذب بازارهای مختلف هستند. 

نوسان‌های قیمت تأثیر زیادی بر روند فعالیت‌های پتروشیمی نوری ندارد و در ریزش‌های مقطعی کمترین کاهش را نشان می‌دهد. دو سال پیش، شرکت پتروشیمی هنگام را خرید که واحد آمونیاک آن در مراحل پیش‌راه‌اندازی قرار دارد. همچنین، پتروشیمی نوری در داخل مجتمع خود یک طرح توسعه دارد و قرار است یک واحد جدید را به آن اضافه کند. 

شرکت در آخرین برآورد خود، پیش بینی فروش 117532 میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص 23 درصدی برای سال مالی 1402 را داشته است که توانست تا پایان دی 1402 حدود 80 درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد. 

60 درصد از فروشندگان نوری حقیقی هستند. سهم پتروشیمی نوری از شهریور ماه وارد یک روند صعودی شد و همچنان در همان مسیر داد و ستد می‌شود. این نماد، با رسیدن به نزدیکی سقف تاریخی خود، با یک مقاومت متوقف شده است. اگر بتواند این سطح را پشت سر بگذارد، انتظار می‌رود که شاهد رشد آسان‌تر این سهم در ادامه روند صعودی باشیم. 

نوری با بیش از ۵۸ درصد صادرات، درآمد ارزی قابل توجهی دارد. برآوردها نشان می‌دهد که نوری در بلندمدت روند صعودی دارد و می‌تواند از طریق فروش داخلی و صادراتی 117531 میلیارد تومان درآمد عملیاتی و 90945 میلیارد تومان بهای تمام شده تا پایان سال مالی 1402 داشته باشد. 

پتروشیمی نوری، نقش بزرگی در تأمین مواد مورد نیاز این صنعت در کشور دارد و برای افزایش تنوع محصولات، شرکت پتروشیمی هنگام را هماهنگ کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied