شمانیوز
شما نیوز

برگزاری اختتامیه اولین کنفرانس ملی ریخته گری مداوم با برگزاری 5 کارگاه تخصصی

مراسم اختتامیه کنفرانس ملی ریخته گری مداوم عصر امروز در هرمزگان برگزار شد.

برگزاری اختتامیه اولین کنفرانس ملی ریخته گری مداوم با برگزاری 5 کارگاه تخصصی

به گزارش خبرنگار شمانیوز، عصر امروز سه شنبه مراسم اختتامیه کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم فولاد که به همت شرکت فولادهرمزگان با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی در این حوزه در محل هتل هرمز بندرعباس برگزار شد.

 

در این مراسم کاظمی معاون توسعه و تکنولوژی فولاد هرمزگان گفت: ۵ کارگاه تخصصی برگزار شد، ۱۵ مقاله داخلی و ۲ مقاله خارجی و ۲۴ مقاله به عنوان پوستر در این کنفرانس ارائه شد، این کنفرانس به صورتی طراحی شده که در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ نیز در شهربندرعباس مجددا برگزار می شود.

 

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان نیز در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس ملی ریخته گری مداوم فولاد بیان داشت: انشالله نتایج این کنفرانس به صورتی باشد که بتواند نیازهای این صنعت را فراهم نماید.

 

این مقام مسئول اظهارداشت: ارتباط بین مراکز علمی و دانشگاهی یک ضرورت محسوب می شود، این ارتباط اگرچه دیرهنگام بود ولی قطعا موثر خواهد بود.

 

به گفته وی، اگر مبنای کار صنعت براساس علم باشد تاثیر بسزایی در صنعت خواهد داشت.

 

حیدری در ادامه با تاکید بر اینکه بایستی زنجیره تولید را تکمیل کنیم، خاطرنشان‌کرد: استان هرمزگان با نگاه مثبت صنایع و مراکز آموزشی و علمی به بحث تولید و اشتغال ورود کرده چرا که  به توسعه پایدار از این طریق اعتقاد دارد.

 

این مسئول بیان داشت: هرمزگان به عنوان یک قطب مهم تولیدی در کشور مطرح بوده و انشالله به هدف تولید۱۰ میلیون تن نیز می رسد.

 

معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان با بیان اینکه هر کاری که منطبق به علم باشد رسیدن به اهداف آن سهل الوصول خواهد بود، تاکید کرد: مقاله های علمی بایستی بر مبنای نیازهای صنعتی جامعه باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و صنایع از اولویت های مهم استاندار هرمزگان بوده که برای رسیدن به آن به صورت پویا عمل می‌کند.

 

مدیر پارک علم و فناوری استان هرمزگان نیز در این مراسم حضور داشت بیان داشت: دانشگاه در کنار صنایع بوده و براساس مدل طراحی شده با هم همکاری خواهند داشت.

 

 فتی با تاکید بر اینکه کارهای پژوهشی مختلفی در فولاد هرمزگان انجام شده است، گفت: در حال حاضر انقلاب صنعتی نسل چهارم مطرح بوده و دانشگاه بایستی به صنعت و جامعه خدمت نماید.

 

به گفته این مسئول، تمامی ظرفیت شرکت های دانش بنیان‌ در اختیار مجموعه فولاد خواهد بود و امیدواریم بتوانیم فولاد سبز را در کشور داشته باشیم.

 

 در روز دوم این کنفرانس چندین کارگاه تخصصی با موضوعات مختلف تشکیل شد که عنوان یکی از آن‌ها " کارگاه‌ریخته‌گری فولاد تمیز " بود که در آن مقالاتی تحت  عنوان "بومی‌سازی، طراحی و ساخت ماشین‌های برش تختال در واحد ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه" و " تکنولوژی نوین در ریخته‌گری پیوسته فولاد " و .... ارائه شد و دیگری با نام " پودر قالب و نقش آن در کیفیت محصول" از دیگر برنامه‌ها اجرا شده در این کنفرانس ملی بود.

 

در بخش پایانی کنفرانس ملی ریخته گری مداوم از پژوهشگران و نویسندگان داخلی و خارجی مقالات برتر قدردانی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied