شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

دستیابی به خودکفایی کامل با تعامل و همکاری و اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها

شرکت ملی گاز ایران، موضوع داخلی‌سازی اقلام مورد نیاز خود را به‌جد دنبال می‌کند و تاکنون توانسته بخش اعظمی از این اقلام را از سازندگان داخلی تأمین کند.

دستیابی به خودکفایی کامل با تعامل و همکاری و اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در مراسم اختتامیه رویداد فناورانه «پترولیوم تیک‌آف» که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت و کشور برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، اظهار کرد: امروزه 75 درصد انرژی کشور را گاز تأمین می‌کند و شاهد آن هستیم که اکثر صنایع و خانوارها به گاز متصل شده‌اند؛ از این رو، اهمیت و پایداری این صنعت بسیار حائز اهمیت بوده، ضمن آن که شرط داشتن یک صنعت پایدار، دست پیدا کردن به فناوری‌های نوین است و امیدوارم امروز با کمک شما پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، به خودکفایی کامل در این زمینه دست پیدا کنیم.

تربتی با بیان اینکه وزارت نفت یکی از مصرف‌کنندگان عمده محصولات فناورانه است و این موضوع، از ابتدای امسال، مورد توجه ویژه مهندس زنگنه بوده، اظهار کرد: اکوسیستم نوآوری و فناوری تنها یک اتفاق نیست، بلکه فرآیندی است که برای دستیابی به نتیجه مطلوب به حوصله نیاز دارد؛ ضمن این که مسلماً چالش‌هایی را نیز در این مسیر پیش رو خواهد داشت.

وی درباره مشکلات فرآیند اکوسیستم نوآوری و فناوری توضیح داد: مشکلاتی که در این فرآیند وجود دارد و هر دو قشر مصرف‌کننده، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با آن درگیر هستند، موضوع تضمین خرید محصولات این شرکت‌ها بوده که خوشبختانه دستورالعمل‌های لازم در این زمینه صادر شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: موضوع مورد توجه در صنعت نفت، ارتباط مداوم پایداری صنعت با بهره‌برداری است، زیرا منفعت صنعت به‌گونه‌ای است که این جریان حتی یک روز هم نباید دچار وقفه و آسیب شود؛ چراکه اگر اقلام ساخت داخل آسیبی به فرآیند بهره‌برداری صنعت نفت وارد کنند، این مساله هزینه زیادی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در زمان تشدید تحریم‌ها علیه ایران، موضوع فناوری و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر مورد تأکید قرار گرفته است، یادآور شد: رعایت استاندارد در تولید محصولات مورد نیاز صنعت نفت بسیار مهم است، ما استانداردها و مشخصات فنی را سختگیرانه می‌نویسیم، اما ممکن است باز هم تجهیز آماده شده برای استفاده با ابهام‌هایی روبه‌رو باشد، بنابراین در اکوسیستم فناوری و نوآوری باید مرحله‌ای برای آزمایش نهایی تجهیزات و محصولات در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: این مرحله نیازمند آمایشی از مجموعه توانمندی‌های تستی داخل کشور حتی از درون دانشگاه‌هاست، همچنین باید کارگاه‌هایی برای آزمون حوزه مورد نظر (Field) در نظر گیریم تا از کیفیت اقلام تولیدی اطمینان حاصل کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: ضرورت دارد شرکت‌های دانش‌بنیان برای کاهش وابستگی، گام‌های مثبتی بردارند تا بتوانیم به سوی ارزش افزوده در صنعت گام برداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied