شمانیوز
شما نیوز

برنامه ریزی کچاد برای 2 طرح توسعه ای

میزان سرمایه‌گذاری شرکت به بیش از ۷۰ هزار و صد میلیارد ریال رسیده و اگر مشکلات تحریمی و فاینانس برطرف شود، ۲ طرح توسعه‌ای دیگر در مدار احداث این کارخانه قرار خواهد گرفت.

برنامه ریزی کچاد برای 2 طرح توسعه ای

به گزارش شمانیوز به نقل از می متالز، هادی بشیراد مدیر امور اداری و منابع انسانی مجتمع چادرملو در خصوص میزان سرمایه‌گذاری «کچاد» اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری شرکت بالغ بر ۷۰ هزار و صد میلیارد ریال بوده و تاکنون این سرمایه‌گذاری‌ها در دو بخش به شرح ۴۸۵۰۰میلیارد ریال به‌عنوان سرمایه‌گذاری مستقیم و ۲۱۶۰۰ میلیارد ریال در شرکت‌های سرمایه‌پذیر را شامل می‌شود.

وی به نتیجه این سرمایه‌گذاری‌ها اشاره داشت و ادامه داد: بر همین اساس، این شرکت توانسته تا به امروز ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن را به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برساند و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت سنگ آهن دانه‌بندی را کسب کند؛ از سوی دیگر، چهار میلیون تن ظرفیت تولید گندله وجود داشته و سه میلیون و ۱۵۰ هزار تن ظرفیت تولید آهن اسفنجی با شرکت‌های غدیر و ارفع شکل گرفته که سهام آن‌ها در اختیار «کچاد» قرار دارد.

بشیراد افزود: دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن ظرفیت تولید شمش فولاد و ۴۵۰ هزار تن ظرفیت یک کارخانه نورد این شرکت بوده و یک طرح تولید فولاد نیز در دست اقدام به ظرفیت ۶۰۰هزار تن وجود دارد.

آدرسی از ۵ طرح زیربنایی

مدیر امور اداری و منابع انسانی مجتمع چادرملو درخصوص سرمایه‌گذاری در زمینه طرح‌های زیربنایی این شرکت نیز گفت: «نیروگاه به ظرفیت ۵۰۰مگاوات در سایت صنعتی»، «تصفیه خانه فاضلاب اردکان به ظرفیت سالانه دو میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب»، «تصفیه خانه در دشت سپیدان نزدیکی مجتمع معدنی چادرملو به ظرفیت چهارمیلیون و ۳۸۰ هزار متر مکعب»، «یک خط انتقال برق در زمان طرح اولیه چادرملو از یزد به مجتمع معدنی چادرملو حدود ۱۸۰ کیلومتر» و «حدود ۱۲۵ کیلومتر راه‌های اصلی» به‌عنوان عمده کار‌های این شرکت، اجرایی شد.

بشیراد در ادامه درخصوص زمینه‌های سرمایه‌گذاری «کچاد» و اهمیت آن تصریح کرد: از میزان ۲۱هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی که تا پایان ۶ ماهه سال ۹۸ سرمایه‌گذاری انجام شده، «شرکت آهن و فولاد ارفع با مالکیت ۴۳درصد سهام آن شرکت»، «صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکو با مالکیت ۶۵درصد سهام آن شرکت»، «آهن و فولاد غدیر ایرانیان با مالکیت ۳۰درصد سهام آن شرکت»، «شرکت تامین انتقال آب خلیج فارس با مالکیت حدود ۲۲/۳ سهام آن شرکت» و «شرکت نوین اردکان که طرح الکترود اجرایی می‌کند با مالکیت حدود ۳۶درصد سهام» از جمله سرمایه‌گذاری‌های این شرکت بوده است.

طرح‌هایی اجرایی و نزدیک به بهره‌برداری

وی درباره طرح‌های در دست اجرای این شرکت و اهمیت آن، تاکید کرد: در حال حاضر دو طرح در دست اجرا بوده که «طرح اکتشاف مقدماتی و تفصیلی آنومالی D۱۹ که مجوز اکتشاف آن اخذ شده و در حال اجراست که پیشبینی شده حدود ۱۹ هزارو ۲۲۴ میلیارد ریال در این طرح سرمایه‌گذاری شود تا این معدن به بهره‌برداری نزدیک شود.

بشیراد اضافه کرد: در جوار مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو نیز نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰ مگاوات و به سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال در حال احداث است؛ در این طرح ماشین آلات خریداری شده و بخشی از آن به ایران حمل شده و بخشی دیگر در حال حمل است که در مرحله انتخاب پیمانکار نصب عملیات هستیم و البته امیدواریم که پایان سال عملیات نصب خاتمه پیدا کند و بعد از آن در سال آینده بهره برداری شود.

نگاهی به آینده

وی اظهار کرد: دو طرح بلندمدت نیز از جمله طرح‌های شرکت بوده که در ابتدا «احداث کارخانه جدید گندله» در همان مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو به ظرفیت چهارمیلیون تن در سال و سرمایه‌گذاری حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال در سال و طرح دیگر «احداث دو واحد نورد» به ظرفیت یک میلیون و صد هزار در کنار مجتمع فولادسازی این شرکت که مستقیم شمش فولاد می‌تواند وارد کارخانه نورد شود که در حدود ۱۱ هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال برای آن اعتبار پیش‌بینی شده است.

مدیر امور اداری و منابع انسانی مجتمع چادرملو در پایان خاطر نشان کرد: در آخرین برنامه این شرکت باید ذکر شود که از طریق فاینانس و تسهیلات بانکی بتوانیم برای این طرح استفاده کنیم البته اگر مساله تحریم حل شود این دو طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied